زمان مطالعه: 12 دقیقه
بهترین فیلم های سال 2018

بهترین فیلم های سال 2018

در بین فیلم های وسترن، تریلرهای اکشن، درام ها و دیگر فیلم های اکران شده در سال 2018، فیلم هایی وجود دارند که...

در بین فیلم های وسترن، تریلرهای اکشن، درام ها و دیگر فیلم های اکران شده در سال 2018، فیلم هایی وجود دارند که کمتر مورد توجه قرار گرفته اند. آسمونی در این بخش به معرفی بهترین فیلم های سال 2018 می پردازد.



بهترین فیلم های سال 2018

1- دشمنان یکی از بهترین فیلم های سال 2018

سخت است بگوییم که قدرت ستارگی کریستین بیل در باکس آفیس دیگر مانند گذشته نیست. اما باید گفت که فیلم «دشمنان» (Hostiles) در ژانر وسترن که حقیقتاً یکی از بهترین فیلم های سال 2018 تاکنون است توسط آکادمی اسکار نادیده گرفته شده و در باکس آفیس ماه ژانویه نیز توفیق چندانی بدست نیاورد. این فیلم همان فیلمی بود که بسیاری از رسانه های سینمایی ، آن را بهترین فیلم وسترن پس از ساخت فیلم «نابخشوده» (Unforgiven) می دانستند. اگر چه ممکن است فیلم هایی مانند «قتل جسی جیمز» (The Assassination of Jesse James) و «سنگ گور» (Tombstone) را نادیده گرفته باشند اما بدون شک در مورد فیلم جدید بیل اغراق نکرده و این فیلم را باید یکی از بهترین فیلم های وسترن دو دهه اخیر دانست.

با وجود نقدهای عمدتاً مثبت و بازی احساسی و متفاوت کریستین بیل، اما کمتر کسی متوجه حضور این فیلم در سینماها شد. حتی بعد از انتشار گسترده در 26 ژانویه نیز، فروش نهایی فیلم 10 میلیون دلار از بودجه آن نیز کمتر بود. بیل به طور کلی برای ایفای نقش خارق العاده اش در این فیلم توسط اعضای آکادمی اسکار نادیده گرفته شد و حتی اعضای آکادمی چشم خود را بر روی فیلم برداری زیبای فیلم نیز بستند. این فیلم در بخش فیلم برداری بسیار بهتر از «تاریک ترین ساعت» (Darkest Hour) به نظر می رسید در حالی که تنها موفقیت بصری فیلم گری اولدمن تنها یک گریم بسیار سنگین بود. در حالی که فیلمی با شباهت های بصری بسیار مانند «از مرگ بازگشته» (The Revenant) توانست به آن میزان از موفقیت دست پیدا کند اما «دشمنان» به طوری کلی شکست خورد.

این فیلم به سبک فیلم های جان فورد ساخته شده و زیبایی های غرب وحشی را به بهترین شکل به تصویر می کشد. داستان فیلم بسیار ساده و گیراست و بازیگر نقش اول فیلم نیز چنان در حرکات و گفتارش پیچیدگی دارد که بیننده را جذب خواهد کرد. بدون شک این فیلم یکی از بهترین فیلم های سال 2018 و یکی از بهترین فیلم های ژانر وسترن در چند دهه اخیر است.

2- تو هیچ وقت واقعاً اینجا نبودی یکی از بهترین فیلم های سال 2018

شاید اگر بازیگری در سال 2018 بتواند با تعهد کاری کریستین بیل در فیلم قبلی رقابت کند بدون شک آن بازیگر کسی جز خواکین فینیکس نخواهد بود. چه او را دوست داشته باشد و چه از او بدتان بیاید، وی به شدت درگیر نقش هایش شده و در قالب شخصیت هایش در می آید. بازی او در نقش یک کهنه سرباز باتجربه با ذهنی مشوش و درگیر به نام جو نیز از این قاعده مستثنی نیست. داستان فیلم «تو هیچ وقت واقعاً اینجا نبودی» (You Were Never Really Here) بسیار ساده و سرراست است. جو نقش یک فرد اجیر شده را بازی می کند که ماموریت دارد از قربانیان قاچاق انسان به منظور بهره کشی جنسی مراقبت نماید.

