معرفی تیم های حاضر در جام جهانی روسیه ؛ بلژیک ; شیاطین سرخ و زمان رسیدن به افتخار
معرفی تیم های حاضر در جام جهانی روسیه ؛ بلژیک ; شیاطین سرخ و زمان رسیدن به افتخار

معرفی تیمهای حاضر در جام جهانی روسیه /  اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی

شیاطین سرخ و زمان رسیدن به افتخار

 

بلژیک در یک نگاه

لقب: De Rode Duivels؛ Die Roten Teufel ( شیاطین سرخ) بهترین عنوان در رنکینگ فیفا: 1( نوامبر 2015 – مارس 2016) بدترین عنوان در رنکینگ فیفا: 71( ژوئن 2007) تعداد حضور در جام‌جهانی: 13 تعداد حضور در یورو: 5 اولین مسابقه: بلژیک(3-3) فرانسه( 1 می 1904، بروکسل، بلژیک) بهترین پیروزی: بلژیک(9-0) زامبیا( 4 ژوئن 1994 در بروکسل؛ بلژیک) بلژیک(10-1) سن مارینو( 28 فوریه 2001 در بروکسل؛ بلژیک) بدترین شکست: بلژیک(2-11) آماتورهای انگلیس( 17 آوریل 1909 در لندن؛ انگلیس) سرمربی: روبرتو مارتینز

belgium-national-football-team
belgium-national-football-team

به گزارش آسمونی ، فوتبال بلژیک سالهاست که از لحاظ پرورش ستاره در بین برترین های دنیا جای گرفته است. نسل درخشان فوتبال بلژیک در دوره گذشته به جمع هشت تیم برتر جام جهانی صعود کرد و حالا هم آن قدر بازیکن آماده دارد حتی خبری از راجا ناینگولان در ترکیب اولیه بلژیک هم نیست. اسامی اولیه بازیکنان تیم ملی بلژیک برای جام جهانی روسیه را با هم می بینیم دروازه‌بان‌ها: تیبو کورتوا (چلسی) مت سلس (اندرلخت) سیمون مینیوله (لیورپول) کوئن کاستلس (ولفسبورگ) مدافعان: توبی آلدرویلد (تاتنهام) توماس فرمایلن (بارسلونا) یان فرتونگن (تاتنهام) توماس میونیر (پاری سن ژرمن) ونسان کمپانی (منچسترسیتی) جردن لوکاکو (لاتزیو) ددریک بویوتا (سلتیک) لوران سیمان (لس آنجلس) کریستیان کاباسل (واتفورد) عدنان یانوزای (رئال سوسیداد) هافبک‌ها: کوین دی بروین (منچسترسیتی) مروان فلاینی (منچستریونایتد) یانیک کاراسکو (دالیان) ناصر چادلی (وست برومویچ) موسی دمبله (تاتنهام) اکسل ویتسل (تیانجین) لئاندر دندونکر (اندرلخت) یوری تیلمانس (موناکو) مهاجمان: میچی باتشوایی (بوروسیا دورتموند) کریستین بنتکه (کریستال پالاس) روملو لوکاکو (منچستریونایتد) ادن هازارد (چلسی) دریس مرتنس (ناپولی) تورگان هازارد (مونشن گلادباخ) بلژیک با این نفرات بود که به راحتی هر چه تمام در مرحله انتخابی و گروه تیمهای یونان، بوسنی، ساتنوی، قبرس و جبل الطارق توانست 9 برد کسب کند و تنها یک بار در خانه مقابل یونان به تساوی(1-1) دست یابد. 10 بازی و میانگین فوق العاده 43 گل زده و تنها 6 گل خورده، همه و همه نشان از تیمی می دهد که می خواهد باز هم در جام جهانی در جمع هشت تیم برتر حضور داشته باشد.  

