زمان مطالعه: 1 دقیقه
بلک فرایدی و رویداد 7 آذر 99

بلک فرایدی و رویداد 7 آذر 99

آیا رویداد بلک فرایدی را میتوان همان جمله فارسی "آتش زدم به مالم!" دانست؟

بلک فرایدی یک نامگذاری عامیانه برای رویدادی است که جمعه پس از پنجشنبه شکرگزاری در ماه نوامبر میلادی رخ میدهد.

بلک فرایدی
بلک فرایدی

تولد و شروع این رویداد در آمریکای شمالی و در ادامه بروز مشکلات اقتصادی در سال 1869 بود و به منظور شروع خریدهای کریسمس و سال نو میلادی به وجود آمد اما آنچه این روز را خاص کرده تخفیف های عجیب و غریبی است که تمام فروشگاه ها فراهم میکنند. چند سالی است که ایرانی ها نیز وارد این موج شده اند و هر جمعه سیاه تمام مراکز خرید بزرگ تخفیف های 50% تا 70% اِعمال میکنند.

بلک فرایدی
بلک فرایدی

این تخفیف ها و رقابت فروشگاه ها در این زمان محدود به قدری زیاد است که در چند سال مختلف در آمریکا تعدادی از فروشگاه ها از 12 بامداد یا 4 بامداد فروش خود را آغاز میکردند. در آمریکا بسیاری از این فروشگاه ها حتی در ساعات اولیه کالاهای خود را با مقداری ضرر میفروختند! اما به هرحال این کار را انجام میدادند.

جمعه سیاه
جمعه سیاه

علت اصلی تمایل فروشنده ها برای شرکت در بلک فرایدی نیز آن بوده است که اولاً فروش آنها افزایش میافت و شناخته و محبوب میشدند و ثانیاً برای خالی کردن انبار و انبارگردانی آخر سال چنین کاری لازم بود. از طرفی دیگر هم با توجه به پیشینه تاریخی کامل بلک فرایدی که قبلا در آسمونی توضیح دادیم، قشر کارگر که سال 1951 روز پس از شکرگزاری را مرخصی میگرفتند و به خرید میرفتند پس چه بهتر که تخفیف زیادی نصیبشان میشد!

نظر خود را درباره «بلک فرایدی و رویداد 7 آذر 99» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بلک فرایدی و رویداد 7 آذر 99 فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.