زمان مطالعه: 9 دقیقه
بهترین جاهای ایران برای سفر پاییزی

بهترین جاهای ایران برای سفر پاییزی

انتخاب برای سفرهای پاییزی بیشتر به سمت سفرهای طبیعت گردی می رود هر چند شهرهای تاریخی نیز طرفداران خاص خودش...

انتخاب برای سفرهای پاییزی بیشتر به سمت سفرهای طبیعت گردی می رود هر چند شهرهای تاریخی نیز طرفداران خاص خودش را دارد. کویرنوردی به دلیل خنک شدن هوا و جنگل نوردی به دلیل رنگ آمیزی برگ درختان طرفداران زیادی دارد. پورتال آسمونی در این بخش بهترین جاهای ایران برای سفرهای پاییزی را به شما عزیزان معرفی می کند که در ادامه می خوانید.

yoosh
yoosh

به زادگاه یوشیج سری بزنید

این پیشنهاد ما برای سفر به مقصدی خاص نیست بلکه به یک مسیر است. مسیری از یوش بلده به نور. این مسیر شما را به دنیایی متفاوت می‌برد. جاده‌ای کوهستانی اما آسفالت که پر از تپه، دره، درخت و روستاهایی با بام‌های شیروانی است. خوبی این مسیر آن است که برای رسیدن به زادگاه نیما چند روستا را هم می‌بینید که هرکدام جاذبه خاصی دارند.

یوش در فاصله 105 کیلومتری جنوب آمل قرار دارد. بعد از گذر از این مسیر بی‌نظیر وقتی به مقصد می‌رسید،با جاذبه اصلی سفر که دیدن خانه نیما یوشیج است، رو‌به‌رو می‌شوید. دیدن مناظر زیبای طبیعی مانند رودخانه یوش، باغ‌های میوه و چشمه‌های متعدد همگی انگیزه این سفر را بیشتر و بیشتر می‌کنند.

olasablanga
olasablanga

اولسبلنگاه کجاست؟

تخصص ما پیشنهاد جاهای عجیب و غریب با اسامی غریب‌تر است. ییلاق اولسبلنگاه منطقه‌ای در ارتفاعات ماسال در مسیر راه خلخال که وجه تسمیه نامش از دو بخش اولسا و بلنگاه تشکیل شده و به معنای جایگاه بلندی است که درخت ممرز می‌روید، برای سفر پاییزی دونفره فوق‌العاده است.

این منطقه دارای مراتع بسیار بوده و خانه‌های موجود در آن اکثرا از چوب ساخته شده و همان‌طور که از اسم این محل پیداست در زمستان تعداد کمتری از ساکنان منطقه در ییلاق می‌مانند. اتفاقا این منطقه زیبا هم محل دفن یکی از بزرگان ایران زمین است.

میرزا کوچک‌خان همراه یار وفادارش، گائوک آلمانی معروف به هوشنگ به طرف کوه‌های خلخال حرکت کردند ولی دچار بوران و توفان شدند و زیر فشار سرما و برف از پا در آمدند. این ییلاق در فاصله 30 کیلومتری ماسال قرار دارد.

وقتی به یکی از کلبه‌های چوبی این ییلاق می‌روید و کمی خودتان را گرم می‌کنید، دری چوبی در انتهای کلبه می‌بینید که وقتی آن را باز می‌کنید جنگل در ارتفاع کم اما به گستره شرق تا غرب برای‌تان تابلوی نقاشی زنده‌ای را ترسیم می‌کند.

korkhord
korkhord

تالاب کردخورد، مامن پرندگان مهاجر

تالاب کردخورد که با نام تالاب آق‌گل هم آن را می‌شناسند حد فاصل استان‌های مرکزی و همدان در 20 کیلومتری شمال شرقی ملایر و یک کیلومتری جنوب شرقی روستای کردخورد قرار دارد.

این تالاب در فصل پاییز بسیار زیباست چون فصل مهاجرت پرندگان است و پرندگانی از مناطق سردسیر روسیه و قفقاز به این منطقه پرواز می‌کنند. این تالاب با نزولات جوی و ذوب برف در ارتفاعات پر می‌شود. تالاب کردخورد در اواخر فصل بهار خشک شده ولی در طول پاییز و زمستان آب‌دارد و در فصل بهار از میزان آب آن کاسته می‌شود.

