زمان مطالعه: 2 دقیقه
معرفی دانشگاه بیرجند

معرفی دانشگاه بیرجند

معرفی دانشگاه بیرجند یکی از دانشگاه های دولتی ایران دانشگاه بیرجند یکی از دانشگاه های دولتی ایران است....

معرفی دانشگاه بیرجند
معرفی دانشگاه بیرجند



معرفی دانشگاه بیرجند یکی از دانشگاه های دولتی ایران

دانشگاه بیرجند یکی از دانشگاه های دولتی ایران است. دانشگاه بیرجند مانند دیگر دانشگاه های دولتی دارای تاریخچه است. تاریخچه دانشگاه بیرجند شامل زمان تشکیل و وظایف و فعالیت ها و اهداف دانشگاه بیرجند می باشد. اگر می خواهید در مورد دانشگاه بیرجند بیشتر بدانید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که به معرفی دانشگاه بیرجند و تاریخچه دانشگاه بیرجند و آدرس سایت دانشگاه بیرجند می پردازیم.

تاریخچه دانشگاه بیرجند

دانشگاه بیرجند، قطب علمی و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های شرق کشور در بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی واقع است. این دانشگاه جز پردیس اصلی در بیرجند دارای پردیس اقماری در شهرهای قاین، فردوس ،نهبندان، سربیشه و سرایان می‌باشد.

دانشگاه بیرجند در حال حاضر با 11 دانشکده و پنج پردیس در شهرستان‌های استان به عنوان قطب علمی آموزشی شرق کشور عهده‌دار 12000 دانشجو می‌باشد. بنابر رتبه‌بندی دانشگاه‌های دنیا سال 2017 توسط نظام رتبه‌بندی تایمز، دانشگاه بیرجند در بین حدود 1100 دانشگاه برتر دنیا و دارای رتبه 15 ملی است.

این دانشگاه در 13 خرداد 1354 با تصویب شورای گسترش آموزش عالی به عنوان مؤسسه آموزش عالی بیرجند و تحت ریاست پروفسور محمد حسن گنجی تأسیس شد و در مهر ماه 1356، با پذیرش 120 دانشجو در رشته‌های شیمی، فیزیک و ریاضی، در دانشکده علوم، رسماً فعالیت خود را آغاز نمود.

به تدریج با تأسیس آموزشکده کشاورزی (سال 1358)، آموزشکده فنی (سال 1367) و دانشکده ادبیات (سال 1368)، موقعیت علمی آن گسترش یافته و در سال 1368 به مجتمع آموزش عالی و در سال 1371 به دانشگاه بیرجند ارتقا یافت.

دانشکده های دانشگاه بیرجند

در حال حاضر دانشگاه بیرجند از 11 دانشکده و 3 آموزشکده می باشد.

پذیرش دانشجو در دانشگاه بیرجند

در مقطع کارشناسی این دانشگاه همانند سایر دانشگاه‌های کشور هر ساله از طریق کنکور سراسری و سازمان سنجش آموزش کشور از رشته‌های ریاضی فیزیک علوم تجربی وعلوم انسانی پذیرش دارد. دانشگاه بیرجند در مرکز استان تنها داوطلبان را برای دوره‌های لیسانس و بالاتر پذیرش می‌کند و دوره‌های فوق دیپلم و کارشناسی ناپیوسته مربوط به آموزشکده‌های شهرستان‌های استان است.این دانشگاه با توسعه ارتباطات علمی و بین‌المللی در قالب تفاهم نامه‌هایی با دانشگاه‌های بزرگ جهان برای تبادل استاد و دانشجو آمادگی پذیرش دانشجو علی‌الخصوص از کشورهای همسایه را دارا است.

روسای دانشگاه بیرجند

مرحوم پروفسور محمدحسن گنجی (پدر علم جغرافیای ایران)

دکتر ابراهیم بهنام دهکردی (دکترای ریاضی)

دکتر غلامحسین رونقی (دکترای شیمی)

زنده یاد دکتر جمشید درویش (دکترای زیست‌شناسی)

دکتر غلامحسین رونقی (دکترای شیمی)

دکتر جلال شخص امام پور (دکترای شیمی)

دکتر محمدحسن کریم پور (دکترای زمین‌شناسی)

دکتر غلامرضا محتشمی برزادران (دکترای آمار)

دکتر محمدرضا آقاابراهیمی (دکترای مهندسی برق)

دکتر محمدرضا میری (دکترای ریاضی)

دکتر خلیل خلیلی (دکترای مکانیک)

دکتر احمد خامسان (دکترای روان‌شناسی)

سایت دانشگاه بیرجند

www.birjand.ac.ir

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «معرفی دانشگاه بیرجند» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی دانشگاه بیرجند فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.