زمان مطالعه: 12 دقیقه
بهترین بازی های آنلاین موبایل

بهترین بازی های آنلاین موبایل

در این بخش با معرفی بهترین بازی های آنلاین موبایل در خدمت شما هستیم.

این روزها بازی‌های رقابتی و چندنفره بخش مهمی از صنعت بازی‌های ویدیویی را در بر می‌گیرند و مشاهده می‌کنیم که سازنده‌های مختلف سعی می‌کنند بازی‌های رقابتی خود را که اکثرا مشابه بازی‌های معروف این سبک هستند، با شکل و شمایلی جدیدی روانه بازار کنند. در این میان مدتی است که ویروس ساخت بازی‌های رقابتی متعدد پلتفرم موبایل را نیز دربر گرفته است و شاهد بازی‌های رقابتی زیادی هستیم که تا به امروز عرضه شده‌اند اما در این میان تعداد کمی از آن‌ها با کیفیت هستند. در این مقاله سعی کردیم به سراغ بهترین بازی های اندروید و iOS آنلاین برویم که جدای از کیفیت بالایی که دارند، توانسته‌اند مخاطبین زیادی را به خود جذب کنند. این نکته را ذکر کنم که در لیست تهیه شده، سعی شده از بازی‌های انحصاری یک پلتفرم نیز استفاده شود.

بهترین بازی های آنلاین موبایل

بازی Clash of Clans

یکی از دلایلی که این سال‌های اخیر نام پلتفرم موبایل بیش از پیش بر سر زبان‌ها آمده است و استودیوها و کمپانی‌های بازیسازی به سراغ پلتفرم موبایل رفته‌اند، بازی موبایل Clash of Clans است. 6 سال پیش بود که استودیو Supercell دست به ساخت یک بازی استراتژی همزمان به نام Clash of Clans زد. بازی‌ای که حتی خود سازنده‌اش هم فکر نمی‌کرد انقدر پرطرفدار شود و بتواند بین کاربران محبوب واقع شود. با اینکه 6 سال از عرضه بازی می‌گذرد، هنوز میلیون‌ها بازیکن وقت خود را صرف بازی می‌کنند و عده‌ای نیز با خرید و فروش جم‌های بازی، یک تجارت راه انداخته‌اند. در جریان بازی استراتژی اندروید و آیفون Clash of Clans، بازیکنان باید پایگاه جنگی خود را بسازند و با تعبیه کردن بخش‌های مختلف آن را تقویت کنند. حال در این میان می‌توانید به سایر پایگاه‌ها که مختص به سایر بازیکنان دنیای بازی است حمله کنید و رتبه خود را افزایش دهید و در نهایت مهمات و آذوقه به‌دست بیاورید. همچنین نبردهای گروهی نیز بخش دیگری از بازی Clash of Clans است که خیلی از کاربران به صورت کاملا جدی این بخش را دنبال می‌کنند. یکی از مواردی که سبب شده بازی Clash of Clans به یک اثر شاخص در پلتفرم موبایل تبدیل شود، نوع جنگجوهای بازی و گرافیک فانتزی‌اش است. 

بازی Real racing 3

در تهیه یک لیست از بهترین بازی‌های آنلاین بد نیست به سراغ آثار اتومبیل رانی هم برویم. بازی موبایل Real Racing 3 جزو آن دسته از بازی‌هایی است که در زمینه‌های زیادی صاحب نام است. اولین مورد سیستم مسابقه دادن واقع گرایانه بازی است. بازی موبایل Real Racing 3 یک اثر شبیه ساز رانندگی است که از نظر مکانیزم‌های رانندگی شدیدا واقع گرایانه طراحی شده است و سیستم کنترل اتومبیل بازی به هیچ‌وجه شما را اذیت نخواهد کرد. در این میان بد نیست به گرافیک خیره کننده و چشم نواز بازی نیز اشاره کنیم که در میان بازی‌های موبایل، زبان زد خاص و عام است. یکی از مواردی که سبب شده بازی اندروید و آیفون Real Racing 3 را در لیست قرار بدهیم، بخش آنلاین بازی است که حالت رقابتی همزمان ندارد بلکه، همانند بازی‌های اتومبیل رانی معروف، در طول مسابقه دادن شما بازیکنان سراسر دنیای بازی را مشاهده می‌کنید که رکورد خاصی را در مرحله‌ای که هستید، به نام خود ثبت کرده‌اند و حال شما می‌توانید رکورد آن‌ها را بشکنید و نام خود را ثبت کنید. در کنار بازی Real Racing 3 بد نیست به بازی Asphalt 8: Airborne نیز اشاره‌ای داشته باشیم که در بخش رقابتی، جذابیت و هیجان بالایی دارد. 

