زمان مطالعه: 1 دقیقه
صفر تا صد امبدینگ بدن

صفر تا صد امبدینگ بدن

امبدینگ به روشی در طب سوزنی گفته می شود که در آن نخ های کوچک قابل جذب در پوست کاشته می شوند و اثرات درمانی و زیبایی بسیاری دارد.

امبدینگ حدود سی سال قبل و برای اولین بار در فرانسه انجام شده است. پزشکان فرانسوی برای درمان سرطان، حالت تهوع و یا بی اشتهایی از طب سوزنی استفاده می کردند تا درد را تسکین دهند. با آسمونی همراه باشید تا با طب سوزنی یا امبدینگ بدن بیشتر بخوانید.

 

امبدینگ یکی از شاخه های جدید در طب سوزنی است که در آن نخ ها جایگزین سوزن می شوند. در امبدینگ پزشک با استفاده از نخ های قابل جذب از جنس (cutgut) یا کرومیک نقاط انرژی و حساس بدن را تحریک می کند. این نخ های کوچک 1 تا 2 سانتی متری درست مانند سوزن های طب سوزنی، پس از کاشته شدن در بدن بیمار نقاط مربوطه را تحریک می کنند و موجب تسکین درد بیمار می شوند. بیمار می تواند پس از دو یا سه هفته که نخ ها به طور کامل جذب شدند به پزشک مراجعه کند و درمان را ادامه دهد.

 

صفر تا صد امبدینگ بدن
صفر تا صد امبدینگ بدن

موارد کاربرد امبدینگ

همانطور که قبلا در آسمونی به اثرات زیبایی با طب سوزنی اشاره کرده ایم، امروزه در دنیای مدرن از روش امبدینگ نیز برای افزایش زیبایی و جوانسازی پوست و زیبایی، از بین بردن چین و چروک در پیشانی و اطراف دهان و بینی استفاده می شود. نواحی شل و وا رفته در بدن با استفاده از این روش اصلاح می گردند و هم چنین قرار گرفتن نخ ها در بافت چربی متابولیسم لیپید را تنظیم می کند و موجب لاغری موضعی بدن می شود. علاوه بر این موارد، از امبدینگ برای درمان بیماری های زیر نیز استفاده می شود:

  • اختلالات خوردن
  • اختلالات شنوایی
  • اختلالات ستون فقرات
  • توانبخشی کودکان فلج مغزی
  • توانبخشی بعداز سکته مغزی
  • لیفتینگ عضلات صورت

 

افرادی که از بیماری های عفونی رنج می برند و هم چنین زنان باردار نباید از روش امبدینگ برای درمان استفاده کنند چرا که ورود یک جسم خارجی به بدن موجب تشدید بیماری می شود و ریسک ابتلا به بیماری های دیگر را نیز افزایش می دهد.

دوره درمان امبدینگ

جلسه های درمانی در این روش معمولا هر سه هفته یک بار صورت می گیرد و فرد بعد از گذشت دو الی سه ماه اثرات درمان را مشاهده خواهد کرد.امبدینگ درد قابل تحملی دارد و یک تا دو روز پس از کاشتن نخ ها ممکن است درد های خفیف عضلانی در فرد ایجاد شود.

 

نظر خود را درباره «صفر تا صد امبدینگ بدن» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره صفر تا صد امبدینگ بدن فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.