یکی از هشت تیم برتر جام جهانی

چهار سال قبل بود که تیم ملی بلژیک با وقفه ای 12 ساله در جام جهانی راهی مسابقات جام جهانی 2014 شد. در حالی که طی این دوران، شیاطین سرخ به تیم اول رنکینگ فیفا بدل شده بودند و به همین خاطر سرگروه هشتمین گروه انتخاب شد. شیاطین سرخ سه برد با حداقل اختلاف مقابل رقبای خود کسب کردند و با برتری برابر الجزایر(2-1)، روسیه(1-0) و کره جنوبی(1-0) راهی مرحله دوم شدند. جایی که تیم ایالات متحده مقابل آن ها قرار گرفت. دیدار دو تیم در پایان 90 دقیقه وقت قانونی بدون گل خاتمه یافت. اما در وقت اضافی مقاومت امریکا شکست و دو گل دی بروین(93) و لوکاکو(103) برتری (2-1) بلژیک در این مسابقه را تثبیت کرد. بلژیک پس از 28 سال به جمع هشت تیم برتر جام جهانی صعود کرد. در این جا بود که آرژانتین با تک گل دقیقه 8 گونزالو هیگوآین بلژیک را شکست داد و این تیم از رسیدن به جمع چهار تیم برتر جهان بازماند تا عنوان چهارم بلژیک در جام جهانی 1986 بهترین عنوان تاریخ فوتبال این کشور در جام جهانی باشد.

لوگوی فدراسیون
لوگوی فدراسیون

لوگوی فدراسیون

دانشگاه بروکسل؛ اولین نماینده بلژیک

به گزارش آسمونی ، در سال 1900 فوتبال وارد بازی های المپیک شد. هنوز مسابقات در برنامه رسمی بازی ها قرار نگرفته بود و تیم های باشگاهی می توانستند به نمایندگی از کشورها در مسابقات حضور یابند. دانشگاه بروکسل هم یکی از سه تیمی بود که در مسابقات حضور یافت. در این تیم یک هلندی و یک انگلیسی هم بازی می کردند. دانشگاه بروکسل در بازی با نماینده فرانسه گل اول را از حریف خورد و پس از آن هم 2 بار دروازه این تیم را باز کرد. اما در نیمه دوم 5 گل دریافت کرد و(6-2) مغلوب شد. با توجه به باخت نماینده فرانسه از نمیانده انگلیس، همین نتیجه به منزله سوم شدن بلژیک در المپیک پاریس بود.  

سه مسابقه برای قهرمانی در المپیک

نخستین حضور رسمی بلژیک در یک تورنمنت رسمی به مسابقات 1920 باز می گردد. جنگ جهانی به تازگی پایان یافته بود و شیاطین سرخ به عنوان میزبان بازی ها جواز حضور در فوتبال المپیک را هم کسب کرده بودند. این تیم از دور دوم وارد مسابقات شد که از روز 29 آگوست و تنها یک روز بعد از دیدارهای مرحله اول برگزار می شد. به گزارش آسمونی ، بلژیک به لطف هت تریک دقایق 11، 52 و 55 روبر کوپی(3-1) اسپانیا را از پیش رو برداشت. این بازی در برابر 18 هزار تماشاگر در استادیوم المپیک آنتورپ برگزار شد. در روز 31 آگوست بلژیک در برابر 22 هزار تماشاگر از ساعت 17:45 مقابل هلند قرار گرفت و با سه گل هانری لانو(46)، لویی فان هگ(55) و ماتیو براگار( 85) همسایه خود را نیز شکست داد.

ستاره تیم ادن هازارد
ستاره تیم ادن هازارد

ستاره تیم ادن هازارد

انصراف از دیدار فینال

بلژیکی ها در فینال کار سختی نداشتند. آن ها طی سی دقیقه دو بار دروازه چکسلواکی را گشودند. هر چند قضاوت یک طرفه داور سبب انصراف چکسلواکی از ادامه مسابقه شد اما این مساله تنها چک ها را از جدول مسابقات خارج کرد و این بلژیک بود که قهرمان المپیک شد.چهار سال بعد شیاطین سرخ در همان مرحله اول بازی های المپیک با نتیجه(8-1) از سوئد شکست خوردند.  

نخستین حضور در جام جهانی

بلژیک المپیک 1928 را هم با یک برد(5-3) مقابل لوگزامبورگ و باخت(3-6) در برابر ارژانتین به پایان رساند. دو سال بعد این تیم یکی از چهار نماینده اروپا در جام جهانی بود. استادیو پارک سنترال مونته ویدئو در اروگوئه میزبان 18346 تماشاگر بود تا دیدار بلژیک و ایالات متحده را از نزدیک ببینند. هکتور گوئه تینک مربی بلژیک بود و در این مسابقه شاهد باخت(3-0) شیاطین سرخ مقابل امریکا بود. یک هفته بعد استادیوم سنته ناریو و 12 هزار تماشاگر این ورزشگاه شاهد باخت(0-1) بلژیک به پاراگوئه بودند تا شیاطین سرخ بدون گل زده و کسب امتیاز به کار خود در جام جهانی خاتمه دهند.

