زمان مطالعه: 1 دقیقه
بیوگرافی بابک فردوسی

بیوگرافی بابک فردوسی

بابک فردوسی یکی از مهندسین جوان ناسا است. مدل عجیب موهای بابک فردوسی که به سبک موهاک بود توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد و سبب معروفیت وی شد.

بابک فردوسی مهندس سیستم ایرانی-آمریکایی است که در آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا فعالیت می‌کند. او در مأموریت مریخ‌نورد کنجکاوی (Curiosity) مدیریت پرواز را بر عهده داشت و از اعضای پروژهٔ کاوشگر کاسینی-هویگنس بود.

درباره بابک فردوسی

بابک فردوسی در 7 نوامبر 1979 (16 آبان 1358) در شهر فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیا به دنیا آمد. پدر وی اهل ایران و مادرش بزرگ‌ شدهٔ آمریکا است. خانوادهٔ فردوسی پس از به دنیا آمدن وی به منطقهٔ خلیج سن فرانسیسکو مهاجرت کردند. خانوادهٔ او بار دیگر در سال 1991 به توکیو نقل مکان کردند. در آن‌ جا بابک در یک مدرسهٔ انگلیسی‌ زبان تحصیل خود را در مقطع دبیرستان به پایان برد. بابک فردوسی هنوز ازدواج نکرده است اما با یک بازیگر و تهیه کننده آمریکایی بنام ریلا الیزابت واندربیلت رابطه عاشقانه دارد.

مدل عجیب موهای بابک فردوسی هنگام مأموریت مریخ‌نورد کنجکاوی در اوت 2012 سبب معروفیت وی شد. بابک و مدل مویش به طور غیرمنتظره‌ای تبدیل به میم اینترنتی و نمادی از این مأموریت در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی شد.

مدل موی بابک فردوسی
مدل موی بابک فردوسی

اوباما نیز طی پیام تبریک تلفنی‌اش به تیم مریخ‌نورد کنجکاوی، اشاره‌ای به بابک فردوسی (تحت عنوان «Mohawk Guy» که بعداً به این لقب معروف شد) و شوخی‌ای دربارهٔ وی و مدل مویش کرد. فردوسی توضیح داد او در هر مأموریت مدل مویش را به یک سبک درست می‌کند و این‌بار طبق رأی اکثریت اعضای تیم، مدل موهاک را انتخاب کرد.

بابک فردوسی در مصاحبه‌ای گفت «اگر مدل موهای موهاک من باعث ایجاد هیجان در تعداد اندکی بیشتر از افراد دربارهٔ علم و این مأموریت بشود، این فوق‌العاده است»

فعالیت های حرفه ای

بابک فردوسی پس از قبولی در مقطع دبیرستان -در سال 1997- در دانشگاه واشینگتون نام‌نویسی کرد. او که از کودکی رویای رسیدن به بالاترین درجات رشتهٔ هوافضا را در سر داشت، موفق شد تا از دانشگاه واشینگتن در همین رشته فارغ‌التحصیل شود. وی در همان سال‌ها زیر نظر برندهٔ نوبل فیزیک، هانس جرج دهملت، به‌عنوان یکی از اعضای تیم تحقیقاتی فعالیت می‌کرد.

 بابک فردوسی در سال 2001 در مؤسسه فناوری ماساچوست در رشتهٔ هوافضا ثبت نام کرد و در آن‌جا به گروه Lean Aerospace Initiative پیوست. وی تا سال 2003 در این گروه باقی‌ماند.

بابک فردوسی پس از جدا شدن از گروه LAI، در سمت مهندس در آزمایشگاه پیشرانه جت در سازمان ناسا مشغول به فعالیت شد و در پروژهٔ مریخ‌نورد کنجکاوی شرکت داشت. او همچنین در پروژه کاوشگر کاسینی-هویگنس به‌عنوان یکی از اعضای آن پروژه فعالیت می‌کرد.

گالری تصاویر

بابک فردوسی، مهندس ایرانی ناسا
بابک فردوسی، مهندس ایرانی ناسا
مدل موی خروسی بابک فردوسی
مدل موی خروسی بابک فردوسی
مدل موی موهاک بابک فردوسی
مدل موی موهاک بابک فردوسی
بابک فردوسی در ناسا
عکس بابک فردوسی
بابک فردوسی در ناسا
بابک فردوسی در ناسا
بابک فردوسی
بابک فردوسی
بابک فردوسی در آزمایشگاه پیشرانه جت
بابک فردوسی در آزمایشگاه پیشرانه جت
بابک فردوسی و همسرش
بابک فردوسی و همسرش

 

راه های ارتباطی

پیج اینستا بابک فردوسی: tweetsoutloud

نظر خود را درباره «بیوگرافی بابک فردوسی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی بابک فردوسی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.