در آخرین ماموریتش، وی تلاش دارد دختر یک سناتور را نجات دهد و همان طور که می توان انتظار داشت این بار اوضاع مانند همیشه پیش نمی رود. فیلم «تو هیچ وقت واقعاً اینجا نبودی» هم در سرعت سیر داستانی و هم تصویرپردازی بسیار خشن و جدی است. فینیکس به زیبایی توانسته نقش یک شخصیت شکنجه شده و آشفته را تا حد سرحد ممکن طبیعی به تصویر بکشد و نمی توان این همه مهارت را نادیده گرفت. «تو هیچ وقت واقعاً اینجا نبودی» نسبت به کتابی که فیلم بر اساس آن ساخته شده کمی از خشونت کاسته است اما در تمام 90 دقیقه فیلم با صحنه ها و اتفاقاتی روبرو خواهید شد که به راحتی شما را تحت تاثیر قرار خواهند داد.

3- به پیت تکیه کن یکی از بهترین فیلم های سال 2018

تماشای فیلم «تو هیچ وقت واقعاً اینجا نبودی» می تواند شما را ناراحت و یا آشفته سازد. اگر پس از تماشای این فیلم به چنین شرایطی رسیدید می توانید با تماشای فیلم «به پیت تکیه کن» (Lean on Pete) کمی حال خود را تغییر دهید. این فیلم داستان نوجوانی به نام چارلی را روایت می کند که همراه با پدر تنهاش زندگی کرده و از یک اسب مسابقه ای پیر مراقبت می کند. در حالی که قرار است این اسب برای کشته شدن به قصابی فرستاده شود، چارلی تصمیم می گیرد که اسبش را از مرگ نجات داده و به سفری طولانی ببرد. داستان خودشناسی در طی سفری طولانی برای تحت تاثیر قرار دادن قلب بیننده کافی است اما خوشبختانه اشک شما را در نمی آورد. بازی چارلی پلامر در نقش اول داستان سرراست فیلم نیز چشمگیر است و از یک بازیگر تنها 18 ساله انتظار بازی به این پختگی و مهارت نمی رود.

منتقدان نیز مانند ما آن را یکی از بهترین فیلم های سال 2018 دانسته و نقدهای مثبت زیادی در مورد آن نوشته اند. فیلم «به پیت تکیه کن» با آغوش باز در فستیوال های سینمایی ونیز، تورنتو و لندن در سال گذشته پذیرفته شد و در نهایت فیلم در ماه آوریل در ایالات متحده اکران شد. اما دیگر شور و شوق برای تماشای فیلم کاهش یافته و فیلم به سختی توانست بخشی از بودجه 8 میلیون دلاری اش را جبران کند. اما این موضوع چیزی از زیبایی این فیلم نکاسته و باید آن را یکی از بهترین فیلم های سال 2018 تاکنون دانست.

4- اصیل زادگان یکی از بهترین فیلم های سال 2018

جای شگفتی است که فیلم «اصیل زادگان» (Thoroughbreds) تاکنون نادیده گرفته شده است. این فیلم از هر چیزی مقداری در خود دارد: یک درام نوجوانانه زیبا، تنش بسیار بالا، سفر روانشناختی و کمی نیز هجو. فیلم «اصیل زادگان» داستان دو دختر نوجوان را روایت می کند به نام های آماندا و لیلی که در یک دبیرستان با هم درس می خوانند. بعد از مدتی این دو نقشه ای کشیده و سعی می کنند ناپدری لیلی را به قتل برسانند. شاید این فیلم به اندازه برخی از کمدی های سیاه سال های اخیر سبک بصری خاصی نداشته باشد اما داستان آن همواره در حال تغییر و غافلگیر کردن بیننده است.

دیالوگ های فیلم نیز بسیار قوی و دوست داشتنی هستند و بازی الیویا کوک و آنیا تیلور جوی در بهترین شکل ممکن خود قرار دارد. همچنین این فیلم آخرین هنرنمایی آنتون یلچین جوان بود که در سال 2016 در یک تصادف خودرو جان خود را از دست داد. وی در این فیلم نقش یک فروشنده مواد مخدر را بازی می کند که در انجام ماموریت مرگبار دختران فیلم به آن ها کمک می کند.

