زمان مطالعه: 8 دقیقه
جاذبه های گردشگری شهر بدروم ترکیه

جاذبه های گردشگری شهر بدروم ترکیه

کشور ترکیه یکی از توریستی ترین کشورهای دنیا محسوب می شود. یکی از زیباترین کشورهای ترکیه، شهر بدروم می باشد....

کشور ترکیه یکی از توریستی ترین کشورهای دنیا محسوب می شود. یکی از زیباترین کشورهای ترکیه، شهر بدروم می باشد. برای آشنایی با شهر بدروم و راهنمای سفر به آن و همچنین جاذبه های گردشگری شهر بدروم ترکیه این بخش آسمونی را بخوانید.

جاذبه های گردشگری شهر بدروم ترکیه
جاذبه های گردشگری شهر بدروم ترکیه



جاذبه های گردشگری شهر بدروم ترکیه

معرفی شهر بدروم ترکیه

شبه جزیره بدروم شهری از استان موغله (Mugla) کشور ترکیه می باشد که در جنوب غربی ترکیه و در امتداد ساحل دریای اژه واقع شده است. شهرهای توریستی ازمیر و آنتالیا به ترتیب در شمال و شرق این شهر توریستی قرار گرفته اند. بدروم یکی از اولین شهرهای ترکیه است که از صنعت گردشگری استقبال کرد. این شهر بخشی از اعتبار خود را مدیون شخصی به نام سوات ساکیر کاباچلی می باشد که بیانگذار سفرهای دریایی با قایق های آبی یا (Blue Voyage) است. در حال حاضر شرکت های زیادی از جمله Blue Voyage متصدی سفرهای دریایی یک روزه با انواع مختلفی از قایق ها و کشتی های تفریحی خصوصی و عمومی و همینطور نوعی قایق سنتی به نام gullet هستند. در این سفرها معمولا قایق ها و کشتی ها به جزایر یونانی هم سری می زنند.

به گزارش آسمونی بدروم شهری رنگارنگ با سواحل چشم نواز و امکانات تفریحی متعدد است که یک مقصد بسیار پرطرفدار در ترکیه برای فصل های بهار و تابستان محسوب می گردد. این شهر علاوه بر توریست ها و گردشگران زیادی که از سایر کشورها دارد، در بین مردم کشور ترکیه نیز بسیار محبوب و پرطرفدار است و در تعطیلات رسمی و فصول گرم، آنها را نیز به سمت خود می کشاند؛ مانند جزیره کیش در ایران که مورد استقبال مردم کشورمان است و افراد زیادی از اقصی نقاط کشور به این شهر سفر می کنند.

بهترین زمان سفر به شهر بدروم ترکیه

آب و هوای بدروم، گرم و معتدل است و متوسط دمای سالانه آن حدود 19 درجه سانتی گراد می باشد. هوای بدروم در فصل های بهار و پاییز بسیار مطبوع و در فصل تابستان نیز بسیار گرم و خشک می باشد. بهترین زمان سفر به بدروم در ایران فصل تابستان و همزمان با تعطیلات تابستانی می باشد و تور بدروم در این زمان طرفداران بیشتری دارد. البته لازم به ذکر است که این شهر در خارج از فصل های اوج مسافر مثلا در ماه های می، سپتامبر و اکتبر هم زیباست و هوا هم هنوز گرم است. به همین خاطر می توانید تعطیلات شگفت انگیزی را بدون شلوغی تجربه کنید و از هوای خوب و دریای فوق العاده زیبا لذت ببرید.

واحد پول کشور ترکیه

واحد پول ترکیه، لیر یا لیره (TL) می باشد.

اختلاف ساعت ایران و ترکیه

اختلاف ساعت ترکیه با ایران، یک ساعت و نیم می باشد (از تهران عقب تر است).

