زمان مطالعه: 4 دقیقه
بردگیم چیست؟

بردگیم چیست؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با دوستان و آشنایان، دور هم جمع شده باشید ولی هیچ کاری برای انجام دادن...

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با دوستان و آشنایان، دور هم جمع شده باشید ولی هیچ کاری برای انجام دادن نداشته باشید. هر کس با موبایل خود مشغول شده و یا سرگرم دیدن تلویزیون می شود و عملا دورهمی ها به جمع های تک نفره تبدیل می شوند.

اما اگر گوشی و تلویزیون نباشد برای سرگرم شدن و پر کردن وقتمان چه کارهایی می توانیم انجام دهیم؟ راستی با بردگیم ها آشنایی دارید؟ خرید بردگیم می تواند انتخاب خوبی برای پر کردن وقت های خالی شما باشد؟

بردگیم چیست؟

بردگیم که معنی لغوی آن بازی رومیزی و معنای اصطلاحی آن بازی فکری می باشد امروزه به یکی از بهترین سرگرمی های دنیا تبدیل شده است. به نوعی که افراد مشهوری مانند بازیکنان تیم ملی فوتبال فرانسه در اوقات استراحت شان به بازی با بردگیم ها مشغول می شوند.

اما به طور کلی بردگیم به چه بازی هایی گفته می شود؟

بردگیم ها به طور کلی به بازی هایی تقسیم می شوند که در جعبه ای قرار می گیرند و شامل کارت ها، مهره ها، تاس ها، چیپ ها، توکن ها، صفحه ها و یا … می شوند. محوریت اصلی این بازی ها فکر و پرورش یکی از استعداد های فکری بوده و هر کدام برای تعداد خاص و سنین خاصی طراحی شده اند. البته گاهی این بازی ها فقط برای سرگرمی طراحی می شوند و محوریت اصلی آن ها شانس می باشد.

از معروف ترین و معمول ترین بردگیم ها می توان به تخته نرد و شطرنج و مونوپولی اشاره کرد. اما چه بردگیم های دیگری وجود دارد؟اصلا اگر بردگیم ها را کنار بگذاریم سرگرمی دیگری هم وجود دارد؟ در ادامه با سرگرمی هایی که برای تعداد مختلف می شود انجام داد آشنا می شویم.

سرگرمی ها و بازی های مناسب برای تعداد بالا

برای تعداد بالا که معمولا در مهمانی ها اتفاق می افتند باید به دنبال بازی های پارتی گیم باشیم. این بازی ها به نوعی هستند که همه ی افراد را مشغول به خود می کنند و حوصله هیچکس در این بازی ها سر نمی رود. معروف ترین این بازی ها پانتومیم بوده که افراد به چند گروه تقسیم می شوند و به نوبت کلمه هایی که از قبل توسط داور یا اپلیکیشن های موجود تعیین شده است را برای گروه خود اجرا میکنند.

بازی دیگری که این روزها به شدت طرفدار دارد و به عنوان یکی از بهترین بازی های دورهمی شناخته می شود بازی مافیا است. مافیا یک سرگرمی فوق العاده با جذابیت خیلی بالاست که انواع مختلفی از آن در جهان بازی می شود.

در بعضی از بردگیم ها هم رنگ و بوی مافیا را می توان پیدا کرد. به طور مثال بازی جذاب راز هیتلر که برای تعداد 5 تا 10 نفر طراحی شده است. بردگیم راز هیتلر برای کسانی که علاقه به مافیا دارند می تواند جذابیت زیادی داشته باشد.

بردگیم اولون (Avalon) هم نوع دیگری از بردگیم های مافیا محور است که نقش های مختلفی دارد و تفاوت جذابی که با مافیای اصلی دارد این است که کسی از بازی بیرون نمی رود و همه ی افراد تا آخر، در بازی می مانند.

یا بردگیم گرگینه یک شبه که نوع دیگری از مافیا است. اما با این تفاوت که برخلاف مافیا که نباید اطلاق نقش کرد در این بازی اتفاقا باید اطلاق نقش کرد تا گرگ ها پیدا شوند.

