زمان مطالعه: 3 دقیقه
آشنایی با باشگاه بایرن مونیخ: دایره قرمز ، پرچم ایالت باواریا و 10 قهرمانی پیاپی در آلمان

آشنایی با باشگاه بایرن مونیخ: دایره قرمز ، پرچم ایالت باواریا و 10 قهرمانی پیاپی در آلمان

به مناسبت قهرمانی شماره 32 بایرن در بوندس لیگا نگاهی داریم به آنچه هویت این تیم را تشکیل می دهد؛ لوگوی بایرن، رنگ پیراهن و البته قهرمانی های باشگاه.

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی

بایرن ، دایره قرمز و پرچم ایالت باواریا

باشگاه بایرن مونیخ آلمان در تاریخ 122ساله خود، پیراهن های مختلفی به تن کرده است. از پیراهن سفید و شورت قرمز در فینال جام در جام اروپا در سال 1967 تا لباس راه راه قرمز و سفید دهه 70 که بعدها و در دهه نخست قرن 21 مجددا پیراهن اصلی بایرن شد. همچنین راه راه قرمز و آبی که بارها پیراهن بایرن شد تا پیراهن قرمز و شورت آبی در فینال جام باشگاههای اروپا در برابر پورتو پرتغال و حتی پیراهن سورمه ای با نوار قرمز که اولین بار در سال 1997 مورد استفاده این تیم قرار گرفت و چندی پیش نیز مجددا پیراهن اول باواریایی ها شد.

bayern-munich-logo-during-time
bayern-munich-logo-during-time

با وجود تمام این تغییرات، رنگ قرمز همیشه یک بخش جدایی ناپذیر از پیراهن بایرن بوده است. لوگوی این باشگاه هم در گذر زمان چندین بار تغییر شکل داده است اما اجزای اصلی آن، همواره بدون تغییر باقی مانده اند. از ابتدای شکل گیری باشگاه، عبارت Bayern روی نشان باشگاه دیده می شد. بعدها و در دهه 20 میلادی، باشگاه از نشانی استفاده کرد که چهار حرف الفبا به شکلی دایره مانند در آن دیده می شد. حروف F، C، B و M  ابتدای عبارات« باشگاه فوتبال بایرن مونیخ» بودند و در دو مقطع روی پیراهن بایرن دیده شدند. اولین بار بین سالهای 1923 تا 1938 و سپس از 1945 تا 1954.

از سال 1954 بود که لوگوی باشگاه کاملا مدور شد، دایره ای قرمز که عبارت F.C.BAYERN با رنگ سفید در میان آن دیده می شد. اما در ابتدای دهه 60، این لوگو تغییر کرد و تعداد فراوانی لوزی به رنگهای ابی و سفید به داخل دایره اضافه شد. رنگ آبی، رنگ پرچم ایالت باواریا بود که با ابتکاری بایرنی ها به شکل لوزی وارد لوگوی بایرن شد و هرگز از این علامت حذف نشد. از دهه 70 بود که نماد باشگاه، شباهت زیادی با نماد امروزی باشگاه پیدا کرد. با این تفاوت که در برابر عبارت مونیخ، دو حرف E و V  هم دیده می شد که به معنای باشگاه ثبت شده بود. اما با گذشت زمان، نیازی به این علامت احساس نشد و این حروف در سال 2002 از نماد باشگاه حذف شدند.

bayern-munich-logo-during-time
bayern-munich-logo-during-time

در طول این سالها لوگوی بایرن همواره به شکل دایره ای بود که در قسمت قرمز آن، عبارت بایرن مونیخ دیده می شد. در میان دایره هم لوزی های آبی و سفید ایالت باواریا به چشم می خوردند و پنج ستاره در بالای لوگو که نشان دهنده 30 قهرمانی بایرن در بوندس لیگا است. افتخاراتی که اکنون به عدد 32 رسیده است.

تغییرات هم در جزئی ترین حالت ممکن اتفاق افتادند. مثلاً تعداد لوزی ها تغییر کرده یا قسمت قرمز رنگ کمی تیره تر شده است تا بهتر دیده شود. اما نیازی به تغییرات اساسی در این نماد دیده نشد تا امروز لوگوی بایرن مشهورترین نماد فوتبالی در لیگ آلمان باشد.

ده قهرمانی پیاپی در فوتبال آلمان

تا یک دهه قبل، هیچ تیمی در فوتبال آلمان موفق نشده بود بیشتر از سه قهرمانی پیاپی در بوندس لیگا کسب کند؛ حتی بایرن در دوران اوج خود در دهه های 70 و 90. با این حال فصل 13-2012 شروع یک دهه اقتدار برای اف سی هالیوود بود. برای تیمی با هدایت یوپ هاینکس که در برابر هامبورگ(9-2) پیروز شد و در خانه دوسلدورف(5-0) و در زمین هانوفر(6-1) میزبانان خود را خرد کرد. این تیم در حالی با 91 امتیاز قهرمان بوندس لیگا شد که دورتموند نایب قهرمان تنها 66 امتیاز کسب کرد. بایرن در پایان آن فصل جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا را نیز از آن خود کرد.

یک سال بعد با هدایت پپ گواردیولا با 90 امتیاز برنده لیگ شد و در جام حذفی هم (2-0) دورتموند را در وقت اضافی شکست داد. در سال 2015 بایرن با 79 امتیاز قهرمانی سوم خود را در بوندس لیگا تصاحب کرد؛ 13 امتیاز بالاتر از ولفسبورگ نایب قهرمان. در سال 2016 شاگردان گواردیولا با 88 امتیاز فاتح بوندس لیگا شدند و این بار ده امتیاز از دورتموند نایب قهرمان پیش افتادند. قهرمانی آن فصل جام حذفی نیز به بایرن رسید.

در سال 2017 بایرن با کارلو آنچلوتی صاحب 82 امتیاز شد و 15 امتیاز بیشتر از لایپزیش نایب قهرمان به دست آورد. یک فصل بعد آنچلوتی در نیمه های فصل اخراج شد ویوپ هاینکس دوباره به تیم بازگشت تا این بار تیم خود را با 84 امتیاز و 21 امتیاز برتری نسبت به شالکه قهرمان بوندس لیگا سازد.

یک سال بعد نوبت به نیکو کواچ بود که با بایرن دبل کند. هرچند که این بار باواریایی ها با 78 امتیاز تنها دو امتیاز بیشتر از دورتموند به دست آوردند. کواچ در نیمه های فصل بعد اخراج شد تا هانس دیتر فلیک به جای او هدایت بایرن در دست گرفته و این تیم را با 82 امتیاز قهرمان بوندس لیگا سازد, 13 امتیاز بیشتر از دورتموند. فلیک با بایرن تمام جامهای دیگر را نیز کسب کرد تا تیم او در پایان سال 2020 ششگانه کرده باشد.

تیم فلیک در سال 2021 هم با 78 امتیاز فاتح بوندس لیگا شد تا قهرمانی های پیاپی این تیم به عدد 9 برسد. و سرانجام بایرن سال 2022 را با یولیان ناگلزمن به قهرمانی رسید تا به رکورد ده قهرمانی پیاپی دست پیدا کند.

 

نظر خود را درباره «آشنایی با باشگاه بایرن مونیخ: دایره قرمز ، پرچم ایالت باواریا و 10 قهرمانی پیاپی در آلمان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با باشگاه بایرن مونیخ: دایره قرمز ، پرچم ایالت باواریا و 10 قهرمانی پیاپی در آلمان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.