زمان مطالعه: 3 دقیقه
روش های پرداخت قبوض

روش های پرداخت قبوض

روش های پرداخت قبوض این روز ها از تنوع زیادی برخوردار هست...خوشبختانه با شیوه‌ های جدید پرداخت الکترونیک،...

خوشبختانه با شیوه‌ های جدید پرداخت الکترونیک، برای پرداخت قبوض شهری دیگر نیازی به مراجعه حضوری به بانک‌ ها نیست و شما می‌تونید از بین روش‌ های موجود ، راحت‌ ترین روش را برای پرداخت غیر حضوری قبوض انتخاب کنید. که در این بخش، آسمونی روش های پرداخت قبوض رو در اختیار شما قرار داده .

مفهوم شناسه قبض و شناسه پرداخت

قبوض شهری (قبض آب، قبض برق، قبض تلفن، قبض گاز، قبض عوارض شهری، قبض جریمه خودرو و دیگر قبوض) هر کدام دو شماره با عنوان «شناسه قبض» و «شناسه پرداخت» دارند که جهت پرداخت الکترونیک و پرداخت غیر حضوری این قبض‌ها استفاده می‌شود.

روش های پرداخت قبوض

روش های پرداخت قبوض
روش های پرداخت قبوض

پرداخت قبوض با تلفن بانک

یکی از دسترس‌ترین ابزارها برای پرداخت غیرحضوری قبوض، تلفن است. شما می‌توانید از طریق تماس با شماره تلفنبانک بانک‌ها یا از طریق شماره‌های اختصاصی پرداخت تلفنی قبوض، قبض‌های خود را پرداخت کنید.

توجه داشته باشید که برای پرداخت تلفنی قبوض، علاوه بر شناسه پرداخت و شناسه قبض، به شماره کارت بانکی خود (شمار ۱۶ رقمی روی کارت) و رمز دوم کارت بانکی خود نیاز دارید؛ در صورت نداشتن رمز دوم، می‌توانید با مراجعه به دستگاه خودپرداز بانک خود، رمز دوم را دریافت کنید.

پرداخت قبوض با خودپرداز

برای پرداخت قبوض با دستگاه خودپرداز نیازی نیست که خودپرداز حتما با کارت بانکی شما از یک بانک باشند. در صورتی که کارت شما عضو شبکه شتاب باشد می‌توانید با مراجعه به دستگاه خودپرداز هر یک از بانک‌ها برای پرداخت قبوض خود اقدام کنید. برای پرداخت قبوض با دستگاه خودپرداز به کارت بانکی خود و رمز اول کارت خود نیاز دارید.

اگر نیاز به آموزش دقیق نحوه پرداخت قبوض با خودپرداز دارید، می‌توانید از صفحه “نحوه پرداخت قبوض با استفاده از خودپرداز” کمک بگیرید.

نکته: در صورتی که دستگاه خودپرداز به بارکدخوان مجهز باشد و قبض شما هم بارکد داشته باشد، می‌توانید به جای وارد کردن شناسه قبض و شناسه پرداخت، بارکد قبض را جلوی محل مشخص شده در خودپراز نگه دارید تا دستگاه به صورت خودکار قبض شما را شناسایی کند؛ در این صورت پس از شناسایی نوع قبض و مبلغ قابل پرداخت را روی صفحه نمایش نشان می‌دهد.

پرداخت قبوض با همراه‌بانک

تقریبا همه بانک‌ها در نرم‌افزار یا اپلیکیشن همراه‌بانک خود، سرویس پرداخت قبوض را به مشتریان خود ارائه می‌کنند. برای این کار ابتدا باید اپلیکیشن همراه‌بانک نسخه مناسب تلفن‌همراه خود را دریافت و نصب کنید و سپس علاوه بر دیگر خدمات همراه‌بانک خود، قبوض خود را نیز غیرحضوری پرداخت کنید.

پرداخت قبوض با کارت‌خوان

علاوه بر شیوه‌های گفته شده، چنانچه به دستگاه کارت‌خوان دسترسی دارید، می‌توانید با استفاده از دستگاه‌های کارت‌خوان نیز قبوض خود را پرداخت کنید. ساده است:

  1. کارت را در دستگاه کارت‌خوان وارد کنید.
  2. گزینه پرداخت قبوض را انتخاب کنید.
  3. شناسه قبض و شناسه پرداخت را وارد کنید. سپس دستگاه کارت‌خوان مبلغ قبض را نمایش می‌دهد.
  4. در صورتی که مورد تایید شماست، رمز کارت خود (رمز اول) را وارد کنید.
  5. دستگاه پس از انجام عملیات به شما یک رسید تحویل خواهد داد. قبض شما پرداخت شد.
  6. راهنمای صدور قبض اظهارنامه مالیاتی و پرداخت قبض مالیات
  7. پرداخت قبض مالیات

پرداخت اینترنتی قبوض

اگر در منزل یا محل کار به اینترنت دسترسی دارید یکی از راحت‌ترین شیوه‌ها برای پرداخت قبوض، پرداخت اینترنتی قبوض است. اگر تاکنون قبوض خود را اینترنتی پرداخت نکرده‌اید باید بدانید که برای پرداخت اینترنتی قبوض به شماره ۱۶ رقمی روی کارت، رمز دوم (رمز خرید اینترنتی)، تاریخ انقضای کارت بانکی، CVV۲ نیاز خواهید داشت. علاوه بر این، به شناسه قبض و شناسه پرداخت قبضی که قصد پرداختش را دارید نیز نیاز دارید.

در صورت داشتن این اطلاعات، برای پرداخت اینترنتی قبض خود به آدرس اینترنتی بانک خود مراجعه کنید.

پرداخت پیامکی قبوض

یک گزینه دیگر براد پرداخت قبوض، پرداخت پیامکی قبوض است. فرمت پیامک و شماره پیامک بانک خود را در زمان فعال کردن سرویس اس‌ام‌اس، تحویل بگیرید. برای پرداخت پیامکی قبض خود، می‌توانید پیامک را با فرمت اعلام شده بانک مورد نظر، به شماره‌ای که بانک اختصاص داده ارسال ‌کنید. همچنین برای داشتن اطلاعات بیشتر در رابطه با قبوض، مقاله دیگر ما با عنوان با قبض و شیوه های مشاهده و پرداخت آن آشنا شوید را بخوانید. حذف قبض کاغذی تلفن ثابت و فعالسازی پیامک قبض تلفن ثابت

پرداخت با اپلیکیشن های پرداخت قبض

می توانید از طریق اپلیکیشن های همراه استفاده نمایید.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «روش های پرداخت قبوض» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره روش های پرداخت قبوض فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.