زمان مطالعه: 2 دقیقه
آشنایی با پول مجازی و ارزهای الکترونیکی و دیجیتال

آشنایی با پول مجازی و ارزهای الکترونیکی و دیجیتال

پول مجازی به هر پولی گفته می شود که بتوان آن را از طریق اینترنت انتقال داد. پی پال، وبمانی، بیت کوین و …...

 

پول مجازی به هر پولی گفته می شود که بتوان آن را از طریق اینترنت انتقال داد. پی پال، وبمانی، بیت کوین و … نمونه هایی از پول مجازی هستند. اگر می خواهید با پول مجازی و ارزهای الکترونیکی و دیجیتال بیشتر آشنا شوید این بخش آسمونی را حتما مطالعه نمایید چرا که به معرفی پول مجازی و ارزهای الکترونیکی و دیجیتال می پردازیم.

آشنایی با پول مجازی و ارزهای الکترونیکی و دیجیتال

پول دیجیتال (Digital currency) یک واسطه تبادل برپایه اینترنت است (جدا از واسطه‌های فیزیکی مانند اوراق بانکی یا سکه) که ویژگی‌هایی مشابه با پول فیزیکی را داراست، اما تراکنش‌های انتقال سرمایه را به‌صورت آنی و بدون مرز بین افراد انجام می‌دهد. پول‌های مجازی و رمزپول‌ها (cryptocurrency) هر دو از نمونه‌های پول‌های دیجیتال هستند اما برعکس این عبارت صحیح نیست. پول‌های دیجیتال مانند پول‌های فیزیکی، برای خرید کالا و سرویس مورد استفاده قرار می‌گیرند اما می‌توانند به استفاده در مجامع خاص نیز محدود شوند. مثلاً می‌توان یک پول مجازی مخصوص یک بازی یا شبکهٔ اجتماعی داشت. پول‌های دیجیتال مانند بیت‌کوین به‌عنوان «پول‌های غیرمتمرکز دیجیتال» شناخته می‌شوند؛ به این معنی که مرکزی برای تولید این پول وجود ندارد.

تعریف پول مجازی و ارزهای الکترونیکی و دیجیتال

پول دیجیتال به‌عنوان یک واحد پولی یا واسطه تبادل (جدا از واسطه‌های فیزیکی مانند اوراق بانکی یا سکه) برپایهٔ اینترنت تعریف می‌شود که ویژگی‌هایی مشابه با پول فیزیکی را داراست، اما تراکنش‌های انتقال سرمایه را به‌صورت آنی و بدون مرز بین افراد انجام می‌دهد. پول‌های مجازی و رمزپولها هر دو از نمونه‌های پول‌های دیجیتال هستند اما برعکس این عبارت صحیح نیست. درواقع نمی‌توان پول دیجیتال به این دو گروه محدود کرد.

تاریخچه پول مجازی و ارزهای الکترونیکی و دیجیتال

ریشه‌های پول دیجیتال به حباب دات-کام در دهه 1990 برمی‌گردد. یکی از اولین ای-گلدها که با پشتوانه طلا بود، در سال 1996 ایجاد شد. یکی از پول‌های دیجیتال مطرح دیگر رزرو آزادی (Liberty Reserve) بود که در سال 2006 به‌وجود آمد. این سرویس به کاربران اجازه می‌داد تا پول دلار یا یوروی خود را به رزرو آزادی تبدیل کرده و بتوانند آن را آزادانه با دستمزد 1٪ بین یکدیگر رد و بدل کنند. هر دوی این سرویس‌ها متمرکز بوده و برای استفاده در پول‌شویی شهرت داشتند. همین امر سبب شد تا دولت آمریکا هر دو سرویس را تعطیل کند. گسترش تازهٔ رمزپولها، علاقه به استفاده مجدد از پول‌های دیجتال را افزایش داده است. این امر با معرفی بیت‌کوین در سال 2009 همراه بود که آن را به بزرگترین و مورد قبول‌ترین پول دیجیتال تبدیل کرد.

قوانین پول مجازی و ارزهای الکترونیکی و دیجیتال

پول‌های مجازی تهدیدی برای بانک‌های مرکزی، قانون‌گذاران مالی، وزارت‌خانه یا سازمان‌های مربوط به مسائل مالی و سازمان‌های آمارگیری و محاسباتی است.

نقش وزارت خزانه‌داری آمریکا در پول مجازی و ارزهای الکترونیکی و دیجیتال

در 20 مارس سال 2013 شبکهٔ اجرایی جرائم مالی (Financial Crimes Enforcement Network) رهنمودی را برای روشن‌سازی روش اجرای قانون پنهان‌کاری بانک‌ها (Bank Secrecy Act) در مقابله با افرادی که پول مجازی تولید، رد و بدل یا انتقال می‌دهند، تصویب کرد.

مسایل امنیتی پول مجازی و ارزهای الکترونیکی و دیجیتال

در ماه می سال 2014 کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در مورد خطرهای بیت‌کوین و دیگر پول‌های مجازی از جمله شت کوین هشدار داد.

نظر خود را درباره «آشنایی با پول مجازی و ارزهای الکترونیکی و دیجیتال» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با پول مجازی و ارزهای الکترونیکی و دیجیتال فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.