بازی Modern Combat 5

نوبتی هم باشد نوبت یک بازی تیراندازی اول شخص است. وقتی صحبت از بازی‌های تیراندازی روی پلتفرم موبایل می‌شود، بدون ثانیه‌ای تفکر و صبر به سراغ گل سر سبد این سبک یعنی مجموعه Modern Combat می‌رویم. استودیوی گیم‌لافت مجموعه‌هایی را در کارنامه خود دارد که هرکدام از آن‌ها می‌توانند بهترین‌های سبک خودشان باشند و بازی Modern Combat 5: Blackout را می‌توان یک بازی تیراندازی اول شخص با حالت رقابتی و داستانی شدیدا سرگرم کننده دانست. در بخش داستانی بازی شما در نقش یک سرباز کهنه‌کار هستید که باید جلوی حملات تروریستی را بگیرید و در این میان همانند سایر بازی‌های تیراندازی، قابلیت عوض کردن خشاب، نشستن و سنگر گرفتن، تیراندازی و هدف گیری دقیق را دارید و استفاده از آن‌ها به هیچ‌وجه در کنترل کردن شخصیت بازی خللی ایجاد نمی‌کند. جدای از بخش تک‌نفره، بازی Modern Combat 5 دارای یک بخش چندنفره است که برای سهولت کار بازیکنان می‌توانند اسلحه‌های خود از بخش تک‌نفره را وارد بخش چندنفره کنند و از طرفی حالت PvP بازی نیز هیجان و جذابیت بالایی دارد. 

بازی Order and Chaos Online

مجموعه Modern Combat، تنها بازی کمپانی Gameloft نیست و قطعا تعداد زیادی از کاربران بازی‌های موبایل عاشق بازی‌های نقش آفرینی و اساطیری هستند. مجموعه Order & Chaos از گذشته تا به امروز مخاطبان خاص خود را داشته است و در این میان Order and Chaos Online را می‌توان بهترین نسخه دانست که روی گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها عرضه شده است. اگر عاشق بازی‌هایی هستید که بتوانید از جادوهای مختلف استفاده کنید، Order & Chaos Online می‌تواند گزینه مناسبی باشد. از نظر کلاس و نژاد نیز اگر جزو گروه Order باشید، باید به سراغ نژاد انسان و الف بروید و اگر جزو گروه Chaos هستید، باید نژاد نامیراها و اورک‌ها را انتخاب کنید. مراحل بازی را می‌توانید به صورت تک‌نفره انجام دهید یا اینکه با دوستان خود آن‌ها را پشت سر بگذارید و با سایر بازیکنان بازی، معامله‌های مختلفی را انجام دهید. از نظر وسعت نیز بازی آنلاین اندروید و آیفون Order & Chaos دارای محیط‌های متنوعی نظیر کوه‌ها و جنگل‌ها است که به صورت فانتزی طراحی شده‌اند تا مخاطب در طول گشت و گذارهای خود و انجام مراحل، به هیچ‌وجه احساس خستگی نکند. 

