زمان مطالعه: 3 دقیقه
آشنایی با بی بی کرم ها

آشنایی با بی بی کرم ها

در مورد بی بی کرم و سی سی کرم تا کنون چه شنیده اید؟ اگر می خواهید در مورد بی بی کرم بیشتر بدانید این بخش...

آشنایی با بی بی کرم ها
آشنایی با بی بی کرم ها

در مورد بی بی کرم و سی سی کرم تا کنون چه شنیده اید؟ اگر می خواهید در مورد بی بی کرم بیشتر بدانید این بخش آسمونی را تا انتها مطالعه نمایید چرا که به معرفی بی بی کرم می پردازیم.

احتمالا شنیده اید که هر کاری انجام می‌دهند تا یک چهره بی عیب و نقص شود؛ مثل کوچک کردن منافذ پوست! اما آیا این ادعا ها حقیقت دارند یا فقط داستان و قصه هستند.

بی بی کرم ها که با نام های دیگری مثل ب ب کرم یا کرم ب ب یا کرم bb ( یا کرم پودر بی بی یا کرم پودر bb) نیز شناخته می شوند، ابتدا در آلمان توسعه یافتند و سپس در آسیا محبوبیت ویژه ای پیدا کردند و به نام بالم های زیبایی تغییر نام دادند. به دلیل اینکه واژه blemish در آسیا برای هرنوع تغییر رنگ و نقصی در پوست به کار برده می شود، از جای جوش گرفته تا لک و قرمزی پوست، این نوع کرم بیشتر مورد توجه قرار گرفت. در حالی که در آمریکا blemish به جوش های مشابه آکنه (مثلا جوش سرسیاه) گفته می شود. بنابراین در آسیا بی بی کرم به کرم های زیبایی (Beauty Balms) شهرت یافتند در حالی که در آمریکا Blemish Balms نام دارند که به اختصار BB CREAM نامیده می شوند.

bb-creams
bb-creams

بی بی کرم (کرم bb) چیست و آیا به آن نیاز دارید؟

علی رغم ادعای شرکت های آرایشی و بهداشتی و برخی وبلاگ های زیبایی، بی بی کرم مهم ترین و بهترین محصول در حوزه زیبایی نیست. بی بی کرم در غرب تنها به عنوان یک مرطوب کننده رنگی همراه با ضد آفتاب به فروش می رسد. اما در آسیا با ترکیباتی متفاوت تر عرضه می شود؛ برای مثال حاوی زینک اکسید یا تیتانیوم اکسید است که برای حفاظت از آفتاب است و یک پوشش سفید رنگ روی پوست ایجاد می‌کند. گاهی هم حاوی آنتی اکسیدان و مواد روشن کننده است، زیرا در آسیا مردم عموما راغب به روشن کردن پوست خود هستند.

بعضی از بی بی کرم ها بافت ضخیمی دارند و برای پوشش دهی بهتر ساخته شده اند، اما اگر پوست چرب و یا مختلط دارید، همان طور که قبلا هم گفته شد بهتر است از محصولات آمریکایی مثل بی بی کرم گارنیر یا استادرم استفاده کنید که سبک تر هستند و عمده بافت آنها لوسیون مانند است. بر خلاف محصولات آمریکایی، محصولات آسیایی غلیظ تر از یک مرطوب کننده رنگی ساده هستند.

آشنایی با بی بی کرم ها
آشنایی با بی بی کرم ها

آیا بی بی کرم (کرم bb) نقش مهمی در مراقبت از پوست دارد؟

دلیل رایج شدن استفاده از این محصول در آسیای شرقی این است که جدا از خاصیت مرطوب کنندگی و ضد آفتاب بودن، آن ها برای مصارف دیگری، مثل روشن کردن پوست، جلوگیری از جوش، و یا به عنوان محصول ضد پیری به کار برده می شوند. این کرم ها با هر نامی که باشند، Blemish cream یا Beauty cream یا BB cream، با ویژگی هایی فراتر از یک مرطوب کننده رنگی فروخته می‌شوند.

بی بی کرم ها صرف نظر از خواصی که دارند از محصولی به محصول دیگر متفاوت هستند. یعنی این که یک بی بی کرم ممکن است به خوبی عمل کند، ولی نمونه دیگری از همین محصول فرد را نا امید می کند. بعضی از بی بی کرم ها، جدا از خاصیت ضد آفتابی شان، حاوی موادی هستند که پوست را روشن تر می‌کنند و حتی خواص ضد پیری دارند. اما به هر حال بافت سنگین و ضخیم این نوع از کرم ها برای پوشاندن لک ها مشکل ساز می شوند.

مهم ترین نکته که به باید به یاد داشته باشید این است که یک محصول، صرفا با نام بی بی کرم، تضمین نمی‌کند که هر کاری برای شما انجام می دهد و می توانید آن را جایگزین همه ی محصولات روتین مراقبت از پوستتان کنید. ارزش هر محصول به ساختار آن محصول بستگی دارد که چگونه فرموله شده است.

bb-creams
bb-creams

درباره سی سی کرم ها چه می‌دانید؟

بعضی از شرکت های لوازم آرایشی، بی بی کرم را با برچسب سی سی کرم می فروشند. سی سی کرم در واقع از دو واژه color  و correct گرفته شده است که برای هر نوع کرم پودری هم به کار برده می شود. مانند بی بی کرم، سی سی کرم ها نیز دارای خواص ضد آفتاب هستند و همچنین ممکن است حاوی مواد سودمند دیگری که در یک کرم پودر یافت می‌شود، باشند. بی بی کرم و سی سی کرم انقلابی در صنعت آرایشی و بهداشتی محسوب نمی شوند؛ آن ها در واقع نوعی مرطوب کننده رنگی و کرم پودر هستند.

به طور خلاصه بی بی کرم و سی سی کرم محصولاتی همه کاره  نیستند که بتوانند همه‌ی نیازهای پوستی شما را برآورده کنند. این تنها یک شعار تبلیغاتی در بازاریابی است که می گویند” بی بی کرم کرمی همه کاره است!”

نظر خود را درباره «آشنایی با بی بی کرم ها» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با بی بی کرم ها فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.