5- دیوانه یکی از بهترین فیلم های سال 2018

فیلم های استیون سوردبرگ از آن دسته فیلم هایی هستند که همه از آن ها خوششان نمی آید اما فیلم اخیر او با نام «دیوانه» (Unsane) را باید بهترین فیلم یک دهه اخیر او و یکی از بهترین فیلم های سال 2018 دانست. این کارگردان برنده اسکار یک بار دیگر به سراغ تریلرهای روانشناختی رفته که در گذشته برای وی موفقیت را به ارمغان آورد. اما در فیلم «دیوانه» وحشت بسیار بیشتری وجود دارد. در این فیلم کلر فوی نقش زنی را بازی می کند که خاطره تحت تعقیب قرار گرفتن را فراموش نکرده است. بدین ترتیب وی به یک مرکز نگهداری از بیماران روانی فرستاده شده و پس از تایید دیوانگی اش توسط پزشکان، همانجا نگه داشته می شود.

فیلم تریلر «اثرات جانبی» (Side Effects) با داستانی مهیج در مورد داروسازی در سال 2013 نشان داد که سودربرگ در ساخت فیلم های اینچنینی استاد است. حضور رونی مارا در فیلم بسیار کمک کننده است اما کلر فوی بیش از هر کس دیگری در فیلم «دیوانه» هنرنمایی می کند. سودربرگ به خوبی می داند که چه وقت باید به بازیگر اجازه دهد بازی خود را بکند، به همین دلیل از ابتدا تا انتهای فیلم، فوی شخصیت اصلی داستان بوده و یک تنه داستان را پیش می برد. فیلم «دیوانه» بیشتر به خاطر این که تماماً با دوربین آیفون 7 پلاس فیلم برداری شده بود سروصدا به پا کرد و این موضوع نیز هیچ مشکلی برای داستان فیلم ایجاد نکرد، حتی استفاده از این دوربین باعث شده که نبرد ذهنی شخصیت اصلی داستان بهتر و روشن تر به تصویر کشیده شود.

اما حتی با این تصمیم گیری خاص و بی نقص نیز، «دیوانه» هنوز شاخصه های اصلی فیلم های سودربرگ را در خود دارد. شاید این فیلم کمی دیوانه کننده تر از دیگر فیلم های سودربرگ باشد اما بازی بی نقص کلر فوی باعث شده که به عنوان یکی از بهترین فیلم های سال 2018 از تماشای آن لذت ببرید.

بهترین فیلم های سال 2018
بهترین فیلم های سال 2018

6- مرد دوازدهم یکی از بهترین فیلم های سال 2018

شاید کشور نروژ در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی صاحب سبک و قدرت در عرصه فیلم سازی حرف زیادی برای گفتن نداشته باشد اما بعد از ساخت فیلم هایی مانند «شکارچیان سر» (Headhunters)، «پادشاه جزیره شیطان» (King of Devil’s Island) و «اسلو» (Oslo)، فیلم جدیدی به نام «مرد دوازدهم» یا «دوازدهمین مرد » (12th Man) بر اعتبار سینمای این کشور افزود. این فیلم تریلر مربوط به جنگ جهانی دوم بر اساس داستان واقعی یک مبارز نروژی به نام یان بالسورد ساخته شده است. او تنها بازمانده گروهی از نروژی ها بود که بر علیه نازی ها دست به عملیات خرابکاری بزرگی زدند.

این فیلم تنها از به تصویر کشیدن قساوت گشتاپو سود نمی برد بلکه داستان مهیج جان سالم به در بردن یک سرباز شجاع را به تصویر می کشد که زیبایی آن را هیچگاه فراموش نخواهید کرد. فیلم «مرد دوازدهم» داستان میهن پرستانه ای را بدون غلو و بزرگنمایی به تصویر می کشد. شاید بسیاری از سینما دوستان با توماس گولستاد آشنایی زیادی نداشته باشند اما این موضوع نیز بر زیبایی و پیچیدگی فیلم می افزاید. وی در بازی خود زیاده روی نمی کند اما در تمام طول صحنه های خشن و دردناک فیلم از ابتدا تا به انتها نقش یک سرباز سرسخت را به بهترین شکل ممکن به تصویر می کشد.