معرفی تیم های حاضر در جام جهانی روسیه ؛ بلژیک ; شیاطین سرخ و زمان رسیدن به افتخار
معرفی تیم های حاضر در جام جهانی روسیه ؛ بلژیک ; شیاطین سرخ و زمان رسیدن به افتخار

صعود به جام جهانی به لطف تفاضل گل

در سال 1934 برای اولین بار مسابقات مقدماتی جام جهانی بین تیمهای داوطلب حضور در این بازی ها برگزار شد و بلژیک در کنار هلند، ایالت آزاد ایرلند و نروژ قرار گرفت. نروژ از مسابقات کنار کشید و بلژیک در برابر ایرلند به تساوی(4-4) دست یافت. در روز 8 آوریل 1934 هلند با نتیجه(5-2) ایرلند را شکست داد و سه هفته بعد هلند با نتیجه(4-2) بلژیک را شکست داد. در آن زمان هنوز خبری از قانون تفاضل گل نبود اما در این مورد این قانون اعمال شد و بلژیک با تفاضل گل بهتر نسبت به ایرلند راهی جام جهانی شد. بلژیک در جام جهانی در استادیوم جیووانی برتا فلورانس در نیمه اول(2-1) از آلمان پیش افتاد. هر دو گل توسط برنارد فورهوف به ثمر رسید اما آلمان در نیمه دوم 4 بار دروازه بلژیک را گشود و شیاطین سرخ باز هم از مرحله اول فراتر نرفتند. به گزارش آسمونی ، چهار سال بعد هم بلژیک با برد(3-2) مقابل لوگزامبورگ و تساوی(1-1) با هلند به جام جهانی صعود کرد. اما این بار نوبت باخت(3-1) مقابل فرانسه بود و حذفی دیگر از مرحله نخست جام جهانی. چهار دهه گذشت تا بلژیک به روزهای اوج فوتبال خود رسید و نایب قهرمان یورو 80 و تیم سوم یورو 72 شد. تا این که جام جهانی 1986 فرا رسید.

روبرتو مارتینز سرمربی تیم
روبرتو مارتینز سرمربی تیم

روبرتو مارتینز سرمربی تیم

برترین عنوان بلژیک در جام جهانی

به گزارش آسمونی ، بلژیک با وجود شرکت در جام جهانی 1938، 1970 و 1982 هرگز در بین تیمهای قدرتمند جام به شمار نمی آمد و بزرک ترین افتخار این تیم صعود به مرحله دوم مسابقات جام جهانی 1982 بود. اما در جام جهانی 1986 همه سوابق گذشته شیاطین سرخ پاک شد. این تیم در مرحله گروهی از مکزیک میزبان باخت و تنها برد خود را مقابل تیبم عراق کسب کرد. اما در بازی با پاراگوئه که به منزله تعیین کننده تیم دوم گروه بود، داور به اشتباه یکی از گلهای بلژیک را نپذیرفت و مسابقه(2-2) تمام شد. شیاطین سرخ در گروه خود سوم شدند و در دیداری سخت به مصاف شوروی رفتند. در یکی از بزرگ ترین شگفتی های جام جهانی 86، بلژیک با شوروری(2-2) مساوی کرد و در حالی در وقت اضافی حریف قدرتمند خود را (4-3) شکست داد که روسها روی دو گل بلژیک اعتقاد به آفساید داشتند. بلژیک در مرحله بعد هم شگفتی های خود را ادامه داد و پس از تساوی(1-1) با اسپانیا در ضربات پنالتی(5-4) پیروز شد. این اولین و آخرین باری بود که شیاطین به جمع چهار تیم برتر جام جهانی می رسیدند. حتی با وجود دو باخت مقابل آرژانتین(2-0) و فرانسه( 4-2) کسی به شیاطین خرده نگرفت زیرا این تیم افتخاری بزرگ کسب کرد. افتخاری که در جام های 1990، 1994، 1998 و 2002 حتی به آن نزدیک هم نشد!  

سایر پست های معرفی تیم های جام جهانی 2018

  منبع: اختصاصی آسمونی

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «معرفی تیم های حاضر در جام جهانی روسیه ؛ بلژیک ; شیاطین سرخ و زمان رسیدن به افتخار» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی تیم های حاضر در جام جهانی روسیه ؛ بلژیک ; شیاطین سرخ و زمان رسیدن به افتخار فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.