زمان مطالعه: 2 دقیقه
پایان رسم 44 ساله در بازی بلژیک و انگلستان

پایان رسم 44 ساله در بازی بلژیک و انگلستان

پایان رسم 44 ساله در بازی بلژیک و انگلستان /  اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی تنها پس از گذشت چهار دقیقه...

پایان رسم 44 ساله در بازی بلژیک و انگلستان /  اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی

  تنها پس از گذشت چهار دقیقه از دیدار رده بندی جام جهانی 2018 توماس میونیر برای بلژیک گلزنی کرد و به این ترتیب سنت رد و بدل شدن گل در مسابقه برای کسب عنوان سوم و چهارم جام حفظ شد. بلژیک و انگلیس با حضور در دیدار رده بندی این مسابقات، یک رکورد دیگر را هم به نام خود ثبت کردند. آنها اولین تیمهایی هستند که بعد از بازی در مرحله گروهی جام، یکدیگر را در مسابقه برای کسب عنوان سوم و چهارم ملاقات کرده اند. در دیداری که قرار نیست بدون گل خاتمه یابد!

belgium-england-44-years-old-draw
belgium-england-44-years-old-draw

یک سنت چهل و چهار ساله

از زمانی که لهستان با یک گل در دیدار رده بندی جام جهانی 1974 مقابل برزیل به برتری دست یافت تا امسال، دیدارهای رده بندی جامهای جهانی حداقل 3 گل داشته اند. به گزارش ترکیه مقابل کره جنوبی(2002) و آلمان مقابل اروگوئه(2010) نیز تکرار شد. در طول این سالها فقط یک بار دیدار رده بندی به وقت اضافی رسید. آن هم در سال 1986 و به دنبال تساوی(2-2) فرانسه در برابر بلژیک. البته هیچ گاه مسابقه رده بندی به ضربات پنالتی کشیده نشد و در همان مسابقه هم فرانسه در وقت های اضافی(4-2) پیروز شد. در سایر مسابقات رده بندی هم عموما دو تیم حاضر در مسابقه گل زده اند. در رده بندی سال 1990 ایتالیا(2-1) انگلیس را شکست داد، کرواسی 98 با همین نتیجه هلند را برد و آلمان 2006 نیز (3-1) پرتغال را شکست داد. فقط بلغارستان سال 1994 بود که با شکست(0-4) مقابل سوئد موفق به گلزنی در این مسابقه نشد و برزیل دوره قبل که در مسابقه رده بندی(3-0) از هلند شکست خورد.  

تغییر ترکیب اصلی در بازی رده بندی

البته خیلی وقت ها تیمهایی که در دیدار نیمه نهایی شکست می خورند دیگر انگیزه ای برای بازی سوم و چهارمی ندارند و همین مساله سبب می شود که برخی از مربیان بدون توجه به نتیجه مسابقه، بسیاری از نفراتی را به میدان بفرستند که در طول جام، فرصت چندانی برای بازی کسب نکرده اند. آخرین نمونه آلمان در سالهای 2006 و 2010 بود. در سال 2006 اولیور کان دروازه بان بزرگ آلمان که در طول مسابقات نیمکت نشین ینس لمان بود فرصت کرد تا در برابر پرتغال برای آخرین بار در زندگی خود، پیراهن تیم ملی آلمان را به تن کند. اتفاقا چهار سال بعد هم که مانوئل نویر در تمام بازیهای جام بازیکن اصلی آلمان درون دروازه بود، در بازی رده بندی نوبت به هانس یورگ بوت رسید که از دروازه آلمان محافظت کند. دنیس آئوگو، مارسل یانسن و کاکائو از دیگر نفراتی بودند که در این مسابقه از ابتدا در ترکیب اصلی آلمان قرار گرفتند و حتی در آخرین ثانیه های مسابقه، سردار تاسشی هم به میدان آمد. ژرمن ها پیش از این نیز چنین کرده بودند. آنها پس از باخت در نیمه نهایی جام جهانی 1958 مقابل سوئد، در رده بندی بسیاری از نفرات ذخیره خود را به میدان فرستادند اما با نتیجه (6-3) در برابر فرانسه در هم کوبیده شدند تا پرگل ترین دیدار رده بندی تاریخ جام جهانی نیز این گونه به پایان برسد.

پایان رسم 44 ساله در بازی بلژیک و انگلستان
پایان رسم 44 ساله در بازی بلژیک و انگلستان

بدون مسابقه رده بندی

دو دوره از رقابت ها هم بدون مسابقه رده بندی بودند. به گزارش آسمونی ، در اولین دوره رقابت ها دو تیم امریکا و یوگسلاوی پس از باخت مقابل آرژانتین و اروگوئه دیگر مسابقه ای با هم برگزار نکردند البته چند دهه بعد فیفا به صورت رسمی هر دو تیم را به عنوان تیم سوم مسابقات معرفی کرد. در سال 1950 هم که مسابقات مرحله نهایی به صورت دوره ای برگزار شد و خبری از فینال و رده بندی نبود. با این حال نتایج قبلی دو تیم اسپانیا و سوئد سبب شد که مسابقه آنها به شکلی غیر رسمی به رقابت سوم و چهارمی بدل شود. مسابقه ای که با نتیجه(3-1) به سود سوئد خاتمه یافت و این تیم عنوان سوم جام را از آن خود کرد!

نظر خود را درباره «پایان رسم 44 ساله در بازی بلژیک و انگلستان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره پایان رسم 44 ساله در بازی بلژیک و انگلستان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.