وشش گیاهی بسیار بی‌نظیر و همجواری تالاب با کوه کت که بیش از دو هزار متر ارتفاع دارد، زیبایی این تالاب را چند برابر می‌کند‌.

این تالاب از لحاظ وجود مواد غذایی مناسب برای پرندگان، یکی از غنی‌ترین آبگیرهای منطقه غرب ایران محسوب می‌شود. بررسی‌ها نشان‌ می‌دهند 46 گونه از پرندگان ایران ازجمله انواع اردک، غار، فلامینگو، مرغ باران، حواصیل، آب چلیک و کاکایی در این تالاب وجود دارند و شما همه آنها را می‌توانید یک‌جا ببینید.

meybod
meybod

میبد را فراموش نکنید

اگر به طبیعت علاقه ندارید، می‌توانید شهرهای کویری مانند یزد را برای سفر دونفره‌تان انتخاب کنید. پاییز فصلی است که در آن می‌توان چهار فصل را در یک شبانه‌روز در یزد تجربه کرد.

صبح‌های بهاری، ظهرهای گرم تابستانی، غروب پاییزی و شب‌ها و نیمه‌شب‌های زمستانی، ارمغان پاییز برای کویر است.

به بار نشستن و فصل برداشت محصولاتی مثل بادام، پسته و انار ازجمله جاذبه‌هایی است که یزد را برای گردشگران در این فصل جذاب و زیبا کرده است؛ به ویژه اینکه در بسیاری از انارستان‌های استان یزد، جشنواره انار برگزار می‌شود و تعداد زیادی از گردشگران در این باغ‌ها حضور می‌یابند.

شهر میبد در نزدیکی یزد یکی از شهرستان‌های تاریخی دیگری است که با داشتن بناهای تاریخی بسیار زیاد، شما را مجذوب می‌کند تا سری هم به آنجا بزنید.

به‌واسطه بافت تاریخی ارزشمندی که این شهر دارد بیشتر نقاط آن در فهرست آثار تاریخی ایران به ثبت رسیده است. نارین قلعه، برج کبوتر و کاروانسراهای مختلف همگی از جاذبه‌های قابل توجه این شهر هستند که تماشای آنها در پاییز حتما دلچسب خواهد بود.

آب گرم لاویج را از دست ندهید

روستای زیبای لاویج، روستایی است که دور تا دورش را کوه‏های البرز در بر گرفته است و طبیعت بکر و کم‏نظیری دارد. کوه‎هایی که در بهار، پوشیده از درختانی سبزرنگ می‏شوند و چشم هر بازدیدکننده‏ای را نوازش می‏دهند و در پاییز نیز جشنواره‏ای از رنگ را در این منطقه برپا می‌کنند.

اگر به این منطقه رفتید، آب گرمش را به هیچ عنوان از دست ندهید. آبگرم لاویج در دامنه‌ کوه‌های قسمت شرقی لاویج از دل زمین به بیرون می‌جوشد. این آب‌گرم دارای املاح معدنی و گوگردهای فراوانی است که برای امراض پوستی و دردهای مفاصل، کمردرد، پادرد و مهم‌تر از همه برای تمدد اعصاب بسیار مفید است.

از آبگرم‌های معروف آن آبگرم لاویج «بیبنو» و «شفل» را می‌توان نام برد که هرکدام خواص مخصوص به خود را دارند؛ آبگرم‌هایی با امکانات قابل قبول و بهداشتی مثل دوش، استخر و وان.

jandagh
jandagh

به جندق سفر کنید

حیف است که در پاییز کویر را تجربه نکنید. پیشنهاد ما برای کویرگردی مرنجاب و مصر نیست بلکه جندق است.

جندق از توابع شهرستان خور است که در 350 کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد.

جندق از شمال به کویر بزرگ، از غرب به کویر ریگ جن و سلسله کوه‌های جندق، از جنوب به بیابان‌های اطراف خور و از شرق به حاشیه جنوبی دشت کویر محدود می‌شود. شهری کویری که آسمانش منجم‌ها و علاقه‌‌مندان به ستاره‌‌شناسی را به خود جذب می‌کند.

به جندق سفر می‌کنید فرصت دارید تا شترسواری را تجربه کنید. علاوه بر این، حیات‌وحش جندق هم با کل و بز، قوچ و میش، خرگوش، قمری، کبک و تیهو و پاقرقره، انواع روباه معمولی و روباه شنی، گرگ، عقاب و البته پلنگ و یوزپلنگ جذابیت‌های خاصی را در این منطقه ایجاد کرده است.