بازی جاناتان ریس مایرز در نقش یک افسر نازی نیز قابل توجه است. اگر چه بسیاری این فیلم را به خاطر تقلای شخصیت اصلی داستان برای زنده ماندن در دل طبیعت وحشی با فیلم «از مرگ بازگشته» (The Revenant) مقایسه می کنند اما این فیلم نیز زیبایی های منحصر به فرد خود را دارد. «مرد دوازدهم» علیرغم مدت زمان نسبتاً طولانی خود (130 دقیقه) بسیار سرگرم کننده و هیجان انگیز بوده و بدون شک یکی از بهترین فیلم های سال 2018 است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

7- هیولا یکی از بهترین فیلم های سال 2018

فیلمی که بسیار کمتر از دیگر فیلم های این فهرست در مورد آن صحبت شده است فیلم «هیولا» (Beast) است، درامی با بازیگران و کارگردانی کمتر شناخته شده که از هر جهت دردناک و تاثیرگذار است. فیلم «هیولا» داستان شخصیت مول را روایت می کند، زنی که در یک جزیره دوردست با خانواده سخت گیرش زندگی می کند. وی در نهایت با مردی به نام پاسکال آشنا شده و علیرغم مخالفت خانواده اش با او وارد زندگی جدید خود می شود. وقتی که پاسکال به خاطر چندین مورد قتل مورد سوء ظن قرار می گیرد، مول باید انتخاب های سختی برای زندگی اش بکند و با تنفر اطرافیانش از او کنار بیاید.

مایکل پیرس در اولین تجربه کارگردانی خود یک داستان پیچیده و گیج کننده را به تصویر می کشد که حتی لحظه ای نیز حوصله شما را سر نمی برد. این فیلم درد و رنج شخصیت مول را با شدت و بیرحمی تمام به بیننده نشان داده و در عین حال یک داستان عاشقانه باورپذیر را روایت می کند. فیلم «هیولا» به عنوان یکی از بهترین فیلم های سال 2018، همچنین از بسیاری از کلیشه های این ژانر دوری کرده و با به تصویر کشیدن تنهایی و کشمکش درونی شخصیت مول شما را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. این فیلم برای به جنون کشاندن بیننده نیازی به خشونت ندارد و با ملایمت و ظرافت خاصی که از هیچ فیلم اول یک کارگردان نمی بینید، داستان خود را با نهایت تاثیرگذاری به پیش می برد.

فیلم برداری بی نقص فیلم در یک جزیره با دنیای سیاه و پیچیده و رابطه شخصیت های اصلی داستان ارتباط کاملی دارد. شاید پیرس که خود نویسندگی فیلم نامه را بر عهده داشته بیش از حد در محدودیت های فیلم نامه فرو رفته است اما شخصیت پردازی بی نقص او باعث شده که فیلم «هیولا» یکی از بهترین فیلم های سال 2018 تاکنون بوده و چیزی فراتر از یک اثر سینمایی معمولی باشد.

8- انتقام یکی از بهترین فیلم های سال 2018

فیلم «انتقام» (Revenge) برای کسانی که دل نازک هستند ساخته نشده است اما هر کسی که به دنبال تماشای فیلمی پر از خونریزی به سبک فیلم های ترسناک فرانسوی با یک شخصیت زن سرسخت است از تماشای آن لذت خواهد برد. این فیلم داستان پر از خونریزی شخصیت جن را روایت می کند، بازمانده خستگی ناپذیر و سرسختی که پس از رها شدن توسط نامزد و دو مرد دیگر در بیابان به فرض این که مرده است در جستجوی انتقام است. فیلم «انتقام» توسط کورالی فارگیت کارگردانی شده که بیش از پیش ارزش تماشای آن را به عنوان یک فیلم خارج از عرف در این ژانر خاص نشان می دهد.

