زمان مطالعه: 2 دقیقه
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ بنفیکا ، چرخ دوچرخه و عقاب

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ بنفیکا ، چرخ دوچرخه و عقاب

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ بنفیکا / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی بنفیکا ، چرخ دوچرخه و عقابدر...

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ بنفیکا / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی

بنفیکا ، چرخ دوچرخه و عقاب

در بین تیمهای فوتبال سراسر جهان، کمتر تیمی را می توانیم بیابیم که از نمادی مربوط به رشته ای غیر از فوتبال در لوگوی خود، استفاده کرده باشد. در این بین باشگاه بنفیکا پرتغال استثنا است و در لوگوی این تیم می توانیم یک چرخ دوچرخه را مشاهده کنیم. علاوه بر این چرخ، یک عقاب و سپری با رنگهای قرمز و سفید هم در نماد این باشگاه به چشم می خورند. انتخاب این نمادها بی دلیل صورت نگرفته است. آسمونی ، وقتی در 28 فوریه 1904 این باشگاه تاسیس شد، ژوزه داکروز ویه گاس مسوول انتخاب پیراهن تیم، رنگهای قرمز و سفید را برای تیم برگزید. او معتقد بود که بازیکنان در زمین فوتبال، این ترکیب رنگ را بهتر تشخیص می دهند. به این ترتیب پیراهن قرمز و شورت سفید به نماد بنفیکا مبدل شد و سپری با این دو رنگ روی لباس تیم قرار گرفت. بنفیکایی ها می گفتند که قرمز نماد شجاعت و سفید سمبل صلح است. یک عقاب هم که نماد آزادی، توانایی و اصالت بود، بالای این سپر فرود آمد. همین دو علامت کافی بود تا کم کم بنفیکا به دو لقب Encarnados ( قرمزها ) و Águias ( عقاب ها ) شهرت پیدا کند.

benfica-logo-during-time
benfica-logo-during-time

در آن زمان اسن تیم « اسپورت لیسبوآ » بود اما وقتی در سال 1908 این تیم با باشگاه« گروپو اسپورت بنفیکا» ادغام شد، تغییراتی در لوگوی تیم جدید بنفیکا ایجاد شد. از جمله ورود چرخ دوچرخه به نماد. اما چرا این علامت؟ دلیل آن ساده بود؛ دوچرخه سواری یکی از اولین رشته هایی بود که در باشگاه آغاز به فعالیت کرده بود. سه حرف S ، B و L که ابتدای عبارت « اسپورت لیسبوآ بنفیکا » بود هم روی سپر اضافه شد. در سال 1930 رنگهای لوگوی تغییر کرد. توپ فوتبال سفید، طلایی شد، عقاب سیاه هم طلایی رنگ شد؛ آسمونی ، درست مثل چرخ دوچرخه. در بالای چرخ هم نواری به دو رنگ سبز و قرمز تقسیم شد که شعار باشگاه در آن نوشته شده بود. رنگهای سبز، قرمز و طلایی سه رنگی بودند که در پرچم کشور پرتغال وجود داشتند. پس از آن به مدت 69 سال تغییری در لوگوی باشگاه ایجاد نشد تا این که در سال 1999 سایز چرخ اندکی کوچکتر شد.

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ بنفیکا ، چرخ دوچرخه و عقاب
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ بنفیکا ، چرخ دوچرخه و عقاب

در سال 2010 یک ستاره روی لوگو قرار گرفت. این کار برای یادبود اولین قهرمانی عقاب ها در اروپا انجام شد. در سال 2011 دومین ستاره به یاد دومین قهرمانی اروپا به لوگو وارد شد و سرانجام در سال 2012 سومین ستاره به نشانه دهمین قهرمانی لیگ، به ستاره های قبلی اضافه شد. البته دهمین قهرمانی تیم در لیگ پرتغال در سال 1960 رقم خورده بود و این کار، تنها بزرگداشتی بود برای افتخارات گذشته. در حال حاضر عقابها با 36 قهرمانی لیگ و 26 قهرمانی جام حذفی با لقب Glorioso ( باشکوه ) هم شناخته می شوند. با این حال نماد آنها آن قدر کامل هست که بعید به نظر می رسد نیازی باشد تا تغییراتی در آن ایجاد شود.   اختصاصی آسمونی   

نظر خود را درباره «آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ بنفیکا ، چرخ دوچرخه و عقاب» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ بنفیکا ، چرخ دوچرخه و عقاب فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.