بازی Minecraft

یکی از نکات جالب و هیجان انگیز صنعت بازی‌های ویدیویی این است که همواره سازنده‌ها نشان داده‌اند که گرافیک و رزولوشن معیار خوبی برای کیفیت یک بازی نیست و خلاقیت و سرگرم کننده بودن، موردی است که یک بازی بیشتر از هر چیز دیگری به آن نیاز دارد. یکی از بهترین مثال‌ها برای این گفته بازی Minecraft است که گرافیک و داستان سرایی خاصی ندارد. موردی که بازی ماینکرفت را به یک اثر هیجان انگیز و اعتیادآور تبدیل کرده است، نوآوری و خلاقیت در کنار دنیای پیکسلی جالب آن است. در جریان بازی موبایل Minecraft دست بازیکن برای انجام هرگونه ساخت و ساز خلاقانه باز است و تنها کاری که می‌توانید در بازی انجام دهید، ساخت و ساز و نابودی دشمنانی است که در بعضی از محیط‌ها به شما حمله می‌کنند. از طرفی بازی دارای یک بخش مشارکتی است که می‌توانید با دوستان خود به ساخت و ساز و ماجراجویی در دنیای بی‌کران بازی بپردازید. شاید در نگاه اول با خود بگویید که ماینکرفت بازی حوصله سربری است و اصلا مخاطب را سرگرم نمی‌کند اما وقتی پا به دنیای آن بگذارید و روند بازی را یاد بگیرید، می‌بینید که ساعت‌ها وقت خود را پای این بازی گذاشته‌اید. 

بازی The Elder Scrolls: Legends

این روزها کمتر شخصی را می‌توان پیدا کرد که سمت بازی‌های کارتی نرفته باشد یا نام سری The Elder Scrolls را نشنیده باشد. بازی The Elder Scrolls: Legends، یک بازی کارتی است که قطعا کاربران اندروید و آیفون با آن آشنایی کامل دارند. بازی موبایل The Elder Scrolls: Legends دارای دو بخش داستانی و چندنفره است که در بخش تک‌نفره یا همان داستانی، داستانی خوب و گیرا برای شما روایت می‌شود که دارای نبردهای متعددی است و در جریان آن‌ها، با دنیای بازی و نحوه بازی کردن آثار کارتی به خوبی‌ آشنا خواهید شد. به‌عبارتی بخش تک‌نفره بازی The Elder Scrolls: Legends به نحوی طراحی شده است که حتی اشخاصی که هیچ پیش زمینه‌ای در مورد این دسته از بازی‌ها ندارند، می‌توانند با خیال راحت به سراغ بازی بروند و مهارت کسب کنند. از نظر گیم‌پلی نیز بازی از تعادل بسیار خوبی برخوردار است و رفته رفته شاهد سخت شدن مراحل در بخش داستانی هستیم اما بخش آنلاین، جایی است که The Elder Scrolls: Legends پتانسیل اصلی خود را به نمایش می‌گذارد. اگر فکر می‌کنید یک کارت باز قهار هستید، بهتر است وارد بخش چندنفره بازی بشوید و سایر بازیکنان دنیای بازی را به چالش بکشید و مهارت خود را محک بزنید. جدای از این موارد، از نظر صوتی و تصویری، بازی The Elder Scrolls: Legends حاوی صداگذاری و افکت‌های صوتی عالی است که حسابی شما را غرق بازی خواهند کرد و طراحی‌ها و جلوه‌های بصری بازی نیز در نوع خود خوب کار شده‌اند. 