مدت پرواز تهران به شهر بدروم ترکیه

مدت زمان پرواز از تهران به بدروم (یا بالعکس)، حدود سه ساعت است (گاها بسته به نوع پرواز 10 الی 15 دقیقه بیشتر می شود).

پرواز تهران به شهر بدروم ترکیه

به گزارش استانبول و سپس فرود در فرودگاه عدنان بدروم پرواز انجام می گیرد) و برای ایرلاین های داخلی ایران نظیر قشم ایر، آتا، ایران ایر، ماهان و .... بصورت غیر مستقیم و فرود در فرودگاه شهر ازمیر و یا دنیزلی (نزدیک آنتالیا) انجام می گیرد؛ هر یک از فرودگاه های ازمیر و دنیزلی تا شهر بدروم بصورت زمینی و با اتوبوس به ترتیب حدود 3.5 و 2.5 ساعت فاصله دارند.

bodrum
bodrum

در شهر بدروم ترکیه در کجا اقامت داشته باشیم؟

بدروم مانند اکثر شهرهای ساحلی ترکیه، دارای هتل های لوکس و باخدمات بالایی است که اکثر نیازهای مهمانانشان را به بهترین شکل برآورده می کنند. در کنار هتل های شیک و لوکس بدروم، هتل های کوچکتری هم برای کسانی وجود دارد که دوست دارند از اقامتگاه های ساحلی دور باشند که به این نوع هتل ها، هتل های بوتیک گفته می شود. تعدادی از بهترین هتل های بوتیک کوچک شامل ماچاکیزی، مد این (Med-Inn) و کازا دل آرت از جمله جاهایی هستند که با اقامت در آنها می توانید در جایی آرام و ساکت با محیطی طبیعی و ساحلی خصوصی تر استراحت و تمدد اعصاب نمایید.

در شهر بدروم ترکیه در کجا غذا بخوریم؟

یکی از دلایلی که مردم سایر کشورهای جهان، بدروم را دوست دارند وجود آشپزی بی نظیرشان، همیشه عالی اند. در سفر به بدروم حتما در یکی از رستوران های عالی آن از جمله ممدوف در یالی کاواک، لیمون و اورفوز میز رزرو کنید. البته بخش از رستوران های خوب و معروف بدروم در هتل های 5 ستاره لوکس آن واقع شده اند.

در شهر بدروم ترکیه از کجا خرید کنیم؟

شهر بدروم برخلاف شهرهای استانبول و وان (حتی آنتالیا)، چندان برای خرید مناسب نیست. بطور کلی تعداد بازارها و مراکز خرید این شهر خیلی کم است و اجناس ارائه شده در این مراکز نیز گاها دارای قیمت سرسام آور است. معروفترین مراکز خرید و بازارهای بدروم عبارتند از:

- مرکز خرید اواسیس چارشی لیمان (در این مرکز خرید اجناس مارک و معروف ترکیه به فروش می رسد)

- مرکز خرید انیو

- بازار قدیمی بدروم (یک بازار از نوع اصل ترکی با مغازه های مناسب به جای غرفه است که در آن از منسوجات و پارچه های ترکی و آسیای مرکزی و ظروف سفالی رنگارنگ محلی گرفته تا جواهر فروشی و لباس فروشی های مخصوص لباس های بسیار جالب ساحل، همه چیز پیدا می شود.)

نکات جالبی که باید درباره شهر بدروم ترکیه بدانید!

- در بدروم می توانید هم با لیر و هم با یورو خرید کنید چرا که تعداد مسافرانی که از اتحادیه اروپا به این شهر سفر می کنند زیاد است و به همین دلیل یورو هم به عموما راحتی توسط فروشندگان پذیرفته می شود.

- اگر می خواهید از نقاط دیگری از کشور ترکیه به بدروم بروید، می توانید از شبکه های حمل و نقل اتوبوسرانی که برای سفرهای طولانی، ارزان و راحت اند، استفاده کنید. این اتوبوس ها شما را در ایستگاه اتوبوسرانی (Otogar) واقع در مرکز شهر، پیاده می کنند.

