زمان مطالعه: 4 دقیقه
بهترین مکمل های بدنسازی

بهترین مکمل های بدنسازی

همانظور که می دانید مصرف مکمل ها برای تقویت بیشتر بسیار موثر می باشد و این درحالی است که وقتی به فروشگاه های...

همانظور که می دانید مصرف مکمل ها برای تقویت بیشتر بسیار موثر می باشد و این درحالی است که وقتی به فروشگاه های مکمل فروشی نگاهی می اندازید از تنوع بسیار آن گیج می شوید. از طرفی، چون برندهای تقلبی زیادی در فروشگاه ها یافت می شود، انتخاب و خرید مکمل های ارجینال تاحدودی سخت می شود. آسمونی در این بخش بهترین مکمل های بدنسازی سال 2017 را به شما عزیزان معرفی می کند.

bodybuilding-supplements-2
bodybuilding-supplements-2

 Super Mandro by Hard Rock Supplements 

سوپرماندرو همچنان عنوان بهترین مکمل را به خود اختصاص داده است. این محصول در سال 2015 شروع به تولید شده است و با بازخورد های خوبی همراه شده است که باعث اضافه شدن 4 کیلوگرم عضله خالص به بدن شما و کم شدن 2 کیلوگرم از چربی بدن شما طی 30 روز می شود.

بهترین مکمل های بدنسازی
بهترین مکمل های بدنسازی

Andro the Giant by Hard Rock Supplements 

این مکمل هورمون های زیادی [تستوسترون] تولید می کند مرجع اصلی تولید عضله در بدن است. اندرو د جاینت در بازار در حال رشد است و این محصول نیز بازخوردهای خوبی داشته است و برای کسانی که می خواهند سریع به نتیجه برسند، این محصول توصیه می شود.

 

bodybuilding-supplements-2
bodybuilding-supplements-2
Anafuse by Vital Labs 

 

بهترین مکمل های بدنسازی
بهترین مکمل های بدنسازی
Tri Andro by Primeval Labs 

bodybuilding-supplements-2
bodybuilding-supplements-2
bodybuilding-supplements-2
 Super DMZ Rx 5.0 by IronMag Labs 

bodybuilding-supplements-2
bodybuilding-supplements-2
bodybuilding-supplements-2
bodybuilding-supplements-2
bodybuilding-supplements-2
 Sup3r-1 by Olympus UK 

 

بهترین مکمل های بدنسازی
بهترین مکمل های بدنسازی
TMX Andro by EPG 

bodybuilding-supplements-2
bodybuilding-supplements-2
 Androbolic 250 by APS Nutrition 

بهترین مکمل های بدنسازی
بهترین مکمل های بدنسازی
 Testosterone by Hi-Tech Pharmaceuticals 

bodybuilding-supplements-2
bodybuilding-supplements-2
 Chosen 1 by Blackstone Labs 

 هشدار دکتر شهرام فرج زاده

مکمل های بدنسازی برای جوانان سم است!

ساخت و تولید مکمل های غذایی مانند تولید دارو نیست و شرایط بهداشتی و کنترل کیفی ای که برای تولید دارو اعمال می شود، در تولید این مکمل ها تفاوت دارد در نتیجه امکان آلودگی در آنها بسیار زیاد است. وقتی ساخت مکمل های غذایی را یک شرکت غیردارویی و شرکت تولیدکننده مواد غذایی و مکمل های غذایی بر عهده داشته باشد، احتمال آلودگی بیشتر خواهد بود.

اگر مصرف مکمل های مجاز ویتامین با مشاوره با پزشک یا متخصص تغذیه باشد، مصرف آنها مشکلی ندارد و ورزشکاران چه در سطح قهرمانی و چه در سطح همگانی می توانند با مشورت پزشک، ویتامین هایی نظیر امگا 3، ویتامین e، bکمپلکس، b12، b6 یا کپسول های مولتی ویتامین، فارماتون و... را که وزارت بهداشت تایید کرده است، مصرف کنند.