بازی Titanfall: Assault

کنار تمامی بازی های معرفی شده، بد نیست به‌سراغ یکی دیگر از بازی‌های کارتی و تماما آنلاین برویم. سری Titanfall، با اینکه یک مجموعه نوپا به حساب‌ می‌آید اما در میان کاربران توانسته به محبوبیت خوبی برسد و بازی موبایل Titanfall: Assault نیز با همین هدف (جذب کاربر) روی گوشی‌های اندروید و iOS عرضه شد. بازی اندروید و آیفون Titanfall: Assault یک اثر کاملا آنلاین رقابتی در سبک کارتی است که توسط استودیو نکسون ساخته شده است. در این بازی پنج نقشه در دسترس کاربران قرار گرفته است که در همان اول تمامی نقشه‌ها آزاد نیستند و باید رفته رفته و کسب امتیاز و لول‌آپ شدن، نقشه‌های بازی را آزاد کنید. یکی از نکات جالب بازی Titanfall: Assault، وجود یک بخش تمرینی است که با وارد شدن به آن، می‌توانید با هوش مصنوعی رقابت کنید. حال شاید با خود بگویید فایده این بخش چیست و در جواب باید بگویم که وجود بخش تمرینی در یک بازی آنلاین، سبب می‌شود که بتوانید موارد مختلفی را آزمایش کنید و آن‌ها را در بازی پیاده‌سازی کنید. برای مثال در بازی Titanfall: Assault شما کارت‌های جدیدی از تایتان‌های مختلف را کسب کرده‌اید و می‌خواهید با استفاده مناسب از آن‌ها و کارت‌های سایر پایلت‌ها، یک استراتژی مناسب و مخصوص به خود را خلق کنید که بخش تمرینی، بهترین محیط برای انجام کارهای این چنینی است. از طرفی یکی از مواردی که در موفقیت شما نقش مهمی دارد، ارتقای کارت‌ها و استفاده‌ی مناسب آن‌ها در طول بازی است. از آن‌جایی که با اثری طرف هستیم که در محیط نبرد باید سه پایگاه مختلف را از آن خود کنید، استفاده مناسب و مدیریت کارت‌ها با توجه به انرژی که مصرف می‌کنند، مورد مهمی است که شدیدا باید به آن اهمیت بدهید. 

بازی Hearthstone

بازی Hearthstone نیز یکی دیگر از بازی‌های کارتی و 100 البته قدیمی است که تا به‌امروز مخاطبان زیادی جذب این بازی کارتی کمپانی بلیزارد شده‌اند. از حق نگذریم با پشتیبانی‌ها و رویدادهایی که بلیزارد برای این بازی در نظر می‌گیرد، پرطرفدار بودن آن چنان مورد دور از انتظاری نیست. نسخه موبایل بازی Hearthstone از حیث محتویات چیزی از نسخه کامپیوتر کم ندارد و کاربران زیادی در اوقات فراغت خود این بازی را تجربه می‌کنند. یکی از ویژگی‌های بارز بازی Hearthstone، وجود دنیای فانتزی و شخصیت‌هایی است که کاربران قدیمی این صنعت قطعا با آن ها خاطرات زیادی دارند. همچنین همانند سایر بازی‌های کارتی، قبل از وارد شدن به بخش Arena و به‌چالش کشیدن سایرین، می‌توانید میز کارت خود را بچینید و در منوی بازی و بخش مربوطه، آن‌ها را ارتقا دهید. جدای از گیم‌پلی دقیق و اعتیادآور، یکی از مواردی که این بازی را به تجربه‌ای ناب تبدیل کرده است، سرورهای بازی است که از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند. 

بازی NBA Jam

اگر عاشق بازی‌های رقابتی ورزشی و بازی بسکتبال هستید، چه بازی‌ای بهتر از NBA Jam؟ بازی اندروید و آیفون NBA Jam برای آن دسته از هوادارانی ساخته شده که می‌خواهند بکستبال را با شکل و شمایلی جدید و تازه تجربه کنند. بازی موبایل NBA Jam اصلا شباهتی به بازی‌های بسکتبال خفن روی سایر پلتفرم‌ها ندارد و دنیایی بامزه و خنده‌دار را به‌ارمغان می‌آورد. در جریان بازی NBA Jam، تمامی بازیکنان، اندازه‌ای کوچک دارند و تناسب اندامی آن‌ها از عمد به یک اندازه نیست و همین مورد سبب شده اثری متفاوت را تجربه کنیم. از نظر گیم‌پلی و بازی کردن، تمامی قوانین بسکتبال نیز در اینجا رعایت شده است و با انتخاب تیم محبوب‌تان می‌توانید با سایر بازیکنان دنیای NBA Jam رقابت کنید و آن‌ها را شکست دهید. با تمام این تفاسیر یک نکته را اضافه کنم و آن هم این که درست است در بازی موبایل NBA Jam تمامی ویژگی‌های یک بازی بسکتبال نظیر دانک زدن یا حرکات نمایشی تعبیه شده است اما این حرکات با تخیل ترکیب شده‌اند و اگر از سوی بازیکنان حرکات عجیب و غریبی هماند فوتبال شائولینگ به‌نمایش درآمد، اصلا تعجب نکنید! 

