یکی از نوشیدنی های مفید و موثر برای درمان بعضی از بیماری ها، چای سبز است.
چای سبز فواید زیادی دارد. اما آیا برای درمان کرونا هم موثر است؟

در ادامه ی این پست آسمونی با ما همراه باشید.

آیا چای سبز به درمان کرونا کمک می کند؟ / جلوگیری از ویروس جهش یافته
آیا چای سبز به درمان کرونا کمک می کند؟ / جلوگیری از ویروس جهش یافته

چای سبز و جلوگیری از ابتلا به کرونا

دانشمندان بر اساس تحقیقات جدید ادعا می‌کنند؛ ماده‌ای در چای سبز وجود دارد که می‌تواند با جلوگیری از اتصال ویروس کرونا به سلول‌های انسانی، از ابتلا به بیماری کرونا و انواع جهش یافته ویروس، جلوگیری کند.

نوشیدن این چای در بهبود بیماری‌های قلبی موثر است و همچنین در درمان بیماری‌های خود ایمنی نظیر بیماری روماتیسم نیز مصرف می‌شود، همچنین ممکن است در جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی به ویژه سلول‌های سرطانی دستگاه گوارش انسان تأثیرگذار باشد.

چای سبز عاملی برای کاهش فشار خون بالاست و در طب سنتی نیز به نوشیدن چای سبز برای درمان انواع بیماری‌ها توصیه شده و نتایج خوبی نیز در پی داشته است.

benefits-green-tea
benefits-green-tea

در تحقیقات جدید مشخص شده است که چای سبز می‌تواند از رشد و تکثیر ویروس کرونا جلوگیری کند. البته این مطالعه و تحقیق صورت گرفته آزمایشگاهی بوده و در این پروسه، سلول‌های بدن انسان به موادی که از چای سبز استخراج شده اند آغشته شده و در مجاورت ویروس‌های کرونا حتی نوع جهش یافته کروناویروس قرار گرفته است.

در این فرآیند تحقیقاتی مشخص شده است ماده‌ای به نام " EGCG "موجود در چای سبز می‌تواند از اتصال ویروس کرونا به سلول‌های بدن و گیرنده ویروس جلوگیری کند؛ بنابراین ویروس نمی‌تواند وارد بدن شده و تکثیر شود و تا حد زیادی می‌تواند در جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا تأثیرگذار باشد.

بر اساس این تحقیق، مصرف چای سبز در پیشگیری و درمان ویروس کرونا موثر است، این تحقیق در مرحله آزمایشگاهی است و هنوز بطور کامل بر روی بدن انسان آزمایش نشده است.

در یک کار تحقیقاتی و مطالعاتی دیگر که در کشور اوکراین انجام شده، مشخص شده است که افرادی که چای سبز مصرف می‌کردند، نسبت به افرادی که چای سبز مصرف نمی‌کردند کمتر دچاربیماری کروناویروس شدند و آمار مرگ و میر در بین آن‌ها کمتر بوده است.

به مردم توصیه می‌شود تا زمان انتشار نتایج تحقیقات کامل بالینی، در مصرف چای سبز زیاده روی نکنند، زیرا مصرف زیاد آن می‌تواند آسیب‌های کبدی به همراه داشته باشد. بهتر است حداکثر روزانه دو تا سه فنجان چای سبز مصرف شود تا اثرات ضدالتهابی و مؤثر در بهبود فشار خون و بیماری‌های قلبی دیده شود.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «آیا چای سبز به درمان کرونا کمک می کند؟ / جلوگیری از ویروس جهش یافته» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره آیا چای سبز به درمان کرونا کمک می کند؟ / جلوگیری از ویروس جهش یافته فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.