زمان مطالعه: 5 دقیقه
بیوگرافی مایکل فلپس

بیوگرافی مایکل فلپس

مایکل فلپس شناگر آمریکایی، دارندهٔ 28 مدال المپیک و پرافتخارترین قهرمان تاریخ بازی‌های المپیک است. اگر می...

مایکل فلپس شناگر آمریکایی، دارندهٔ 28 مدال المپیک و پرافتخارترین قهرمان تاریخ بازی‌های المپیک است. اگر می خواهید در مورد مایکل فلپس بیشتر بدانید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که اطلاعات بسیار جالب و خواندنی در مورد مایکل فلپس را برای شما عزیزان تهیه و تنظیم کرده ایم. از شما همراهان گرامی آسمونی دعوت می کنیم تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

اطلاعات شخصی

نام کامل

Michael Fred Phelps II

لقب(ها)

MP; The Baltimore Bullet; Flying Fish

ملیت

 ایالات متحده آمریکا

زادهٔ

30 ژوئن 1985 ‏(31 سال)
تاوسن، مریلند

قد

6 فوت 4 اینچ (1٫93 متر)

وزن

194 پوند (88 کیلوگرم)

ورزشی

ورزش

شنا

 

نوع

کرال پشت، شنای پروانه، شنای آزاد، شنای مختلط

باشگاه

بالتیمور

 

فلپس رکورددار کسب بیش‌ترین مدال در یک دورهٔ المپیک است. او در بازی‌های المپیک تابستانی 2004 در یونان، درحالی‌که تنها 19 سال داشت، توانست هشت مدال المپیک را به گردن آویزد که شش تا از آن‌ها طلا بود. فلپس همچنین در بازی‌های المپیک تابستانی 2008 پکن در 8 رشته رقابت کرد و با کسب مدال طلا در هر هشت رشته، عنوان «بزرگترین قهرمان تاریخ المپیک» را کسب کرد.

وی فارغ‌التحصیل رشتهٔ «بازاریابی ورزشی» از دانشگاه میشیگان است. وی در سال 2012 به عنوان مرد سال ورزش جهان انتخاب شد.

زندگی

مایکل فرد فلپس در 30 ژوئن سال 1985 در بالتیمور، واقع در مریلند آمریکا متولد شد. مایکل دو خواهر بزرگتر از خودش نیز دارد که آن دو هم در رشته ورزشی شنا فعالیت می‌کنند. فرد، پدر مایکل، از سربازان دولت و یک پلیس و دبی، مادرش، مدیر یک مدرسه راهنمایی بود. در سال 1994 و زمانی که مایکل هفت ساله بود، پدر و مادرش از هم جدا شدند و سرپرستی او و دو خواهرش به مادرش سپرده شد. مایکل رابطه خیلی خوب و صمیمی با مادرش دارد. ویتنی، یکی از خواهرانش، بعدها در مصاحبه‌اش گفته بود که «برای فرار از جنگ و دعواهای پدر و مادرم به استخر پناه می‌آوردیم.»

فلپس شنا را از پنج‌سالگی آغاز کرد. در هفت‌سالگی از این‌که سرش را زیر آب ببرد، می‌ترسید و به همین دلیل مربیان به او اجازه می‌دادند که به پشت شنا کند. به همین دلیل کرال پشت، اولین مهارتی بود که فراگرفت.

فیزیک بدنی

مایکل فلپس دارای ساختار بدنی‌ای است که به او در شنا کمک می‌کند؛ طول دو دست او در حالت باز برابر با 201 سانتیمتر است که بیش از قد او (193 سانتیمتر) است. مایکل فلپس روزانه غذایی با انرژی 12٫000 کیلوکالری مصرف می‌کند، درحالی‌که یک مرد هم‌سن او روزانه به 2000 کیلوکالری نیاز دارد. نکته دیگر اینکه مایکل از قلبی بسیار قوی برخوردار است که 2 برابر میزان معمول، یعنی 30 لیتر در ثانیه خون از آن می‌گذرد؛ اما موفقیت مایکل تنها به فیزیک بدنی او ختم نمی‌شود، چرا که او تمرینات سخت و رژیم غذایی مناسبی را نیز دنبال می‌کند.

رکورد جهانی

مایکل فلپس با دریافت هشتمین مدال طلای خود در بازی‌های المپیک تابستانی 2008 پکن، در آن سال به عنوان دارندهٔ بیش‌ترین مدال طلا در تاریخ المپیک (14 مدال) رسید و ازلحاظ تعداد مدال در یک دورهٔ المپیک نیز از رکورد شناگر آمریکایی مارک اسپیتز در بازی‌های المپیک تابستانی 1972 پیشی گرفت.

فلپس همچنین با حضور در بازی‌های المپیک تابستانی 2012 لندن با کسب 6 مدال (4 طلا و 2 نقره) رکورد بیشترین مدال المپیک را که تا پیش از این با مجموع 18 مدال، در اختیار لاریسا لاتینینا ژیمناست اوکراینی تیم اتحاد جماهیر شوروی سابق بود، پس از 48 سال ازآنِ خود کرد و به رکورد 22 مدالالمپیک دست یافت.