بازی Fortnite Mobile

نوبتی هم باشد نوبت آثار بتل رویال است. چند وقت پیش بود که استودیو اپیک گیمز، سازنده بازی موبایل Fortnite اعلام کرد که این بازی را برای گوشی‌های آیفون در دسترس قرار خواهد داد و در ادامه شاهد این بودیم که بازی فورتنایت به صورت محدود و از طریق دعوت‌نامه در دسترس کاربران قرار گرفت تا همین چند وقت پیش که Epic Games بازی را به صورت رسمی برای دستگاه‌های iOS (نسخه 11) منتشر کرد. بازی موبایل Fortnite شباهت زیادی به نسخه کنسولی خود دارد و از نظر مکانیزم جوری تعبیه شده که از طریق صفحه نمایش و دکمه‌های لمسی به‌خوبی بتوانید هدف گیری کنید یا کارهایی نظیر شلیک کردن و ساخت و ساز را انجام دهید. بازی موبایل Fortnite در تقریبا یک ماهی که در دسترس قرار گرفته است توانسته مخاطبین زیادی را به خود جذب کند. اگر جزو هواداران بازی‌های بتل رویال با حال و هوای فانتزی و کارهای عجیب و غریب هستید، بازی موبایل Fortnite بهترین گزینه برای شما است و در غیر این صورت، بهتر است به سراغ بازی بعدی که معرفی می‌کنیم، بروید. 

بازی PUBG Mobile

در نگاه اول بازی موبایل PUBG Mobile دقیقا همانند نسخه ایکس باکس وان و کامپیوتر خود است اما با ورود به بازی شاهد تفاوت‌هایی هستیم. اولین تفاوت، مکانیزم‌های شخصی سازی و پاداش‌های روزانه است اما مهم‌ترین تغییر نسخه موبایل بازی پابجی را می‌توان نحوه کار کرد بازی دانست. همانند بازی فورت نایت، پابجی به‌خوبی گیم‌پلی خود را با ساختار گوشی‌های موبایل یکی کرده است و اگر فکر می‌کنید که بازی کردن و کشتن سایر بازیکنان کار سختی است، سخت در اشتباه هستید زیرا کنترل شخصیت و انجام کارهای دیگر نظیر شلیک کردن، در نسخه موبایل بازی PUBG شدیدا لذت بخش است. برای ورود به بازی نیز می‌توانید به صورت تک‌نفره، دونفره یا چهار نفره وارد دنیای پابجی شوید و تجربه‌ای متفاوت و لذت بخش را کسب کنید. این روزها بازی‌های بتل رویال تقریبا حرف اول ژانر آنلاین را می‌زنند و چه بازی‌ای بهتر از PUBG که هم دنیای واقع گرایانه‌ای را در دسترس‌تان قرار می‌دهد و هم اینکه از محبوبیت بالایی برخوردار است. 

