زمان مطالعه: 1 دقیقه
دوچرخه سواری در شهر

دوچرخه سواری در شهر

چقدر طرفدار جابجایی با دوچرخه هستید؟ به نظر آسمونی و طبق گزارشات مختلف، دوچرخه سواری یکی از مفید ترین و به صرفه ترین فعالیت های چندمنظوره‌ی جهان است.

چطور در شهر دوچرخه سواری کنیم؟

ببینید، مادامی که معابر دوچرخه سواری توسط شهرداری در سطح شهر به قدر کافی تعبیه نشده، مجبور به استفاده معابر عمومی هستیم. اما باید تا جایی که امکان دارد از معابر مربوط به دوچرخه استفاده کنیم که عابرین پیاده در آنها قدم نمیزنند؛ حتی مسیر خود را طوری تعیین کنیم که مجبور به استفاده از پیاده‌رو ها و خیابان ها و اتوبان های خطرناک شهری نشویم.عدم رعایت این موارد میتواند خطرساز شود. همچنین از نظر روانی میتواند ایجاد مزاحمت کند. چراکه در معابر شلوغ عابرپیاده قرار گرفتن پشت سر عابرین پیاده همواره برای این عزیزان ایجاد استرس و تشویش خواهد کرد و خود دوچرخه سوار نیز نمیتواند به قدر کافی آزادانه دوچرخه سواری کند و لذت ببرد. لذا اگر تصمیم به دوچرخه سواری داریم ابتدا معابر دوچرخه سواری را چک کنیم، سپس به این تفریح سالم بپردازیم.

دوچرخه سواری در سطح شهر

دوچرخه کرایه
دوچرخه کرایه

در خارج از ایران و در کشورهای اروپایی استفاده از دوچرخه بسیار رایج تر از کشور ماست. آنها به قوانین دوچرخه سواری در سطح شهر بسیار پایبند هستند و همچنین همزمان با رشد استفاده از دوچرخه به مرور زمان در تمام شهرها معابر دوچرخه سواری نیز تعبیه شده. اگر نکاتی را رعایت نمیکردند هیچگاه در کشورهایی مانند کشور هلند دوچرخه به محبوبترین وسیله نقلیه نیز تبدیل نمیشد! گاهی میبینیم که بسیاری از شهروندان اروپایی حتی در پیاده رو هم دوچرخه سواری میکنند.این صورت باید دوچرخه سوار آرامش خود را حفظ کرده و با حفظ فاصله از خودرو ها و عابرین پیاده حرکت کند. آسمونی معتقد است بوق زدن در تجمع ها و ترافیک سنگین نیز باعث آزار افراد میشود، بنابراین وقتی با دوچرخه هستیم، حتما چنین مواردی را رعایت کنیم.

نظر خود را درباره «دوچرخه سواری در شهر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره دوچرخه سواری در شهر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.