- برای رجابجایی و حمل و نقل در داخل شهر بدروم، اتوبوس های کوچک راحت و ارزانی، مخصوصا در طول تابستان، وجود دارند. همچنین شبه جزیره بدروم جای خوبی برای کرایه کردن اتومبیل می باشد چون یکی از شهرهای ترکیه است که رانندگی در آن، کار بسیار راحتی است و می توانید از متصدیان محلی کرایه اتومبیل، اتومبیلی که سوخت آن گازوئیلی است را کرایه کنید (چون بنزین گران است). همچنین می توانید از تاکسی های زرد رنگ دارای تاکسی متر هم برای رفتن به جاهای دیدنی این استفاده کنید (که البته قدری گران هستند).

جاذبه های گردشگری شهر بدروم ترکیه
جاذبه های گردشگری شهر بدروم ترکیه

جاذبه های گردشگری شهر بدروم ترکیه

‏1.‏ جاذبه گردشگری قلعه سنت پیتر ‏در شهر بدروم ترکیه

‏‏‏‏ به گزارش آسمونی این قلعه که با نام قلعه بدروم نیز شناخته شده است ، از جمله جاهایی است که بسیاری از گردشگران آن را در لیست بازدیدهای ‏خود قرار می دهند. شوالیه های هوسپیتالر سنت پیتر ( فرقه ای نظامی که به آنها شوالیه های مهمان نواز نیز گفته می شد ) این ‏قلعه را بین سالهای 1402 و 1437 ساختند. برای محافظت از هر قسمت از دیوارهای این قلعه شوالیه هایی از ملیت های مختلفی ‏در نظر گرفته می شدند ، به همین دلیل امروزه برج هایی با نام های برج فرانسوی و برج انگلیسی در این قلعه دیده می شود. در ‏زمان سلطنت پادشاه عثمانی ، سلطان سلیمان ، قلعه به دست ترک ها افتاد و داخل آن یک مسجد ساخته شد. امروزه در فضای ‏وسیع این قلعه نمایشگاهی با نام موزه آثار باستانی زیر آب بدروم ، برگزار می شود. ‏ ‏ ‏ ‏‏ ‏ ‏‏ ‏ ‏ ‏ ‏‏ ‏ ‏

‏2.‏ جاذبه گردشگری موزه آثار باستانی زیر آب ‏در شهر بدروم ترکیه ‏

این موزه داخل قلعه سنت پیتر قرار دارد و بسیاری از بازدیدکنندگان از آن دیدن می کنند. یکی از اتاق ها که به آن سالن شیشه ای ‏غرق شده می گویند یک کشتی 16 متری را به نمایش می گذارد که در سال 1025 پیش از میلاد غرق شده است. برج فرانسوی ‏نیز خانه دیگر کشفیات زیرآب است که از آنها می توان به کشتی یونانی کلاسیک که قرن چهارم در آبهای این منطقه غرق شده ‏است اشاره کرد. ‏‏ ‏‏ ‏ ‏‏ ‏‏‏‏‏‏‏ ‏ ‏ ‏

‏3.‏ جاذبه گردشگری آرامگاه هالیکارناسوس ‏‏در شهر بدروم ترکیه

‏امروزه خیلی چیزی از این آرامگاه باقی نمانده و شاید نیاز باشد کمی تخیلاتتان را قوی تر کنید تا بتوانید آنچه در گذشته در این ‏مکان شکل گرفته بوده را تصور کنید. این سازه باستانی از جمله عجایب هفتگانه جهان باستان بوده است که میان سال‌های 353 ‏تا 350 پیش از میلاد برای ماسول ، پادشاه کاریا و ساتراپ هخامنشیان ، توسط معماران یونانی ، ساخته شد.زمانیکه کار ساخت ‏این آرامگاه به اتمام سید ، ساختاری اعجاب انگیز به ارتفاع 46 متر بود که توسط گچبری های باشکوه و مجسمه های معروف ‏یونانی ، تزیین شده بود. هرچند این آرامگاه بارها توسط زلزله های منطقه آسیب دید اما در نهایت این شوالیه های هوسپیتالر ‏بودند که آن را به کلی نابود کردند و از سنگ های آن برای ساخت قلعه سنت پیتر استفاده کردند.‏‏ ‏‏‏ ‏ ‏

