زمان مطالعه: 1 دقیقه
معرفی دانشگاه صنعتی بیرجند

معرفی دانشگاه صنعتی بیرجند

معرفی دانشگاه صنعتی بیرجند یکی از دانشگاه های دولتی ایران دانشگاه صنعتی بیرجند یکی از دانشگاه های دولتی...

معرفی دانشگاه صنعتی بیرجند
معرفی دانشگاه صنعتی بیرجند



معرفی دانشگاه صنعتی بیرجند یکی از دانشگاه های دولتی ایران

دانشگاه صنعتی بیرجند یکی از دانشگاه های دولتی ایران است. دانشگاه صنعتی بیرجند مانند دیگر دانشگاه های دولتی دارای تاریخچه است. تاریخچه دانشگاه صنعتی بیرجند شامل زمان تشکیل و وظایف و فعالیت ها و اهداف دانشگاه صنعتی بیرجند می باشد. اگر می خواهید در مورد دانشگاه صنعتی بیرجند بیشتر بدانید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که به معرفی دانشگاه صنعتی بیرجند و تاریخچه دانشگاه صنعتی بیرجند و آدرس سایت دانشگاه صنعتی بیرجند می پردازیم.

تاریخچه

دانشگاه صنعتی بیرجند (تنها دانشگاه صنعتی شرق کشور) در سال 1375 تحت عنوان دانشگاه صنایع و معادن بیرجند و زیر نظر دانشگاه صنایع و معادن ایران تأسیس گردید و اقدام به پذیرش دانشجو در رشته‌های حفاری اکتشافی، فراوری مواد معدنی، نقشه‌کشی صنعتی، اکتشاف معدن، استخراج معدن، نرم‌افزار کامپیوتر، نرم‌افزار سیستم و مهندسی تکنولوژی ساخت و تولید (ماشین ابزار) نمود.

با پیگیری نخستین استاندار خراسان جنوبی، ابراهیم رضایی بابادی و موافقت وزارت علوم و تحقیقات و فناوری در بهمن ماه 1383 موافقت‌نامه تأسیس دانشگاه صنعتی بیرجند به عنوان آخرین مصوبه هیئت دولت دوم خاتمی برای استان خراسان جنوبی اخذ شد تا تنها دانشگاه صنعتی شرق کشور در بیرجند پایه‌گذاری گردد.

دانشگاه صنعتی بیرجند با دستور مستقیم رئیس جمهور وقت محمود احمدی‌نژاد، با انتقال کلیه ساختمان‌ها و تأسیسات از دانشگاه صنایع و معادن ایران مرکز بیرجند به دانشگاه صنعتی بیرجند در تاریخ 1 مهر 1386 تأسیس این دانشگاه اجرایی گردید. از اهداف ایجاد این دانشگاه توسعه آموزش عالی و تحقق بخشیدن به آموزش و پژوهش و تربیت نیروهای انسانی برای بخش‌های صنعتی منطقه، جذب افراد مستعد، پاسخگویی به نیازهای پژوهشی بخش صنایع و بهره‌گیری از توانایی‌های علمی، تحقیقاتی و امکانات موجود در بخش صنایع می‌باشد.

سایت

www.birjandut.ac.ir

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «معرفی دانشگاه صنعتی بیرجند» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی دانشگاه صنعتی بیرجند فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.