زمان مطالعه: 4 دقیقه
استایل بوهو

استایل بوهو

استایل بوهو، استایل شیک، راحت و جذابی است.استایل بوهو برای کسانی است که علاقه دارند لباس هایی بپوشند که شخصیتشان را به شکلی متفاوت و هنری نشان دهد.

سبک بوهو یا کولی و یا هیپی هرگز از مد خارج نشده است و در این اواخر محبوبیت زیادی بین مردم و هنرمندان بدست آورده است. سبک لباس پوشیدن بوهمین یا استایل بوهو، بیش از 200 سال است که پا به دنیای مد و پوشاک گذاشته است. با آسمونی همراه باشید.

استایل بوهو چیست؟

استایل بوهو که یادگاری از فرانسوی‌ها در دنیای مد و فشن است به نوعی از پوشش و استایل گفته می‌شود که در آن راحتی و آزادی عمل در انتخاب از هر چیز مهم‌تر است. از شاخصه‌های اصلی آن می‌توان به لباس‌هایی آزاد و گشاد، طرح و شکل‌های بومی و محلی پارچه‌ها، ست کردن رنگ‌ها به شکلی نامتعارف و غیرسنتی اشاره کرد. این روزها استایل بوهو در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد و افرادی که از کلیشه‌های رایج در مد و فشن پیروی نمی‌کنند با به کارگیری خلاقیت، استایل بوهو را برای خود انتخاب می‌کنند.

کلاه به سبک بوهو ژاکت‌ها و کت‌های آزاد، سویشرت‌های بلند، دامن و پپراهن‌های نخی بلند و طرح‌دار، کلاه‌های بزرگ و زیبا و … در استایل بوهو کنار هم قرار می‌گیرند و از تیپ و ظاهرتان، فردی می‌سازند که آزاد زندگی می کند و دوست دارد به شکلی خارج از کلیشه‌ها و چارچوب‌های پوشش، سبک زندگی خود را طراحی کند.

دامن‌های بلند ساده یا موج دار در استایل بوهو

دامن‌های بلند و ساده یا مواج مانند یکی از اصلی‌ترین عناصر در استایل بوهو هستند. برای انتخاب دامن زنانه در این سبک از پوشش، هم می توانید سراغ گزینه‌هایی بروید که رنگ ساده دارند یا رنگهای شاد و متنوع. این نوع دامن به شما آزادی عمل بیشتری در ست کردن لباس با انواع تونیک‌ها، بلوز‌ها و… می‌دهد. در استایل بوهو، می‌توانید دامن‌های بلند را با انواع کفش‌ها و صندل زنانه به تن کنید. مثلا کفش‌ها یا انواع صندل گلادیاتوری را با یک دامن بلند تک‌رنگ یا طرح‌دار بپوشید. اصلی‌ترین مزایای استایل بوهمین در این است که شما را محدود نخواهد کرد و به شما چیزی را دیکته نمی‌کند. مثلا هیچ ایرادی ندارد که دامنی بلند را با یک عدد کتانی ساده بپوشید.

ماکسی به سبک بوهو پیراهن ماکسی ساده یا طرح‌دار پیراهن‌های ماکسی ساده یا با طرح‌های متنوعی مثل طرح گل‌دار، طرح اشکال هندسی و… هم از مهم‌ترین اعضای خانواده بوهو هستند. حتما دیگر کاملا متوجه شده‌اید که در سبک و سیاق بوهو از لباس‌هایی استفاده می‌شود که با طیف متنوعی از لباس‌های دیگر در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف هماهنگ می‌شوند. برای مثال، پیراهن‌های ماکسی ساده با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف را می‌توان با کت‌های جین کوتاه، سویشرت‌های مختلف و انواع کفش پوشید.