‏4.‏ جاذبه گردشگری دروازه میندوس ‏‏‏‏‏در شهر بدروم ترکیه

این دروازه آخرین بازمانده از پادشاهی ماسول است که زمانی برای استحکام دیوار قلعه ساخته شده بود و در گذشته هفت کیلومتر ‏دور تا دور شهر باستانی هالیکارناسوس را در بر می گرفت. اگر به گشتن در میان ویرانه های باستانی علاقه مند هستید در ‏اطراف این منطقه می توانید علاوه بر این دیوارهای قدیمی ، مقبره های قدیمی و همچنین طرح های موزاییکی باستانی که به ‏قرن چهارم پیش از میلاد باز می گردند را ببینید. بازدید از این دروازه بیش از یکساعت از وقت شما را نخواهد گرفت. ‏‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏ ‏ ‏‏ ‏ ‏ ‏‏ ‏‏‏

‏ ‏5.‏ جاذبه گردشگری سالن تئاتر ‏در شهر بدروم ترکیه ‏

سالن تئاتر قدیمی و باستانی شهر بدروم طبق استاندارد های رومی ساخته شده است اما نمونه ای کوچک از اینگونه تئاترها در ‏ترکیه می باشد که به خوبی بازسازی شده است. این سالن تئاتر ظرفیت 13000 تماشاگر را داشت. در فصل تابستان معمولا ‏رویدادها و کنسرت های مختلفی در این سالن برگزار می شود. در این سالن می توانید نمایش های گوناگونی را تماشا کنید. ‏

‏ ‏6.‏ جاذبه گردشگری لنگرگاه تفریحی ‏ ‏‏‏‏در شهر بدروم ترکیه

‏این آبهای دریا و قایق سواران است . در این منطقه همیشه تعداد زیادی ‏قایق تفریحی در اشکال و اندازه های مختلف دیده می شود. گزینه های مختلفی برای رفتن به روی این آبها وجود دارد ، می توان ‏از تورهای یکروزه استفاده کرد که با قایق های تفریحی مسافران را به سواحل اطراف می برند و از جزیره های مختلف بازدید ‏می کنند و تفریحاتی نظیر شنا و حمام آفتاب نیز در برنامه دارند.‏ ‏‏ ‏‏ ‏ ‏ ‏ ‏

‏7.‏ جاذبه گردشگری شهر قدیمی ‏در شهر بدروم ترکیه ‏

به گزارش آسمونی درست پشت قلعه سنت پیتر جذاب ترین منطقه بدروم قرار دارد. خیابان های پیاده روی باریک که خانه های سنگی سفید و گلدان ‏هایی با گل های رنگارنگ اطرافشان را احاطه کرده اند. از آنجایی که بیشتر قسمت های شهر بدروم به سبکی مدرن تبدیل شده ‏است ، این قسمت که سبکی محلی تر دارد بیشتر توجه گردشگران را جلب می کند بخصوص عکاسان به این منطقه علاقه زیادی ‏دارند. در این خیابان های باریک کافه ها و بوتیک های متعددی نیز وجود دارد. ‏ ‏‏ ‏ ‏‏‏ ‏‏ ‏‏‏ ‏‏‏ ‏ ‏ ‏ ‏

نظر خود را درباره «جاذبه های گردشگری شهر بدروم ترکیه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره جاذبه های گردشگری شهر بدروم ترکیه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.