مکمل های غیرمجاز می توانند انسان را عقیم کنند

مصرف غیراصولی و غیرمجاز برخی مکمل ها می تواند در دراز مدت عوارضی داشته باشد که متاسفانه این عوارض خود را نشان ندهند یا فرد به بروز آنها مقاومت داشته باشد. یکی از عوارض رایج، اختلال های گوارشی است که نوجوانان بسیار به آن مبتلا می شوند. در بسیاری موارد، افراد به خصوص نوجوانان، با شکایت از مشکلات گوارشی مانند اسهال یا یبوست به پزشک مراجعه می کنند. وقتی آزمایش مدفوع تجویز و بررسی های لازم انجام می شود، نتایج نشان می دهد مشکل مصرف بیش از حد مکمل هاست که معمولا افراد غیرکارشناس به آنها تجویز کرده اند و نتیجه این کار برهم خوردن عملکرد دستگاه گوارش است. مصرف غیراصولی مکمل و داروهای غیرمجاز حتی می تواند باعث ناباروری در پسران و دختران شود.

یکی از مشکلاتی که برای مصرف کنندگان مکمل های پروتئینی به وجود می آید، نارسایی کلیه و کبد آنهاست که معمولا با انجام آزمایش مشخص می شود و غیرقابل برگشت است. اختلال در فشارخون، افسردگی، مشکلات پوستی، زخم اثنی عشر، ریزش مو، گرفتگی و سفتی عضلات نیز گریبانگیر مصرف کنندگان مکمل?ها خواهد شد. فرد برای بهتر شدن عملکرد ورزشی از این مکمل ها استفاده می کند اما به مرور دچار مشکلاتی می شود.

کوتاهی قد از عوارض برخی داروهای غیرمجاز است

بیشتر داروهای غیرمجاز شامل انواع استروییدهای آنابولیک، هورمون رشد یا انسولین که در باشگاه ها و به وسیله افراد فاقد صلاحیت تجویز می شوند، از سوی نهادهای ملی و بین المللی مربوط به مبارزه با دوپینگ ممنوع اعلام شد ه اند. این داروها علاوه بر ایجاد شرایط نابرابر در ورزش، عوارض زیادی دارند. یکی از عوارض این داروها، بروز اختلال در رشد است. مثلا این داروها می توانند صفحه های رشد نوجوانی که هنوز رشدش کامل نیست و صفحه های رشدش بسته نشده، ببندند و در بلوغ فرد تاثیر منفی بگذارند. در جوانان هم این داروها باعث ریزش مو، تغییرات صدا و... می شوند.

مصرف مکمل برای افراد زیر 18 سال ممنوع است

مصرف مکمل و داروهای نیروزا قبل از سن 18 سالگی برای ورزشکاران جوان مانند سم است و مربیان ورزش نیز باید به این نکته توجه داشته باشند که بهتر است نوجوانان و جوانان به جای مصرف داروها و مکمل های غیرمجاز، از انواع حبوبات، میوه ها، لبنیات، پروتئین و غذاهای طبیعی استفاده کنند.

فقط ورزشکارانی که در سطح ورزش قهرمانی و حرفه ای فعالیت می کنند، می توانند زیرنظر متخصص پزشک ورزشی یا متخصص تغذیه از مکمل های مجاز استفاده کنند. بدن یک ورزشکار حرفه ای به 8 هزار کالری نیاز دارد در نتیجه نمی تواند فقط با مصرف غذا، حبوبات و... این کالری را تامین کند در نتیجه سوخت وساز بدنش با مشکل روبرو خواهد شد.

فروش موادنیروزا در تمام باشگاه های کشور ممنوع است و فقط داروخانه ها مجازند این مواد را عرضه کنند و ورزشکاران باید فقط با تجویز و مشاوره پزشک ورزشی باشگاه یا شهرشان یا متخصصان تغذیه این داروها را مصرف کنند.

جوانان و نوجوانان باید به این نکته توجه کافی داشته باشند که قبل از استفاده از هر نوع مکمل و داروی نیروزا با مراجعه به درمانگاه فدراسیون پزشکی و هیات های پزشکی ، ورزشی مشاوره لازم را از متخصصان این حوزه بگیرند تا از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری شود.

نظر خود را درباره «بهترین مکمل های بدنسازی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بهترین مکمل های بدنسازی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.