استایل بوهو
استایل بوهو

سویشرت‌ها و روپوش‌های بافت

روپوش‌ها و سویشرت‌های گشاد و بلند هم بخشی از استایل بوهو را تشکیل می‌دهند. این سویشرت‌ها و روپوش‌ها می‌توانند بافت درشت یا ریز داشته باشند. معمولا در استایل بوهو از سویشرت‌ها و مانتوهایی استفاده می‌شود که بافت درشت دارند و حالتی گشاد و آویزان روی تن پیدا می‌کنند. این بافت‌ها، اصلی‌ترین عناصر بوهو برای نشان دادن نوعی آزادی و راحتی هستند. سویشرتی آزاد و شُل در مختصات دنیای بوهمین‌ها به خوبی قابل شناسایی و پذیرش است. سویشرت‌ها و روپوش‌های بوهویی را می‌توان به صورت لایه‌لایه با لباس‌های دیگر پوشید. لایه‌لایه پوشیدن هم از مصادیق رعایت استایل بوهو است. مثلا می‌توانید یک عدد تونیک شیک و زیبا را به تن کرده، روی آن یک عدد شومیز بپوشید و در نهایت، سویشرت‌تان را به تن کنید.

کیف‌های مناسب برای استایل بوهو

برای خرید کیف زنانه در استایل بوهو، چند حق انتخاب دارید. هم می‌توانید کیف‌های کوچکی استفاده کنید که از جنس چرم و جیر هستند و اصطلاحا به آنها کراس‌بادی (crossbody) گفته می‌شود یا کیف‌هایی بزرگ بخرید که حالتی نرم و شُل دارند. البته کیف‌های کوچک برای طرفداران بوهو که دوست دارند آزاد و راحت باشند احتمالا گزینه بهتری است. این کیف‌ها به شما کمک می‌کنند تا دست‌هایتان را آزاد کنید و آنها را در جیب فرو کرده و برای شرکت در یک کنسرت، جشن یا پیاده‌روی ساده آماده شوید. کیف‌هایی از جنس مواد طبیعی دیگر مانند پر و جیر و… هم ایده خوبی برای تکمیل استایل بوهو به شمار می‌رود. کیف‌های طرح‌دار با طرح‌هایی از گل و طبیعت، اشکال هندسی و… هم ایده خوبی برای ایجاد استایل بوهو است.

شلوار جین به سبک بوهو شلوارهای دم‌پا گشاد شلوارهای دم‌پا گشاد بخش بسیار مهمی از تیپ و استایل بوهو هستند. این شلوارها را می‌توان با انواع کفش پوشید. مثلا صندل‌های گلادیاتوری، چکمه‌ها و نیم‌بوت‌ها، کفش‌های پاشنه‌دار و انواع دیگری از کفش. مثلا شلوار جین دم‌پا گشاد سورمه‌ای روشن با یک تونیک به رنگ بنفش کم‌رنگ و یک عدد جلیقه جیر قهوای‌ تیره.

جواهرات و اکسسوری به سبک بوهو

وقتی صحبت از جواهرات و اکسسوری‌های بوهویی می‌شود باید به سراغ مدل‌هایی دست‌ساز بروید که از عناصر طبیعی ساخته شده‌اند. منظور از عناصر طبیعی، زیورآلاتی است که از جنس مواد طبیعی مانند چوب، چرم، فیروزه، پَر و… هستند. النگوهای بزرگ، دست‌بندهایی با بند پهن از جنس چرم و پارچه، گوشواره‌ از جنس پر و در ابعاد بزرگ، انگشترهایی با سنگ‌های طبیعی و به کارگیری سنگ‌های خوش‌رنگ و زیبا در ساخت دست‌بند و… از جمله زیورآلات و اکسسوری‌های بوهویی هستند. اگر بخواهیم، استایل اکسسوری و جواهرات را برای سبک بوهو، تعریف کنیم باید بگوییم که این وسایل در استایل بوهومین، بزرگ و جالب‌ توجه به نظر می‌رسند. یعنی طراحی خاصی دارند و اندازه آنها معمولا بزرگ است.

شال یا روسری به سبک بوهو

دستمال گردن و شال‌های بزرگ دستمال گردن‌ و شال‌های بزرگ باعث می‌شوند که به معنای واقعی کلمه بوهویی شوید. شال‌ها و دستمال‌گردن‌ها با انواع لباس رسمی و غیررسمی در هماهنگی کامل هستند و از جنس‌های مختلف آنها در هر فصل از سال می‌توان استفاده کرد.

استایل بوهو، استایل شیک، راحت و جذابی است. اگر دوست دارید که کمی خاص‌تر باشید و نسبت به دیگران کمی متفاوت‌تر لباس بپوشید، به سراغ خرید لباس‌هایی در این سبک و سیاق بروید.

نظر خود را درباره «استایل بوهو» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره استایل بوهو فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.