زمان مطالعه: 3 دقیقه
بهترین بیمه عمر چیست؟

بهترین بیمه عمر چیست؟

با همه تبلیغاتی که درباره بیمه عمر توسط شرکت‌های مختلف بیمه‌ای انجام می­‌شود، تقریبا اکثر مردم تا حدودی...

با همه تبلیغاتی که درباره بیمه عمر توسط شرکت‌های مختلف بیمه‌ای انجام می­‌شود، تقریبا اکثر مردم تا حدودی اسم بیمه عمر را شنیده­ و با برخی از مزایای آن هم آشنا شده‌اند. حال اگر این افراد بخواهند که بیمه عمر خریداری کنند حتما با دقت بیشتری این خرید را انجام می­‌دهند تا بهترین بیمه عمر را انتخاب کنند.

 

انتخاب بهترین بیمه عمر

همه شرکت­‌های بیمه زیر نظر بیمه مرکزی هستند و بر اساس قوانین و شرایط بیمه مرکزی فعالیت می­‌کنند و در  برخی از شرایط و پوشش‌­ها مشترک هستند ولی تفاوت­‌هایی در سقف پرداخت و یا میزان سود دهی و ... بین آن‌ها وجود دارد. در این انتخاب هدف بیمه گذار از خرید بیمه عمر بسیار مهم است که به چه علت این بیمه نامه را خریداری می‌­کند؟ آیا پوشش‌­های بیمه عمر برای شما مهم است یا سرمایه گذاری این بیمه نامه؟ نحوه پرداخت خسارت شرکت بیمه در زمان خسارت چگونه است؟ برای انتخاب بهترین بیمه عمر و سرمایه گذاری می‌توان چندین معیار مختلف را بررسی کرد:

1- بهترین بیمه عمر و سرمایه گذاری از نظر بیمه مرکزی

شاید بهترین راه برای اطمینان از انتخاب بیمه نامه، اعتماد کردن به بیمه مرکزی است که کدام شرکت بیمه را به عنوان برترین شرکت بیمه معرفی می‌کند. بیمه مرکزی هر ساله گزارشی را بر اساس سطح توانگری شرکت های بیمه منتشر می‌کند که در این گزارش توانگرترین شرکت های بیمه بر اساس سطح رضایت مشتریان، تعهداتی که در پرداخت سود دهی هر کدام از شرکت های بیمه دارد، میزان پاسخ گویی شرکت‌های بیمه در مقابل بیمه گذاران و ... معرفی می‌کند. توانگرترین شرکت بیمه در واقع بهترین شرکت بیمه از نظر بیمه مرکزی است. برای دیدن نتایج این گزارش به مطلب رتبه ‌بندی بیمه های عمر رجوع کنید.

2- بهترین بیمه عمر از نظر سود دهی

همانطور که می‌دانیم سرمایه گذاری بخش مهمی از بیمه نامه های عمر است که شاید علت خرید بیمه عمر توسط بسیاری از افراد استفاده از مزیت سرمایه گذاری این بیمه نامه است. هر ساله شرکت‌­های بیمه دو نوع سود تضمینی و مشارکتی به بیمه نامه های عمر پرداخت می­‌کنند. سود تضمین که توسط بیمه مرکزی مشخص می‌­شود و تقریبا برای همه شرکت‌های بیمه یکسان است، تفاوت در سود مشارکت است که نهایتا باعث تفاوت در سود دهی سرمایه گذاری بیمه نامه های عمر می‌شود. اگر مهمترین معیار شما سرمایه گذاری در بیمه عمر است می‌توانید سود پرداختی سال‌های قبل آن شرکت بیمه را بررسی کنید و سود دهی آینده آن‌ها را تخمین بزنید. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که از شفافیت سود اعلام شده مطمئن باشید.

3- بهترین بیمه عمر از نظر پوشش‌های بیمه‌ای

سرمایه فوت در شرکت‌های مختلف متفاوت می‌باشد و بر اساس آخرین مصوبه بیمه مرکزی، سقف پوشش فوت در برخی از شرکت‌های بیمه تا 500 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. از جمله بیمه عمر کارآفرین و بیمه عمر سامان. بیمه عمر پاسارگاد برای هر بیماری تحت پوشش به صورت جداگانه و بر اساس سقف مشخص شده خسارت پرداخت میکند. سقف پوشش بیماری در بیمه عمر پاسارگاد برای هر بیماری تا سقف 40 میلیون تومان می­‌باشد. در بیمه عمر کارآفرین سقف پوشش بیماری تا 50 میلیون تومان می‌باشد. بیمه عمر مان ایران برای همه بیماری‌ها تا سقف 20 میلیون تومان خسارت پرداخت می­‌کند و برای بیماری سرطان پوشش جداگانه‌ای را ارائه می‌کند. بیمه عمر پاسارگاد، بیمه عمر ایران، بیمه عمر سامان، بیمه عمر ما، بیمه عمر کارآفرین از جمله شرکت‌هایی هستند که مستمری از کارافتادگی به بیمه گذاران ارائه می‌‌کنند.

4- بهترین بیمه عمر از نظر مردم

میزان تبلیغات شرکت‌های بیمه در باره بیمه عمر می تواند در انتخاب افراد موثر باشد، ولی سطح رضایت بیمه گذاران از بیمه نامه‌های عمر از مهمترین رکن­‌های انتخاب بهترین بیمه  عمر است. ارائه خدمات متنوع و پرداخت خسارت به موقع و برخی از موارد دیگر می‌باشد. سطح رضایت بیمه گذاران در بیمه مرکزی ثبت شده و هر ساله به صورت گزارش رضایتمندی بیمه گذاران ارائه می‌کند که می تواند یک مرجع برای انتخاب شما باشد و شما با بررسی گزارش بیمه مرکزی می‌توانید شرکت بیمه مورد نظرتان را انتخاب کنید. برای اطلاع از این آمار نیز می‌توانید لینک رتبه‌بندی بیمه‌های عمر را در بخش بالا مشاهده کنید.

5- بهترین بیمه عمر از نظر کارشناسان بیمه

با توجه به این که شرایط بیمه نامه‌های عمری که از طرف شرکت های بیمه ارائه می‌شود نزدیک به هم می باشد، انتخاب بهترین بیمه عمر از نظر کارشناسان بی‌طرف  که بهترین بیمه نامه را با بهترین شرایطی که مد نظر مشتری باشد ارائه می‌کند می‌تواند مهمترین گزینه باشد. هر کارشناس بیمه موظف است که بر اساس نیاز مشتری بیمه نامه عمرش را طراحی کند تا بیمه گذار بتواند از همه مزایای بیمه عمری که دارد استفاده نماید. در این میان نقش کارگزاران بیمه نسبت به نمایندگان یک شرکت بیمه پررنگ تر دیده می‌شود.

برای اینکه بتوانید از نظر کارشناسان بی طرف برخوردار شوید می‌توانید با مراجعه به سایت بیمه تایم جهت دریافت مشاوره رایگان و خرید بیمه عمر کمک بگیرید. بیمه تایم یک سامانه آنلاین خرید بیمه است که از طریق کارگزاران رسمی بیمه خود که سالها تجربه در صنعت بیمه دارند اقدام به مشاوره و فروش آنلاین بیمه می‌کند.

نظر خود را درباره «بهترین بیمه عمر چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بهترین بیمه عمر چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.