زمان مطالعه: 7 دقیقه
از ایان راش و رابی فاولر ، تا جرارد و صلاح ؛ برترین بازیکنان تاریخ لیورپول چه کسانی هستند ؟

از ایان راش و رابی فاولر ، تا جرارد و صلاح ؛ برترین بازیکنان تاریخ لیورپول چه کسانی هستند ؟

محمد صلاح با گلزنی در برابر کریستال پالاس پنجمین بازیکنی لقب گرفت که توانست در سریعترین زمان ممکن برای لیورپول به 200 گل دست پیدا کند.

جدیدترین رکوردهای مو صلاح

محمد صلاح با گلزنی در برابر کریستال پالاس در برد(2-1) لیورپول، نه تنها موجب شد تا لیورپول بالاتر از آرسنال و استون ویلا در صدر جدول لیگ برتر انگلیس قرار گیرد، بلکه پنجمین بازیکنی لقب گرفت که توانست در سریعترین زمان ممکن برای لیورپول به 200 گل دست پیدا کند. صلاح موفق شد در 327 بازی، 200 گل در تمام رقابت‌ها برای لیورپول به ثمر برساند. پیش از این ایان راش با 346 گل، راجر هانت با 285 گل، گوردون هادسون با 241 گل و بیلی لیدل با 228 گل در باشگاه 200 تایی‌های تیم لیورپول قرار داشتند. 

صلاح با گلزنی خود، یک رکورد دیگر را به ثبت رساند و موفق شد به رکورد 150 گل در لیگ برتر دست پیدا کند. او  در دویست و چهل و هفتمین بازی خود در لیگ برتر به این رکورد دست پیدا کرد و  به این ترتیب در رده پنجم بازیکنانی قرار گرفت که با کمترین تعداد بازی در سریعترین زمان ممکن به این تعداد گل در لیگ برتر دست پیدا کرده بودند. پیش از این آلن شیرر با 212 بازی، سرخیو آگوئرو با 217 بازی، هری کین با 218 بازی و تیری آنری با 220 بازی موفق به رسیدن به رکورد 150 گل در لیگ برتر شده بودند. 

اما دیگر ستاره های تاریخ لیورپول چه کسانی هستند؟

best-liverpool-players-of-all-time
املین هیوز

املین هیوز 

مدافع توانمند و قدرتمند سال های 1967 تا 1979 باشگاه لیورپول که به مدت دوازده سال از بیست سال بازیگری اش را پیش لک لک ها گذراند . وی در دهه هفتاد میلادی به عنوان تنها بازیکن تیم ملی انگلستان شناخته می شد که بیشترین بازی ملی را برای این تیم انجام داده بود و به عنوان کاپیتان برای تیم لیورپول افتخارات بسیار زیادی از جمله قهرمانی در اروپا در سال های 1977 و 1978 را بدست آورده بود . وی از قدرت کنترل توپ بسیار عالی برخوردار بود اما ترجیح به بازی در پست دفاع داشت ، علاوه بر این قدرت او در بازی گردانی در زمان خودش بسیار عالی بود و در سال 1977 به عنوان بهترین بازیکن سال از دید نویسندگان فوتبالی را بدست آورد .

از ایان راش و رابی فاولر ، تا جرارد و صلاح ؛ برترین بازیکنان تاریخ لیورپول چه کسانی هستند ؟
گریم سونس

گریم سونس

هافبک و بازی گردان تیم لیورپول در بین سال های 1978 تا 1986 ، گریم سونس در دوران طلایی باشگاه لیورپول در دهه هشتاد ، در میان بازیکنان این تیم زبان زد بود . بازی گردانی فوق العاده که موفق شد در طول دوران بازی اش 55 گل را برای تیم لیورپول به ثمر برساند .وی به همراه تیم لیورپول موفق شد پنج عنوان قهرمانی در لیگ برتر جزیره را در پنج سال متوالی از 1978 تا 1984 تجربه کند و همچنین سه عنوان قهرمانی در اروپا در سال های 1978 ، 1981 و 1984 را نیز در کارنامه خود ثبت کند . تیم لیورپول تحت کاپیتانی این بازیکن موفق به کسب سه گانه بسیار ارزشمندی در سال 1984 شد تا نام گریم سونس در تاریخ باشگاه لیورپول جاودانه باشد .

best-liverpool-players-of-all-time
ری کندی

ری کندی

ری کندی آخرین خرید مربی افسانه ای تیم لیورپول ، بیل شنکلی بود که در ادامه مهره کلیدی باب پزلی شد . ری کندی مهاجم باشگاه تیم آرسنال بود که در سال 1974 به تیم لیورپول پیوست و موفق شد در این تیم به یکی از مهم ترین بازیکنان تاریخ لیورپول تبدیل شود . وی در سال های حضورش در دو تیم آرسنال و لیورپول موفق به کسب تمامی جام های ممکن شد و در 392 بازی برای تیم لیورپول موفق به ثبت رکورد 72 گل شد . آسمونی ، تیم لیورپول همراه با ری کندی در بین سال های 1975 تا 1982 موفق شد پنج لیگ برتر جزیره و سه عنوان قهرمانی در اروپا را تجربه کند .

