زمان مطالعه: 1 دقیقه
26 خرداد؛ آغاز سلطنت یزدگرد سوم آخرین شاه ساسانی، مبدأ تقویم یزدگردی

26 خرداد؛ آغاز سلطنت یزدگرد سوم آخرین شاه ساسانی، مبدأ تقویم یزدگردی

یزدگرد سوم نوۀ خسرو پرویز (از شیرین همسر مورد علاقه خسرو) بود و از مادری زنگی زاده شد و به طور گمنام در حدود استخر پارس روزگار به سر می برد.

برخی از مورخان مادر یزدگرد سوم را غیر اشرافی دانسته‌اند. در زمان کشتار شاهزادگان ساسانی در زمان شیرویه، یزدگرد سوم توانست جان سالم به در ببرد.

در سال 632 میلادی که کسی از خاندان ساسانی وجود نداشت تا بر تخت بنشینند، رستم فرخزاد و خره زاد فرخزاد او را یافته و در استخر و در معبد آناهید همان جایی که پانصد سال پیش نخستین شاه ساسانی تاج بر سر گذاشت، بر سر یزدگرد سوم تاج گذاشتند و دلیل این کار هم این بود که بزرگان ایران میخواستند به مردم بفهمانند که دیگر نابسامانی های کشور پایان یافته است و همچون زمان اردشیر اول اوضاع کشور رو به بهبود خواهد رفت.

یزدگرد سوم در آن زمان 11 ساله و به روایتی 15 ساله بود.

تاجگذاری یزدگرد سوم در استخر و در معبد آناهید و همچنین کاردانی رستم فرخزاد نایب السطلنه ایران، نور امیدی در دل مردم ایران افکند و جان تازه ای به مردم بخشید و آنان را بار دیگر به سعی و تلاش واداشت تا جایی که بسیاری از مشکلات مردم حل شد ولی در این هنگام وقایعی رخ داد که اوضاع را به گونه ای دیگر تغییر داد.

نظر خود را درباره «26 خرداد؛ آغاز سلطنت یزدگرد سوم آخرین شاه ساسانی، مبدأ تقویم یزدگردی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره 26 خرداد؛ آغاز سلطنت یزدگرد سوم آخرین شاه ساسانی، مبدأ تقویم یزدگردی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.