زمان مطالعه: 3 دقیقه
بورلی هیلز

بورلی هیلز

گران ترین و مجلل ترین خانه های آمریکا در بورلی هیلز قرار دارند. این شهر اشرافی نشین در غرب لس آنجلس واقع شده است و جمعیت ایرانی چشمگیری دارد..

گران ترین و مجلل ترین خانه های آمریکا در بورلی هیلز قرار دارند. این شهر اشرافی نشین در غرب لس آنجلس، در ایالت کالیفرنیای آمریکا واقع شده است. اگر می خواهید یا گران ترین شهر کالیفرنیا آمریکا آشنا شوید این بخش آسمونی را تا انتها مطالعه نمایید چرا که به معرفی کامل شهر بورلی هیلز می پردازیم. از شما همراهان عزیز دعوت می کنیم تا پایان ما را همراهی کنید.

بورلی هیلز کجاست؟

بورلی هیلز (Beverly Hills) شهری گرانقیمت در حومهٔ غربی کلانشهر لس آنجلس واقع در کالیفرنیای آمریکاست. بسیاری از مشهورترین بازیگران سینمای هالیوود، خوانندگان و دیگر هنرمندان آمریکایی در این شهر اقامت دارند. بورلی هیلز همواره به عنوان یکی از گرانقیمت‌ترین شهرهای ایالات متحده شناخته می‌شود و گران‌ترین و مجلل‌ترین خانه‌های آمریکا نیز در این شهر قرار دارد. بورلی هیلز توسط شهرهای لس آنجلس، هالیوود غربی، سانتا مونیکا و کالور سیتی احاطه شده است.

بورلی هیلز ، شهر گرانقیمت کالیفرنیا آمریکا
ویلا های بورلی هیلز 

بورلی هیلز شهری است که به خاطر تجار پولدار و ستاره های ورزشی اش معروف است. در سال 1914 میلادی گروهی از سرمایه گذاران برای یافتن نفت به این شهر آمدند اما به جای آن آب پیدا کردند و تصمیم گرفتند که شهر را توسعه دهند. در سال 2013 میلادی جمعیت این شهر به حدود 35 هزار نفر رسید. توریست ها از سراسر جهان دسته‌جمعی به بورلی هیلز می‌روند، به دنبال ستاره‌ها می‌گردند و به فروشگاه‌های چیچی، بوتیک‌ها و غذاخوری‌های آن سر می‌زنند. با توجه به شهرت برجسته آن، مجموعه استثنایی از هتل های پنج ستاره را در بورلی هیلز خواهید دید.

جمعیت بورلی هیلز

طبق سرشماری 2010 ایالات متحده آمریکا، جمعیت بورلی هیلز 34,109 نفر بوده است. از این جمعیت، 84٫2٪ سفیدپوست، 8٫9٪ آسیایی، 2٫2٪ سیاهپوست آمریکایی، 0٫1٪ سرخپوست و 1٫4٪ از سایر نژادها بودهاند.

 زیباترین خانه های بورلی هیلز
زیباترین خانه در بورلی هیلز

 

شرایط زندگی در بورلی هیلز برای ایرانیان 

بسیاری از ایرانیان مهاجر مقیم لس‌آنجلس، بخصوص بسیاری از ایرانیان یهودی در بورلی هیلز زندگی می‌کنند. بورلی هیلز، بزرگترین جامعه ایرانیان یهودی تبار در ایالات متحده را در خود جای داده است؛ هم اکنون 8000 ایرانی یهودی تبار در این محله اقامت دارند که این تعداد، 26٪ جمعیت شهر را تشکیل می‌دهد. ضمن اینکه بیش از 20٪ املاک در این شهر متعلق به ایرانیان است و هم‌چنین بیش از 40٪ دانش‌آموزان شهر نیز دارای تبار ایرانی هستند. اگر می خواهید به جمع ایرانیان بورلی هیلز بپیوندید، راه های زیادی پیش روی شماست! گرین کارت آمریکا سادهترین روش مهاجرتی به آمریکاست و می توانید با ثبت نام لاتاری مهاجرت به کشور رویاهایتان را آغاز کنید.

جمشید دلشاد، سیاستمدار ایرانی‌الاصل یهودی‌تبار، در فاصله سال‌های 1386 تا 1388 موفق شد دو بار به مقام شهرداری بورلی هیلز برسد. چندین تن از اعضای شورای شهر بورلی هیلز دارای تبار ایرانی هستند. بوتیک بیژن پاکزاد در بلوار رودیو درایو، از گذشته محل خرید بسیاری از سیاستمداران و ثروتمندان آمریکایی بوده است.

بوتیک بیژن در بورلی هیلز
بوتیک بیژن در بورلی هیلز

 

بورلی هیلز و شهرستان همسایه آن در غریب هالیوود به طور کامل توسط شهرستان لس آنجلس احاطه شده است و در کل آب و هوای مدیترانه ای و گرمی دارد. برای گردشگران بورلی هیلز تفریحات متنوعی وجود دارد مانند رستوران های درجه یک، بوتیک های شیک، سواحل بسیار زیبا و معروف کالیفرنیا و جاذبه های بسیار دیگری برای سرگرمی تمام اعضای خانواده. برای کسانی که تمایل به خرید دارند خیابان 2 مایلی Rodeo Drive حتما می تواند جذابیت داشته باشد.

مراکز آموزشی بورلی هیلز

برای تحصیل کودکان و نوجوانان، هم مدارس عمومی و هم مدارس خصوصی در این شهر وجود دارد. با توجه به این که ایرانیان زیادی در این شهر زندگی می کنند، برای کسانی که تمایل به اخذ اقامت در امریکا دارند، ممکن است زندگی در این شهر یکی از بهترین انتخاب ها باشد چون در این صورت هم زبانان زیادی را در آن جا خواهید یافت و هیچ گاه احساس تنهایی در یک کشور غریب را نخواهید داشت.

  • مدارس عمومی بورلی هیلز

حوزه اتحادیه مدارس بورلی هیلز مسئول مدارس بورلی هیلز است که شامل 4 مدرسه ابتدایی، دبیرستان مورنو و دبیرستان بورلی هیلز است.

  • مدارس خصوصی بورلی هیلز

بورلی هیلز دارای چندین مدرسه خصوصی نیز هست. مدرسه گود شپرد، یک مدرسه پیش دبستانی است که بخشی از ناحیه کاتولیکی لس آنجلس است. سایر مدارس خصوصی بورلی هیلز شامل مدرسه آمادگی بورلی هیلز، آکادمی هارکام هیلل هبرو، آکادمی امانوئل بورلی هیلز و مدرسه خصوصی پیج است.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بورلی هیلز» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بورلی هیلز فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.