از ایان راش و رابی فاولر ، تا جرارد و صلاح ؛ برترین بازیکنان تاریخ لیورپول چه کسانی هستند ؟
استیوی جی

استیون جرارد

تنها بازیکنی در تاریخ انگلیس که موفق شده در فینال FA کاپ ، فینال لیگ کاپ و فینال کاپ یوفا و لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کند ، استیوی جی است ! کاپیتان تیم ملی انگلیس در سال های 2010 و 2014 ، که از تیم پایه لیورپول به تیم اصلی دعوت شد و تمام دوران حرفه ای بازیگری اش را در باشگاه لیورپول سپری کرد . وی همراه تیم لیورپول در دوران 17 ساله بازی اش موفق به کسب لیگ برتر نشد . تنها یک عنوان لیگ قهرمانان اروپا را در سال 2004-2005 در کارنامه دارد . شاید لیز خوردن بد موقع این بازیکن ، تنها خاطره تلخ به جای مانده از جرارد باشد که عنوان قهرمانی لیگ برتر جزیره را دو دستی از دستان تیم لیورپول و پسر خود قصه ما خارج کرده است .

best-liverpool-players-of-all-time
جان بارنز

جان بارنز

  بهرتین بازیکن جهان در فصل 1987 - 1988 از دید نویسندگان فوتبالی . جان بارنز ، مهاجم نتومند باشگاه لیورپول بود که 79 بازی در تیم ملی انگلیس را نیز در کارنامه دارد . بارنز موفق شد در 403 بازی برای تیم لیورپول 108 گل را به ثمر رسانده و تیم لیورپول را در بین سال های 1987-1988 و 1989-1990 به قهرمانی در لیگ برتر جزیره برساند .

از ایان راش و رابی فاولر ، تا جرارد و صلاح ؛ برترین بازیکنان تاریخ لیورپول چه کسانی هستند ؟
کوین کیگان

کوین کیگان

  نامزد بهترین بازیکن اروپایی در سال های 1979 و 1980 و همچنین نامزد بهترین بازیکن سال از دید نویسندگان فوتبال . کوین کیگان در حدود شش فصل برای تیم لیورپول مشغول به بازی بود و موفق شد در 323 بازی 100 بار دروازه حریفان را باز کند . وی همراه تیم لیورپول سه لیگ برتر جزیره را از آن خودش کرد و در اروپا نیز در سال 1977 موفق به کسب عنوان قهرمانی شد . کوین کیگان یکی از برتری فوتبالیست های دوران خودش بود . سرعت بسیار بالا و شیوه بازی فوق العاده وی از همان زمان پیوستنش به تیم لیورپول ، شرایط این تیم را تغییر داد و شیوه بازی لیورپول را دگرگون کرد . وی در سال 1977 بعد از قهرمانی در اروپا از تیم لیورپول جدا شد و بسیاری از هواداران را از خروجش ناراحت کرد اما خروج وی زمان بسیار عالی برای پیوستن یکی دیگر از ستاره های باشگاه لیورپول ، کنی دالگلیش بود .

best-liverpool-players-of-all-time
رابی فاولر

رابی فاولر

یکی از اصلی ترین عناصر تیم لیورپول برای محبوب شدن این باشگاه در میان هواداران ، رابی فاولر است . مهاجمی تمام عیار و فوق العاده که در 369 بازی برای تیم لیورپول در 9 فصل دوران بازیگری اش در این تیم برای لیورپول موفق به ثبت رکورد 183 گل شده است . محبوبیت و شیوه بازی رابی فاولر به حدی زیاد بود که هم تیمی هایش به او لقب خدا داده بودند . در عصر مهاجمین پر تعداد انگلیسی ، رابی فاولر یکی از بهترین ها بود . وی همراه تیم لیورپول موفق به کسب یک عنوان FA کاپ شد و همچنین یک جام اروپایی و یک سوپر جام اروپا را در کارنامه دارد .  

