زمان مطالعه: 1 دقیقه
ساحل بوجاق

ساحل بوجاق

ساحل بوجاق یکی از مناطق گردشگری استان گیلان است که در فصل زمستان با ورود پرندگان مهاجر یک منظره رویایی به...

ساحل بوجاق یکی از مناطق گردشگری استان گیلان است که در فصل زمستان با ورود پرندگان مهاجر یک منظره رویایی به خود می گیرد. آسمونی در این بخش به معرفی ساحل بوجاق می پردازد و در پایان این مقاله عکس هایی از ساحل بوجاق را برای شما عزیزان منتشر می کند. معرفی ساحل بوجاق جایی که رودخانه‌ها آرام می‌گیرند زندگی جان تازه‌ای می‌گیرد و این جریان‌های هستی‌بخش، زیستگاه بسیاری از جانوران روی زمین را رقم می‌زنند. جایی مانند ساحل بوجاق از گنجینه‌های زیست‌محیطی استان گیلان که همه‌ساله با شروع فصل سرما، میزبان پرندگان مهاجر است. ساحل بوجاق به‌عنوان نخستین پارک ملی خشکی ـ دریایی ایران با وسعت 3477 هکتاری در جوار بندر کیاشهر و زیباکنار قرار گرفته است. این تالاب بین‌المللی مصب سپیدرود است.

سپیدرودی که پس از طی صدها کیلومتر از کردستان تا کاسپین بارها نام عوض می‌کند و پس از بی‌شمار نام‌های محلی«سرخ‌رود» می‌شود و سرانجام با نام «سپیدرود» در بوجاق به دریاچه خزر می‌ریزد. بوجاق زیستگاه شگفت‌انگیزی برای ماهیان گوناگون، دوزیستان، میگوها، پرندگان و پستانداران است. سفر به چمن‌زارهای سرسبز ساحل بوجاق در پاییز و زمستان و عبور از میان درختچه‌های وحشی، جگن‌ها و سازو‌ها (انواعی از گیاهان) شما را با منظره‌ای شگفت رودررو خواهد کرد، دسته‌های عظیم پرنده‌های مهاجر در آسمان هر گردشگری را به سکوت و نظاره این بهشت وا‌می‌دارد. از پرندگان مهم ساحل بوجاق می‌توان غاز خاکستری، عروس غاز، فلامینگو، پلیکان پا‌خاکستری، اگرت بزرگ، گاوچرانک، کله سبز، اردک ارده‌ای، قوی گنگ، قوی فریادکش، سنقر تالابی، اردک سر حنایی، گیلار و زنگوله‌بال را نام برد.

همچنین در میان گونه‌های گیاهی ساحل بوجاق نی، لویی، تمشک، عدسک آبی، تراپا (سه کوله خیز)، کلونی درختچه‌های گز، توسکا، انار و سازو قابل مشاهده هستند. در ساحل بوجاق بوجاق با عبور از پل چوبی و تاریخی کیاشهر به ساحل خزر خواهید رسید، پلی طولانی که دو طرفش را نی‌زارها و تالاب احاطه کرده و از جذابیت‌های سفر به ساحل بوجاق به‌همراه دالاهو به‌ شمار می‌رود. قایق‌سواری در تالاب امیرکلایه در دیدرس پلیکان‌های پاخاکستری نیز تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای‌تان خواهد بود. عکس ساحل بوجاق

ساحل بوجاق
ساحل بوجاق
beach-boojagh
beach-boojagh
ساحل بوجاق
ساحل بوجاق
beach-boojagh
beach-boojagh
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «ساحل بوجاق» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره ساحل بوجاق فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.