فلپس از اینکه سرش را زیر آب ببرد، می‌ترسید

مایکل فرد فلپس در 30 ماه ژوئن سال 1985 در “بالتیمور”، واقع در "مریلند" آمریکا متولد شد. مایکل دو خواهر بزرگتر از خودش نیز دارد که آن دو هم در رشته ورزشی شنا فعالیت می‌کنند. فرد، پدر مایکل، از سربازان دولت و یک پلیس و دبی، مادرش، مدیر یک مدرسه راهنمایی بود. در سال 1994 و زمانی که مایکل هفت ساله بود، پدر و مادرش ازهم جدا شدند و سرپرستی او و دو خواهرش به مادرش سپرده شد. مایکل رابطه خیلی خوب و صمیمی با مادرش دارد. "ویتنی" یکی از خواهران او بعدها در مصاحبه‌اش گفته بود که "برای فرار از جنگ و دعواهای پدر و مادرم به استخر پناه می‌آوردیم."

فلپس شنا را از سن پنج سالگی آغاز کرد. در سن هفت سالگی از‌اینکه سرش را زیر آب ببرد، می‌ترسید و به همین دلیل مربیان به او اجازه می‌دادند که به پشت شنا کند. به همین دلیل کرال پشت، اولین مهارتی بود که فرا گرفت.

بیش‌فعالی فلپس

طبق گفته‌های مادرش، او در کودکی یک بچه شیطان و بی‌قرار با انرژی فوق‌العاده زیادی بوده و تمرکز کافی بر روی درس‌هایش نداشته است. کلاس ششم ابتدایی بود که والدینش فهمیدند او دچار اختلال بیش‌فعالی و کمبود توجه (ADHD) است و برای رفع این اختلال از داروی "ریتالین" برای او استفاده می‌کردند. مصرف این دارو به فلپس کمک کرد تا بتواند تمرکز کافی بر روی درس‌های مدرسه‌اش داشته باشد. اما او همیشه از اینکه موقع ناهار پرستار مدرسه او را ویزیت می‌کرد و یک قرص به او می‌داد تا بخورد، خجالت می‌کشید. به همین خاطر در سن 12 سالگی از مصرف هرگونه دارویی که مربوط به بیش‌فعالی می‌شد خودداری کرد و خودش را در دنیای آب غرق کرد. فلپس سعی داشت فعالیت‌های بدنی سخت و تغییرات رفتاری را جایگزین مصرف دارو کند که در این راه موفق بود.

"باب بومن"، مربی فلپس او را مهربان توصیف کرد

مایکل در سن 11 سالگی با "باب بومن" آشنا شد و این مربی استعداد او را در رشته ورزشی شنا کشف کرد. فلپس پس از مشاهده رقابت "تام مالکو" و "تام دولان" در رقابت المپیک تابستانی سال 1996 آتلانتا، رویای قهرمانی را در سر ‌پروراند. "باب بومن" با دادن ورزش‌ها و رژیم‌غذایی مناسب به مایکل تاثیر مهمی در موفقیت وی داشته. او شاگرد خود را اینگونه توصیف می‌کند: "فلپس یک مرد قدرتمند با اراده و تمرکزی سفت و سخت است. درضمن او خیلی هم مهربان است و بعد از جلسات تمرین خیلی به بچه‌های کوچک‌تری که علاقمند به این رشته ورزشی هستند، کمک می‌کند."

اشتهای وحشتناک فلپس

مایکل اشتهای وحشتناکی دارد. او هر روز صبح سه عدد تخم مرغ نیمرو با پیاز سرخ‌شده، گوجه، ساندویچ بزرگ همبرگر و چیزبرگر به همراه سس مایونز و یک نوشابه انرژی‌زا (با 1000 کالری) تشکیل می‌دهد.

فلپس برای شام پاستا، یک پیتزای شش یا هشت تکه‌ای، به همراه نوشابه انرژی‌زا می‌خورد. این در حالی است که در تور دو فرانس هر دوچرخه‌سوار تنها حدود 8 هزار تا 10 هزار کالری در هر روز مصرف می‌کرد. متخصصان تغذیه، پزشکان و مربیان ورزش بر این باور هستند که فلپس هرچه را که بخواهد می‌تواند بخورد؛ چون متابولیسم بدن او سریع است و نسبت به مردان هم‌سن خودش، سریع‌تر کالری می‌سوزاند. البته تمرینات سخت او باعث می‌شود که این حجم بالای کالری را بسوزاند و در نتیجه دچار اضافه‌وزن نشود.

Biography-of-Michael-Phelps4
Biography-of-Michael-Phelps4

هیپ هاپ، آهنگ مورد علاقه فلپس

مایکل فلپس همیشه قبل از هر مسابقه به آهنگ‌های هیپ‌هاپ و رپ گوش می‌دهد تا از نظر خودش بتواند تمرکز خوبی روی فعالیتش در حین مسابقه داشته باشد. "یانگ جیزی"، یکی از رَپرهای مورد علاقه او است.  از سرگرمی‌های فلپس می‌توان به بازی های کامپیوتری و گیم اشاره کرد. بازی مورد علاقه‌اش " big Game Hunter " و معمولاً آن را بازی می‌کند.

تحصیلات

فلپس دانشجوی رشته مدیریت بازرگانی ورزشی در دانشگاه میشیگان است.

نظر خود را درباره «بیوگرافی مایکل فلپس» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی مایکل فلپس فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.