از ایان راش و رابی فاولر ، تا جرارد و صلاح ؛ برترین بازیکنان تاریخ لیورپول چه کسانی هستند ؟
کنی دالگلیش

کنی دالگلیش

هوادار لیورپولی در سراسر جهان نداریم که نام کنی دالگلیش را نشنیده باشد . کنی دالگلیش در کنار ایان راش ، دو اسطوره پر آوازه تیم لیورپول به حساب می آیند . دالگلیش که سال های اولیه فوتبال حرفه ایش را در تیم سلتیکس بازی میکرد در سال 1977 به تیم لیورپول پیوست تا سفری رویایی را با این تیم تجربه کند . تکنیک فوق العاده دالگلیش به همراه سرعت بالای این بازیکن و قدرت شوتزنی با هر دوپا ، معیار های بسیار مهمی برای یک مهاجم نوک تمام عیار بود که کنی دالگلیش از تمامی آنها برخوردار بود . دالگلیش همراه با تیم لیورپول در بین سال های 1978 تا 1986 موفق به کسب شش عنوان قهرمانی در لیگ برتر شد و سه عنوان قهرمانی در رقابت های اروپایی را در کارنامه دارد . علاوه بر این دالگلیش در بین سال های 1985 تا 1991 و 2011 تا سال 2012 به عنوان سرمربی تیم لیورپول مشغول به کار بود و موفق شد در دوره اولیه سرمربی گری اش برای لیورپول به عنوان یک سرمربی - بازیکن ، دو عنوان قهرمانی در لیگ برتر و FA کاپ را بدست آورد .

best-liverpool-players-of-all-time
صلاح

محمد صلاح

  بهترین بازیکن سال قاره آفریقا در سال 2018 ، وینگر سرعتی و خوش تکنیک تیم لیورپول . بله محمد صلاح ، بازیکنی که با پیوستنش به تیم لیورپول از باشگاه آاس رم ، یکی از بهترین خریدهای تاریخ باشگاه لیورپول را رقم زد تا این باشگاه بعد از حدود 30 سال ، رویای قهرمانی در لیگ برتر جزیره را از سر بگیرد. رویایی که سال 2018 ، تیم لیورپول به کسب آن بسیار نزدیک شده بود اما تیم منچسترسیتی این عنوان را تصاحب کرد . اما  تاکتیک های یورگن کلوپ و همچنین بازی های بسیار عالی محمد صلاح در کنار سادیو مانه و روبرت فیرمینو ، بالاخره رویای 30 ساله هواداران لیورپول را به تحقق رساند . محمد صلاح در کنار ایان راش و کنی دالگلیش ، یکی از طوفانی ترین شروع ها را در تاریخ باشگاه لیورپول داشته است و موفق به کسب عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در سال 2018-2019 شد.

از ایان راش و رابی فاولر ، تا جرارد و صلاح ؛ برترین بازیکنان تاریخ لیورپول چه کسانی هستند ؟
ایان راش

ایان راش

  و اما ، رتبه یک لیست ما ، بازیکن اسطوره ای تیم لیورپول با سبیلی معروف ! در دنیای فوتبال برخی از بازیکنان را به دلیل استایل بازی و برخی دیگر را به خاطر استایل صورت و مواردی چنین دست می شناسند . همانند عینک معروف ادگار داویتس و یا کلاه لو یاشین ، ایان راش نیز از سبیلی پرپشت برخوردار بود که بدلیل استفاده از آن بسیار معروف بود . وی برترین گلزن تیم لیورپول با 346 گل زده و رکورد دار گلزنی در دربی مرسی ساید بین دو تیم لیورپول و اروتون با به ثمر رساندن 25 گل است . سرعت بالای ایان راش به همراه قدرت شوتزنی بالای این بازیکن ، وی را برتری گلزن تاریخ تیم لیورپول کرده است و این بازیکن به همراه لک لک ها موفق به کسب 5 قهرمانی در لیگ برتر جزیره و یک قهرمانی در اروپا شده است . ایان راش در اواسط دهه 80 به تیم یوونتوس فروخته شد اما بعد از دو سال به لیورپول بازگشت و همچنان دوران اوج خود را در دوران نزول قدرت لیورپول پشت سر گذاشت .  

نظر خود را درباره «از ایان راش و رابی فاولر ، تا جرارد و صلاح ؛ برترین بازیکنان تاریخ لیورپول چه کسانی هستند ؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره از ایان راش و رابی فاولر ، تا جرارد و صلاح ؛ برترین بازیکنان تاریخ لیورپول چه کسانی هستند ؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.