اگر سفر به جندق خیلی برای‌تان جذاب بود، می‌توانید از همان جا به کویر«ریگ جن» که در نزدیکی جندق قرار دارد و وجه ماجراجویانه سفرتان را به اوج می‌رساند هم سری بزنید. ریگ جن به مثلث برمودای ایران معروف است و ویژگی‌های خاصی دارد؛ به همین دلیل بهتر است با تور به این منطقه بروید.

کویرنوردی

نیمه دوم سال زمان خوبی برای کویرنوردی است به ویژه پاییز بهترین فصل است چرا که دیگر از شب های سرد و خشک کویر در زمستان هم خبری نیست.

کویر مصر

سفر دو و ونیم روزه به کویر مصر اگر چهارشنبه حرکت کنید جمعه برگردید و یا اگر پنجشنبه بروید و شنبه برگردید برای تان 110 هزار تومان هزینه دارد. شما در این سفر از جاذبه های گردشگری کویر مصر دیدن می کنید.

در خانه های محلی روستای گرمه اقامت می کنید و ضمن بازدید از روستای گرمه از روستای تاریخی و کویری بیاضه با معماری خشت و گلی هم دیدن می کنید. همه وعده های صبحانه، ناهار و شام با برگزارکننده تور است و با اتوبوس وی آی پی عازم این سفر خواهید شد.

کویر خارتوران

سفر سه روزه به کویر خارتوران، گردش در روستای مطبق و زیبای قلعه بالا، آشنایی با جامعه محلی و آداب و رسوم منطقه، بازدید از سایت تکثیر یوزپلنگ و گورخر ایرانی، دیدن حیات وحش منطقه، استراحت در واحه زیبای ماجراد و بازدید از سایت های فرهنگی بسطام 187 هزار تومان آب می خورد. سه وعده صبحانه، یک وعده نهار، دو وعده شام و پذیرایی میان وعده برعهده برگزارکننده است، همچنین شما دو شب در خانه روستایی اقامت خواهید داشت.

کویرنوردی دریاچه نمک

کویرنوردی دو روزه در میان دریاچه نمک، بازدید از کاروانسرای کویری، دو ساعت و نیم پیاده روی در بستر دریاچه و پلیگون های نمک تا رسیدن به جزیره سرگردان، جیپ سواری هیجان انگیز بر ریگ های روان ودریاچه نمک، یک شب اقامت کمپینگ در جزیره سرگردان دریاچه نمک، پذیرایی میان وعده و دو وعده صبحانه، یک وعده ناهار، یک وعده شام در کل 215 هزار تومان هزینه دارد.

کویر مرنجاب

یکی از معروف ترین کویرهای گردشگری کویر مرنجاب است. سفر دو روزه به تپه های شن روان، کویر پر رمز و راز مرنجاب، تماشای آسمان شب و ستارگان کویر، دریاچه نمک و چندضلعی های دریاچه نمک، کاروانسرای عباسی، شترسواری، بازدید از شهر زیرزمینی اویی (نوش آباد)، اقامت در کمپ، دو وعده صبحانه و یک وعده ناهار 105 هزار تومان هزینه دارد.

jungle
jungle

جنگل نوردی

پاییز بهترین زمان برای جنگل نوردی است وقتی که برنگ برگ ها عوض می شود جنگل ها هزار رنگ می شوند و گویی در میان انبوهی از رنگ قدم می زنی. بگذریم از اینکه این روزها به بدترین شکل ممکن دارند با باقی مانده جنگل هایی که برای مان مانده تا می کنند...!

جنگل های دو هزار وسه هزار

تماشای پاییز در بین جنگل های دو هزار و سه هزار و اقامت در هتل سه ستاره در جنگل دو هزار، بازدید از شهرهای رامسر، نمک آبرو، کلاردشت، متل قو و جنگل های عباس آباد به مدت دو شب و سه روز با صبحانه، ناهار و عصرانه نفری 158 هزار تومان است.

جنگل ابر

جنگل ابر که زبانزد خاص و عام است. سفر سه روزه به جنگل ابر، تماشای دورنمای قلعه مازیار، درختان کم نظیر و حفاظت شده سرخ دار و بازدید از بنای یادبود بایزید بسطامی، سه وعده صبحانه، دو وعده شام و پذیرایی بین روز، اقامت در کمپ و خانه محلی در کل 287 هزار تومان هزینه دارد.

