زمان مطالعه: 2 دقیقه
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

یکی از سازمان های دولتی ایران که وظیفه رسیدگی به امورات مربوط به زمین و مسکن است، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی...

یکی از سازمان های دولتی ایران که وظیفه رسیدگی به امورات مربوط به زمین و مسکن است، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می باشد. برای آشنایی بیشتر با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این بخش آسمونی را بخوانید.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی



بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پی فرمان سید روح الله خمینی در 21 فروردین 1358 و افتتاح حساب 100 ، در بیست و پنجم اردیبهشت ماه فعالیت خود را آغاز کرد.

اساسنامه بنیاد در تاریخ هفدهم آذرماه سال 1366 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. مهم‌ترین وظایف این سازمان عبارتند از ارائه طرحهای مورد نیاز برای ایجاد مسکن اقشار مستضعف، انجام پروژه‌های کارشناسی دربارهٔ زمینهای روستایی، کمک در جهت تأمین مصالح ساختمانی و ... .

عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری در بنیاد مسکن، شورای مرکزی است که ترکیب آن به صراحت در فرمان آیت‌الله خمینی قید شده‌است و عبارتند از : نماینده رهبری، نماینده دولت (وزیر مسکن وشهرسازی) وسه نفر از مهندسان و کارشناسان ساختمان و شهرسازی به انتخاب دو نفر اول. رئیس بنیاد هم از میان شورای مرکزی انتخاب می‌شود.

bonyadmaskan
bonyadmaskan

هماهنگی بنیاد مسکن با وزارت مسکن

در فروردین سال 1359 وزیر مسکن و شهرسازی وقت، محمدشهاب گنابادی بخاطر مبنی بر لزوم داشتن یک سیاست هماهنگ و روشن از سوی دولت در حوزه مسکن مستضعفین، خواستار این شد که بنیاد مسکن در چهارچوب سیاستهای هماهنگ با وزارت مسکن و به صورت یک بازوی قوی برای کارهای اجرایی در خدمت مستضعفان و محرومان از نظر مالی و اجرایی و به شیوه جهاد سازندگی زیر نظر وزارت مسکن و شهرسازی عمل نماید که این درخواست با موافقت سید روح الله خمینی مواجه شد.

اهداف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی‌

طبق اساسنامه و قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی عبارتند از : ‌ مطالعه و بررسی در زمینه تشخیص و تعیین نیازمندی‌های مسکن محرومان اعم از روستایی و شهری و فراهم آوردن موجبات اجرای آن با مشارکت، همکاری و خودیاری مردم و دستگاههای مختلف تهیه طرح مجتمع‌های زیستی و واحدهای مسکونی ارزانقیمت و اجرای آن‌ها به‌طور مستقیم یا با مشارکت مردم و همکاری دستگاههای ذیربط در روستاها و شهرها تهیه زمین مورد نیاز طرح‌ها و پروژه‌های بنیاد و آماده سازی آنها کمک در جهت تأمین مصالح ساختمانی کشور از طریق تهیه، تولید و توزیع تهیه طرح‌های‌هادی و اصلاح معابر در روستاها با هماهنگی دستگاههای ذیربط و اجرای آن با مشارکت مردم از محل اعتبارات مصوب واگذاری دولت تهیه و ارایه طرحهای لازم برای بازسازی مناطق آسیب‌دیده در اثر جنگ، سیل، زلزله و سایر سوانح طبیعی و اجرای آن‌ها با مشارکت مردم و هماهنگی با سازمان‌ها و دستگاههای ذیربط مطالعه و برنامه‌ریزی و اجرای مصوبه دولت مبنی بر ساخت دو میلیون واحد مسکونی روستایی طی دو برنامه پنج ساله توسعه کشور (ساخت سالانه 200 هزار واحد مسکونی روستایی)

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

شرکتهای تابعه و وابسته به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال حاضر در تمامی استانها دارای شعبه می‌باشد . و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه به شرح زیر است:



  • شرکت سامان محیط
  • شرکت ایجاد محیط (هلدینگ)
  • شرکت بنیاد بتن ایران
  • شرکت نوسازی و عمران تهران
  • شرکت سازمان توسعه مسکن ایران( سهامی خاص )
  • شرکت سرمایه گذاری خانه گستر یکم
  • شرکت عمران تکلار
  • پژوهشکده سوانح طبیعی ایران
  • شرکت تجهیز محیط
  • مهندسین مشاور ساخت آزما (شرکت تابعه ایجاد محیط )
  • شرکت تولیدی خانه گستر ( شرکت تابعه ایجاد محیط)
  • شرکت نوسازی و عمران اکباتان (سهامی عام )(شرکت تابعه ایجاد محیط )
  • شرکت سیمان شهرکرد.
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بنیاد مسکن انقلاب اسلامی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.