بازی Plants Vs Zombies 2

زامبی کشی و بازی‌های زامبی محور یکی از سبک‌های مورد علاقه گیمرها است اما کمپانی Electronic Arts با خلاقیتی که در ساخت بازی Plants Vs Zombies انجام داد، توانست این دسته از بازی‌ها را با شکل و شمایلی جدید به مخاطبان معرفی کند. در جریان بازی‌ Plants vs Zombies، شما در نقش گیاهانی هستید که باید از سرزمین و پایگاه خود در مقابل زامبی‌ها دفاع کنید و گرافیک و طراحی‌های بازی شباهت زیادی به بازی‌های کارتونی دارد. در این میان بازی موبایل Plants vs Zombies 2 روی دستگاه‌های اندرویدی و iOS مخاطبان بالایی دارد و می‌توانید رکورد دوستان خود را بشکنید و خود را در صفحه لیدربورد، به رتبه‌های بالاتر برسانید. در نگاه اول بازی Plants vs Zombies 2 تفاوت آن چنانی با نسخه پیشین ندارد اما زمانی که وارد بخش تمرینی و مراحل داستانی می‌شوید، می‌فهمید که تعدادی ویژگی و گیاه‌های جدید به بازی اضافه شده است و همین موارد سبب شده‌اند تا نسخه دوم، تنوع بالاتری داشته باشد. 

بازی Worms 2: Armageddon

رک بگویم این روزها خیلی از گیمرها سعی می‌کنند سمت بازی‌های نوبتی نروند اما از حق نگذریم، نمی‌توان دست رد به سینه سری Worms زد. کرم‌های دوست داشتنی‌ای که خاطرات دوران نوجوانی خیلی از ما را ساخته‌اند و نسخه‌ی موبایل Worms 2: Armageddon هنوز که هنوز است جذابیت بالایی دارد و مخاطبین زیادی این بازی را تجربه می‌کنند. بازی Worms 2: Armageddon دارای حالت‌های آنلاین مختلفی نظیر مبارزات دو به دو یا چهار به چهار است که اگر حالت چهار به چهار را انتخاب کنید، هر کدام از بازیکنان در یک تیم جداگانه قرار خواهند گرفت و تنها یک وظیفه دارید و آن هم نابودی سه حریف دیگر است. هیجان، دقت و استفاده درست از فرصت‌ها، سه راس بازی اندروید و آیفون Worms 2: Armageddon هستند و همیشه آن شخص یا تیمی برنده است که از فرصت‌های خود بهترین استفاده را می‌برد. 

بازی Vainglory

به عنوان آخرین بازی لیست بهترین بازی‌های آنلاین اندروید و آیفون، بد نیست به سراغ یک بازی MOBA برویم. اوایل بازی‌های موبا نظیر DOTA و League of Legends تنها روی کامپیوتر در دسترس بودند و رفته رفته استودیوهای بازیسازی دیگر با الهام گیری از این آثار سعی کردند بازی‌های مشابهی را روی موبایل و کنسول‌های خانگی نیز عرضه کنند. یکی از بازی‌هایی که روی موبایل عرضه شد و توانست محبوبیت بالایی کسب کند، بازی موبایل Vainglory بود. اولین مورد که توانست از Vainglory یک بازی تو دل برو بسازد، طراحی شخصیت‌ها و پرداخت دقیق به جزئیات‌شان بود که تیم سازنده نگاه ویژه‌ای به این بخش داشت. مورد دیگر، گیم‌پلی بازی بود. شاید در ابتدا محتویات زیادی برای بازی در دسترس نبود اما امروزه می‌توانید در کنار حالت سه به سه بازی، از حالت پنج به پنج نیز استفاده کنید که همانند بازی‌ League of Legends است؛ به‌عبارتی یک شخص با قهرمان خود وارد جنگل می‌شود و چهار قهرمان دیگر در مسیرهای مربوط به خود قرار می‌گیرند. از دیگر حالت‌های بازی Vainglory می‌توان به حالت Blitz و حالت بتل رویال اشاره کرد! بله درست شنیدید پای بتل رویال به یک بازی موبا هم باز شده و توانسته است مخاطبان زیادی را به خود جذب کند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بهترین بازی های آنلاین موبایل» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بهترین بازی های آنلاین موبایل فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.