جنگل های گرگان

سه روز و نیم جنگل پیمایی در جنگل های پاییزی حفاظت شده جهان نما، اقامت در ییلاق زیبای جهان نما، جنگل های درازنو، ساحل دریای مازندران، برج تاریخی رادکان و بازدید از آبشار کبودوال با یک شب اقامت در خانه روستایی در جهان نما و یک شب اقامت در هتل سه ستاره در علی آباد، سه وعده صبحانه، دو وعده ناهار و یک وعده شام برای تان 250 هزار تومان تمام می شود.

جنگل های اسالم - خلخال

مسیر فوق العاده زیبای اسالم تا خلخال هم که دیگر حرف ندارد. پیاده روی در جنگل های خلخال تا اسالم، بازدید از روستاهای سه ناو، کوهنوردی و جنگل پیمایی ناب، شهرهال اسالم و خلخال، ییلاقات جنگل های طالش، ساحل گیسوم با دو وعده صحانه، یک وعده ناهار و یک شب اقامت در خانه محلی و یک شب اقامت در هتل سه ستاره در اسالم 220 هزار تومان می شود. این تور سه روز و نیم هم طول میکشد.

جنگل های درفک

سفر دو روزه به جنگل های پاییزی سیاهکل و دیلمان، آبشار لوناک، بازدید از بافت روستای زیبای شاه شهیدان، کاروانسرای تی تی، دامنه گردی در قله درفک با دو وعده صبحانه و یک وعده ناهار و روزی حدود سه ساعت پیاده روی در جنگل به طور متوسط 115 هزار تومان می شود.

taleghan
taleghan

تورهای یکروزه

اما اگر فرصت سفرهای چند روزه را ندارید و یا اینکه هزینه اش برای تان زیاد است از سفرهای یکروزه به جاهای زیبا صرف نظر نکنید. از خدمات تورهای یکروزه صبحانه، ناهار، پذیرایی، بیمه و وسیله حمل و نقل توریستی است.

روستای سرخ

سفر یکروزه به ابیانه، روستای سرخ، پیاده روی در کوچه باغ های روستا، بازدید از چهار طاقی و آتشکده هارپاک، بقعه شاهزاده یحیی 37 هزار تومان هزینه دارد.

طالقان

تماشای پاییز رنگارنگ طالقان، پیاده روی در کوچه باغات طالقان، بازدید از دریاچه سد طالقان، بازدید از آبشار کرکبود 35 هزار تومان هزینه دارد.

جنگل راش

جنگل راش، بازدید از پل ورسک و راه آهن سه خط طلا، بازدید از جنگل خزان کننده راش، پیاده روی یک ساعته از منطقه جنگلی به منطقه چمنزارهای مرتفع هم 35 هزار تومان است.

الموت

تور یک روزه به قلعه الموت و دریاچه اوان، بازدید از طبیعت زیبای دره الموتف قلعه تاریخی الموت (حسن صباح) و نگین الموت یعنی دریاچه اوان 48 هزار تومان است.

شهرستانک

پیاده روی از میان باغات زمستانی روستای شهرستانک، دیدار از شکارگاه ناصری و دامنه های قله قلعه دختر، چشمه گل کیله، حدود چهار ساعت پیاده روی 31 هزار تومان است.

دریاچه شورمست و آبشار ورسک

پیاده روی در جنگل های منطقه سواد کوه، بازدید دریاچه زیبای شورمست، پل ورسک و آبشار ورسک که حدود 2 ساعت کوه پیمایی سبک تا آبشار ورسک دارد 35 هزار تومان هزینه دارد.

جنگل های انجیلی

سه ساعت پیاده روی در جنگل های انجیلی سوادکوه و بازدید از آبشار ولیل در جاده فیروزکوه – سوادکوه 33 هزار تومان برای تان آب می خورد.

آبگرم لاریجان

اگر اهل استفاده از آبگرم و چشمه های آب معدنی هستید استفاده از آبگرم لاریجان که بسیار به تهران نزدیک است فرصت مناسبی است. این تور هم 25 هزار تومان است.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بهترین جاهای ایران برای سفر پاییزی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بهترین جاهای ایران برای سفر پاییزی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.