زمان مطالعه: 2 دقیقه
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ بلکبرن ، گل رُز ایالت لنکشایر

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ بلکبرن ، گل رُز ایالت لنکشایر

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ بلکبرن / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی بلکبرن ؛ گل رُز ایالت...

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ بلکبرن / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی

بلکبرن ؛ گل رُز ایالت لنکشایر

در روز 5 نوامبر 1875، جلسه ای در هتل لارجِر بلکبرن برگزار شد که در آن، دو مرد جوان هدف بزرگ خود را مطرح کردند. جان لِویس و آرتور کنستانتین دو فارغ التحصیل مدرسه شوسبری بودند و موضوع جلسه شان « امکان شکل گیری یک تیم فوتبال مطابق قوانین اتحادیه  فوتبال » بود. باشگاه اندکی بعد از این جلسه تأسیس شد و کمتر از دو ماه بعد و در 18 دسامبر، اولین مسابقه خود را هم با یک تساوی (1-1) به پایان رساند. این دیدار در چِرچ برگزار شد. در آن زمان باشگاه از یک صلیب مخصوص ( که به صلیب مالتی معروف بود ) روی پیراهن خود استفاده می کرد. اما چرا این نام به تیم داده شده بود؟ نام تیم از اسم شهر بلکبرن گرفته شده بود که اولین بار در سال 1086 میلادی نامش در کتاب « دامِس دی » آورده شده بود. البته هزار سال قبل، این نام  به صورت « بلیش برن » بیان می شد که ترکیبی از دو عبارت انگلیسی قدیم بود.دو عبارت bleach و burn را می توان به صورت « آتش سیاه » یا « نهر سیاه » ترجمه کرد.

blackburn-logo-during-time
blackburn-logo-during-time

این عبارت روی شهر و تیم باقی ماند و تنها با اندکی تغییر به صورت بلکبرن درآمد. باشگاه بلکبرن در 28 دسامبر 1878 یکی از 23 تیمی بود که در ایالت لنکشایر مشغول به فعالیت بود. دو رنگ ابی و سفید هم رنگهای سنتی بلکبرن بود از همان ابتدا به شکل های مختلف در پیراهن تیم به کار رفت. مثلا در کتاب فوتبال 1905 که « جاناتان راسل » نوشت، رنگ پیراهن بلکبرن سفید ذکر شد. همچنین گفته شد که روی سینه بازیکنان این تیم و در سمت چپ پیراهن، یک صلیب قرار گرفته است. شورت و جوراب بازیکنان هم آبی رنگ بود. صلیب روی پیراهن بلکبرن، علامتی بود که در مدارس منطقه کاربرد زیادی داشت و نمادی آشنا برای فارغ التحصیلان مدارس محسوب می شد. مدتی هم تیم، پیراهن چهارخانه ابی و سفید به تن می کرد که شباهت زیادی به پیراهن امروزی باشگاه داشت. اما رنگ آبی به کار رفته در پیراهن تیم، پررنگ تر از لباس فعلی بود. اولین بار در سال 1878 بود که پیراهن نیم آبی و نیم سفید برای بازیکنان طراحی شد. پیراهنی که چند دهه بعد به یکی از پیراهن های شناخته شده و معروف فوتبال انگلیس تبدیل شد. در 1960 هم سپری که نماد شهر بلکبرن بود به عنوان لوگوی باشگاه برگزیده شد و 14 سال هم لوگوی باشگاه باقی ماند. اما در صدمین سال تأسیس باشگاه و در سال 1974 بود که این نماد حذف شد و یک گل رُز جایگزین آن شد. رز سرخ نماد ایالت لنکشایر بود و حروف B.R.F.C هم مخفف عبارت « باشگاه فوتبال بلکبرن راورز ».

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ بلکبرن ، گل رُز ایالت لنکشایر
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ بلکبرن ، گل رُز ایالت لنکشایر

گل رُز از آن به بعد هرگز از نماد بلکبرن حذف نشد و از دهه 90، درون یک دایره قرار گرفت که بخش بیرونی آن آبی و بخش داخلی اش سفید بود. در زیر این دایره، شعار باشگاه به لاتین به چشم می خورد. عبارت Arte Et Labore معنایی مختصر و جذاب داشت: « با مهارت و با تلاش ». این شعار از سال 1852 به عنوان شعار شهر بلکبرن انتخاب شد و به پیراهن تیم فوتبال شهر هم رسید. سال 1875 که در لوگوی تیم مشاهده می شود، اشاره به سال تاسیس این تیم 144 ساله دارد؛ تیمی که به خاطر لباس دو رنگ خود، با لقب « ابی و سفیدها » شناخته می شود.  

نظر خود را درباره «آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ بلکبرن ، گل رُز ایالت لنکشایر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ بلکبرن ، گل رُز ایالت لنکشایر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.