البته بردگیم های دیگری هم هستند که برای تعداد بالا طراحی شده اند ولی موضوعیت مافیا ندارند. مثل بازی پنیک لب یا کدنیمز.

سرگرمی ها و بازی های مناسب برای تعداد متوسط

اگر تعداد شما بین 4 تا 8 نفر باشد در این دسته قرار می گیرید و باید به دنبال بازی های مناسب برای این تعداد باشید. بازی هایی مثل اسم فامیل و جاسوس خان مناسب این تعداد می باشد اما اگر به دنبال بردگیم های جذاب برای این تعداد می باشید باید بگویم انتخاب سختی دارید. شاید بخاطر جذابیت بالا آن ها بین اینکه همه را بخرید یا فقط یکی از آنها را داشته باشید مردد شوید. بردگیم های مناسب برای تعداد متوسط به میزانی جذابیت و تنوع دارند که در دنیای رنگارنگ آن ها محسور می شوید.

بهتر است با پیشنهاد بردگیم استوژیت شروع کنیم. بردگیمی که قدرت تصور و تحلیل شما را تقویت می کند و شما را در دنیای تصاویر جذابش غرق میکند.

یا بردگیم جالیز که کاری می کند شما برای پیروزی تبدیل به یک تاجر عالی شوید که هم چانه زدن را خوب یاد دارد و هم سود کردن را.

بردگیم وارث با مکانیزم های جذاب و زیادش می تواند ساعت ها شمارا مشغول کند.

بردگیم داروغه ناتینگهام و بردگیم کودتا نفس شما را در سینه حبس می کند تا بلوف هایتان لو نرود و به خیر و خوشی مسیر را طی کنید.

بردگیم کدتو هم به شدت فکری بوده و اگر شما نتوانید از رمز خود محافظت کنید و آن را به یارانتان برسانید و یا نتوانید رمز حریف را رمزگشایی کنید بازنده بازی خواهید شد.

حال انتخاب شما کدام بردگیم است؟

سرگرمی ها و بازی های مناسب برای تعداد پایین

گاهی تعداد دورهمی های ما بین 2 تا 4 نفر بوده و بازی خاصی جز گل یا پوچ و منچ و تخته نرد نداریم. اما اگر وارد دنیای بردگیم شوید انتخاب های خیلی زیادی خواهید داشت.

مثلا بردگیم فرار از آتلانتیس که کیفیت ساخت فوق العاده ای دارد و به شدت هیجان انگیز است.

یا بردگیم تاس چین  و بردگیم یاتزی که در کنار شانس، استراتژی شما را به چالش می کشند.

بردگیم شهر های گمشده  و بردگیم های لوت، تیراژه، دونات بار و سالاد امتیاز هم بازی های جذاب دیگری هستند که می توانند ساعت ها شما را سرگرم کنند.

اما اگر در بین شما کودک یا افراد مسن وجود دارند پیشنهاد میکنیم بردگیم کاپوچین را هم امتحان کنید.

بردگیم چیست؟
بردگیم چیست؟

بردگیم ها را از کجا تهیه کنیم؟

بردگیم در ایران به اندازه کافی شناخته شده نیست و این ممکن است باعث شود انتخاب فروشگاه بردگیم مناسب و قابل اعتماد سخت تر شود. پس باید به دنبال فروشگاهی باشیم که خدمات مناسبی ارائه دهد و ضمانت اصل بودن بردگیم هایش را هم انجام دهد.

بازی سل بهترین فروشگاه بردگیم ایران بوده که در کنار فروش بازی ها مشاوره و آموزش هم می دهد که این می تواند به شما کمک کند بهترین خودتان را انتخاب کنید.

مسابقه ها و جشنواره های این فروشگاه بسیار جذاب بوده و همچنین ایونت هایی برگزار می کند که می تواند علاقه مندان به بردگیم را شگفت زده کند. سرگرمی خود را به بازیسل بسپارید.

 

نظر خود را درباره «بردگیم چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بردگیم چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.