زمان مطالعه: 3 دقیقه
بیوگرافی بیلی آیلیش

بیوگرافی بیلی آیلیش

بیلی آیلیش خواننده معروف آمریکایی است و یکی از آهنگ های معروف او چشمهای اقیانوسی نام دارد.

بیلی آیلیش خواننده و ترانه سرای آمریکایی است. او با سن کمش دارای جوایز زیادی شده و به رتبه های بالای موسیقی رسیده است. در ادامه با آسمونی باشید و بیوگرافی بیلی آیلیش را ببینید.

بیلی آیلیش-billie eilish
بیلی آیلیش

درباره بیلی آیلیش

بیلی آیلیش پایرت بیرد اوکانل (Billie Eilish) متولد 18 دسامبر 2001 است. پدر و مادر او بازیگر، نوازنده و فیلمنامه‌ نویس، مگی بیرد و پاتریک اوکانل هستند. او تبار ایرلندی و اسکاتلندی دارد. در کودکی در خانه آموزش دید و در هشت سالگی به گروه کُر کودکان لس‌ آنجلس پیوست. در یازده سالگی تحت تاثیر برادر بزرگترش فینیاس اوکانل که در آن زمان خواننده و ترانه‌ سرا بود، شروع به نوشتن و خواندن آهنگ‌ های خودش کرد.

دنیای خوانندگی بیلی آیلیش

بیلی آیلیش در اکتبر 2015 تک‌ آهنگ چشم‌ های اقیانوسی را که متن آن توسط برادرش فینیاس نوشته‌ شده بود، ضبط کرد و آن را به معلم رقصش فرستاد تا به او برای ساخت ویدئوی رقص این تک‌ آهنگ کمک کند. چشم‌ های اقیانوسی در سال 2016 به عنوان نخستین تک‌ آهنگ آیلیش در ساوندکلاود منتشر شد. موزیک‌ویدئوی آن در 24 مارس همان سال و ویدئوی رقص آیلیش روی این آهنگ در 22 نوامبر بیرون آمد. آیلیش در آن سال تک‌ آهنگ شش فوت زیر را نیز بیرون داد. تک‌ آهنگ چشم‌های اقیانوسی به‌طور گسترده توسط دارک‌ روم و اینتراسکوپ رکوردز منتشر شد و نقدهای مثبت زیادی دریافت کرد.

آیلیش تا سال 2021 هفت جایزه گرمی، دو جایزه موسیقی آمریکا، دو رکورد جهانی گینس، سه جایزه موزیک ویدئوی ام‌تی‌وی و یک جایزه بریت به دست آورده.

بیوگرافی بیلی آیلیش ، قدرتمندترین سلبریتی سال 2019 + تصاویر
کاور آهنگ چشم های اقیانوسی

پس از موفقیت‌ هایی که چشم‌های اقیانوسی به دست آورد، او در 24 فوریه 2017 تک‌آهنگ دل‌ درد را بیرون داد. فینیاس تهیه‌کننده این آهنگ بود و در نوشتن متن آن نیز همکاری کرده‌ بود. موزیک‌ویدئوی آن در 22 مارس 2017 بیرون آمد. در 30 مارس آهنگ بی‌حوصله را به عنوان موسیقی متن برای سریال 13 دلیل برای اینکه بیرون داد. در 30 ژوئن 2017 تک‌آهنگ تماشا را بیرون داد. در 11 ژوئیه 2017 تک‌آهنگ میمون‌ صفت را بیرون داد و خبر انتشار آلبوم جدیدش، به من لبخند نزن، را نیز اعلام‌کرد. آیلیش در هر جمعه ماه ژوئیه یک آهنگ از این آلبوم را بیرون می‌ داد. در همین ماه آهنگ‌های دیگر نمی‌خواهم تو باشم و پسر من منتشر شدند. به من لبخند نزن در 11 اوت 2017 بیرون آمد. او با همکاری رپر آمریکایی، وینس استیپلز، ریمیکسی برای آهنگ تماشا ساخت.

billie-eilish
بیلی آیلیش در خانه اش

نخستین آلبوم استودیویی او با عنوان وقتی همه می‌خوابیم، کجا می‌ریم؟ در 29 مارس 2019 منتشر شد و در بالای بیلبورد 200 آغاز شد و در انگلیس، کانادا و استرالیا به شماره یک رسید. او در آرآی‌ای‌ای هفت آهنگ طلایی و دو آهنگ نقره‌ای دارد. او نخستین و تا به امروز تنها هنرمندی است که در دهه 2000 متولد شد و یک تک آهنگ شماره یک را در ایالات متحده دارد.

بیوگرافی بیلی آیلیش ، قدرتمندترین سلبریتی سال 2019 + تصاویر
فتوشات بیلی آیلیش

بیلی آیلیش جوانترین فرد و دومین فردی است که موفق به کسب چهار جایزه رده اصلی بهترین هنرمند جدید، ضبط سال، ترانه سال و بهترین آلبوم سال شده‌ است. در سال 2019، او در فهرست "100 فرد آینده" مجله تایم قرار داده شد.

کاور آلبوم خوشحال تر از همیشه
کاور آلبوم خوشحال تر از همیشه

خوشحال‌ تر از همیشه (Happier Than Ever) دومین آلبوم استودیویی بیلی آیلیش است که در 30 ژوئیه 2021 توسط دارک‌روم و اینترسکوپ رکوردز منتشر شد.

billie-eilish
بیلی آیلیش در استودیو

در 27 نوامبر 2018 پس از انتشار ویدئوهایی در فضای مجازی مبنی بر مبتلا بودن آیلیش به بیماری نشانگان توره او در اینستاگرام خود اعلام کرد که به این عارضه عصبی مبتلا است. او درباره استفاده از مواد مخدر به گاردین گفت: «هیچ وقت موادمخدر استفاده نکردم و چیزی نکشیدم این چیزها برام جالب نیستند.» بیلی آیلیش و خانواده اش گیاهخوار هستند.

آلبوم ها

وقتی همه می‌خو ابیم، کجا می‌ ریم؟ 2019
خوشحال‌ تر از همیشه 2021

بیلی آیلیش در مراسم گرمی
بیلی آیلیش در مراسم گرمی

بیلی آیلیش بر طبق گزارش Vanity Fair (مجله‌ای پیرامون فرهنگ عامه، مد و سیاست) در کنار تیلور سوئیفت، بیانسه و جی زی، مگان راپینو، سرنا ویلیامز و ریچ پائول، قدرتمندترین سلبریتی سال 2019 شناخته شده است.

بیلی آیلیش 2021
بیلی آیلیش 2021
بیوگرافی بیلی آیلیش ، قدرتمندترین سلبریتی سال 2019 + تصاویر
بیلی آیلیش در کنسرت
billie-eilish
کاور آلبوم بیلی آیلیش
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی بیلی آیلیش» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی بیلی آیلیش فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.