تبدیل شدن شخصیت جن از یک زن معمولی به شخصیتی نترس و بیرحم بسیار دیدنی بوده و بدون آن که متوجه شوید شما را شیفته این فیلم خواهد کرد. بسیاری از رسانه ها بر روی پیام کاملاً زنانه و فمینیستی فیلم تاکید دارند که برای طرفداران جریان «Time’s Up» و حامیان حقوق زنان دیدنی خواهد بود.اما جدای از بن مایه های زنانه و اهمیت زمانی آن، «انتقام» یک ترکیب دوست داشتنی از ژانر وحشت با داستانی جذاب و فانتزی از انتقام به سبک فرانسوی است که تجربه بسیار خوبی برای بیننده بوده و تا پایان دردناک و ناخوشایند فیلم همچنان شما را پای خود نگه خواهد داشت.

9- تالی یکی از بهترین فیلم های سال 2018

سخن گفتن در مورد این که شارلیز ثرون در طول دوران فعالیت خود چه اندازه نقش های متفاوت ایفا کرده و تا چه حد سعی کرده تغییرات ظاهری به خود بدهد کمی سخت است. وی در فیلم «تالی» (Tully) بار دیگر یکی از همان تغییر ظاهرها و تغییر شخصیت های معروف خود را انجام داده و نقش مارلو را بازی می کند، مادری که بزرگ کردن چالش برانگیز 3 فرزند را بر عهده دارد. اما وقتی که برادرش با استخدام یک خدمتکار سعی دارد به او کمک کند، این دو رابطه ای بسیار قوی اما غیرطبیعی را شکل می دهند. از سکوت پرمعنا و پرحرف او تا فیزیکال ترین صحنه های بازی، شارلیز ثرون بسیار دوست داشتنی و بی نقص ظاهر شده است.

ترکیب او و مکنزی دیویس کمی عجیب اما بسیار موثر و جذاب است. شخصیت های آن ها به خوبی توسط دیابلو کودی به عنوان فیلم نامه نویس ترسیم شده و یک بار دیگر آن ها را تحت رهبری کارگردانی نام آشنا به نام جیسون ریتمن به سمت خلق شاهکاری دیگر سوق داده است. این فیلم که بدون شک از بهترین فیلم های سال 2018 است در واقع یک کمدی به شمار آمده و می توان تاثیر فیلم های دیگر این بازیگران را در این فیلم نیز دید. «تالی» به زیبایی زندگی یک مادر و دوران جوانی سپری شده مارلو را به تصویر می کشد و تماشای آن برای مادران بسیار جذاب بوده و چشم آن ها را به خیلی از مسایل پیچیده در میانسالی و بزرگ کردن بچه ها باز خواهد کرد.

10- قصه های ارواح یکی از بهترین فیلم های سال 2018

آخرین فیلم ما در فهرست بهترین فیلم های سال 2018، فیلم «قصه های ارواح» (Ghost Stories) است، داستانی کلاسیک در ژانر وحشت که بسیار پیچیده تر و جذاب تر و البته متفاوت تر از فیلم های دیگر این سبک سینمایی است. فیلم «قصه های ارواح» داستان پروفسور فیلیپ گودمن را روایت می کند که به مسایل متافیزیک و فراطبیعی اعتقاد زیادی ندارد اما وقتی که با چندین مورد تسخیر شدن توسط ارواح روبرو می شود در کمال ناباوری در می یابد که تمامی این موارد با زندگی او در ارتباط هستند. فیلم «قصه های ارواح» شما را به یاد فیلم های کلاسیک و دوست داشتنی ژانر وحشت خواهد انداخت.

نقش گودمن را اندی نایمن بازی می کند که خود نیز به طور اشتراکی در کارگردانی فیلم نقش داشته است. از دیگر بازیگران فیلم می توان به مارتین فریمن اشاره کرد و باید منتظر صحنه های ترسناک بسیاری باشید که شما را از روی صندلی تان بلند خواهد کرد؛ هر چند برای جذابیت خود بر صحنه های ترسناک فیلم های ژانر وحشت امروزی نیازی ندارد. در تمام طول فیلم شاهد داستان های معما گونه ای هستید که به دلیل اقتباس بی نقص صورت گرفته، توانسته اند بیننده را در خود غرق کنند. بعد از این که از صحنه های تب دار و هیجان انگیز فیلم لذت بردید نوبت به پایان تکان دهنده اما رضایت بخش فیلم می رسد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بهترین فیلم های سال 2018» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بهترین فیلم های سال 2018 فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.