زمان مطالعه: 3 دقیقه
کباب پز چی بخریم؟ گازی ، ذغالی یا برقی؟

کباب پز چی بخریم؟ گازی ، ذغالی یا برقی؟

اگر قصد خرید کباب پز را دارید این بخش آسمونی را حتما مطالعه نمایید چرا که به معرفی انواع کباب پز می...
کباب پز چی بخریم؟ گازی ، ذغالی یا برقی؟
کباب پز چی بخریم؟ گازی ، ذغالی یا برقی؟


اگر قصد خرید کباب پز را دارید این بخش آسمونی را حتما مطالعه نمایید چرا که به معرفی انواع کباب پز می پردازیم. از شما عزیزان دعوت می کنیم تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

کباب پز چی بخریم؟ گازی ، ذغالی یا برقی؟

کباب پز ذغالی از انواع کباب پز

کباب پز ذغالی امکان تهیه کباب های خوشمزه با طعم واقعی و اصیل را در منازل، پارک ها و بخصوص در کنار خانواده را به سادگی فراهم می کند. این دستگاه از نوع ذغالی بوده و نیازی به گاز ندارد بنابراین به راحتی می توان آن را با خود به هرجایی تفریحی که مایل باشید ببرید.

کباب پزهای ذغالی یا به عبارتی منقل با توجه به قیمت مناسب، کم جا بوده و می توانید به راحتی آن را هر جا که خواستید با خود ببرید. اما از معایب استفاده از این وسیله این است که ضمن کار با منقل حرارت آتش زیاد قابل کنترل نیست و تنظیم حرارت به تجربه شخصی نیاز دارد، باید بدانید چه وقت زغال ها را باد بزنید و به موقع سیخ ها را جابه جا کنید، تهیه آتش نیز در این وسیله بسیار سخت است.

این منقل های فلزی در دو شکل زمینی و ایستاده به فروش می رسد، برای طبیعت گردی منقل های زمینی کاربرد دارد.

کباب پز رو گازی از انواع کباب پز

این کباب پز به صورت ظرف لعاب دار با قابلیت قرار دادن توری میله ای منحصرا جهت کباب کردن مواد غذایی طراحی و ساخته شده است. با توجه به سایز و اندازه مناسب شما می توانید این کباب پز را در منزل روی اجاق گاز یا در مسافرت روی گاز پیک نیک قرار داده و کباب مورد علاقه خود را آماده سازید. این کباب پز  به گونه ای طراحی شده که مشعل فلزی تعبیه شده در کف ظرف پس از گرم شدن گرما را به طور یکنواخت در سطح توری میله ای منتقل می کند، همچنین دو دستگیره پلاستیکی همراه دارد که قابل اتصال به تابه هستند و برای نگه داشتن و جابجایی بدون گرم شدن و آسیب رساندن مورد استفاده قرار می گیرند.

barbecue-grill
barbecue-grill


کباب پز گازی از انواع کباب پز

کباب پز گازی  باربیکیو با اتصال به گاز شهری و یا کپسول گاز مایع امکان تهیه انواع کباب با پخت عالی را برای شما فراهم می آورد. کار با کباب پزهای گازی بسیار ساده تر از منقل است، البته رنج قیمت این کباب پزها بسیار بالاست. بعد از کار کردن با این مدل کباب پز به خوبی باید آن را تمیز کنید زیرا اثر چربی جامانده از کباب اثر نامطلوبی در دراز مدت ایجاد می کند.

کباب پز گازی ایستاده از انواع کباب پز

از این کباب پز شیک علاوه بر استفاده برای تهیه کباب، می توانید غذا نیز بپزید. چرخ هایی در زیر دستگاه قرار دارد که امکان حمل و جابجایی آسان تر کرده است. فنجان ویژه چکه ای در بخش پایینی دستگاه تعبیه شده که روغن و چربی ریخته شده در کف مخزن دستگاه را جمع می کند. در برخی از این کباب پز ها امکان استفاده از سیخ گردان نیز دیده می شود.

کباب پز رومیزی از انواع کباب پز

این مدل طرفدار کمتر و قیمت پایین تری دارد، شبیه گاز رومیزی بوده و صفحه آن مخصوص تهیه کباب طراحی شده است.

کباب پز برقی از انواع کباب پز

در صورتی که امکانات لازم برای پخت کباب در فضای آزاد و خارج از منزل در اختیار ندارید کباب پز های برقی بهترین انتخاب است، زیرا به راحتی قابل استفاده در آشپزخانه بوده و فضای خانه را پر از دود نمی کند. اغلب کباب پزهای برقی را باید روی کابینت یا میز بگذارید ولی در میان آن ها مدل های پایه بلند نیز پیدا می شود. نکته قابل توجه در مورد کبا پزهای برقی این است که مصرف برق نسبتا بالایی دارد، پس اگر خانواده پر جمعیتی دارید صرفه جویی در مصرف انرژی برایتان مهم است به خرید آن ها حتی فکر نکنید

کباب پز چی بخریم؟ گازی ، ذغالی یا برقی؟
کباب پز چی بخریم؟ گازی ، ذغالی یا برقی؟


کباب پز برقی با المنت از انواع کباب پز

این کباب پزها در ظاهر شبیه کباب پزهای گازی هستند، با این تفاوت که به جای شعله المنت های حرارتی دارند. می توانید کباب ها را داخل یک صفحه مشبک فلزی بچینید و روی حرارت بگذارید یا گوشت ها را به سیخ کشیده و روی توی قرار دهید.

کباب پز برقی با صفحه نچسب از انواع کباب پز

شکل ظاهری این دستگاه شبیه ساندویچ ساز است، در این مدل نیازی به سیخ برای کباب کردن نیست. سطح شیب دار در این دستگاه موجب می شود تا روغن اضافی و آب گوشت از آن خارج شود، به این ترتیب می توانید بدون روغن و رژیمی برای خوردن آماده کنید.

سینی برقی از انواع کباب پز

این دستگاه فقط شامل یک سینی نچسب است که بدون استفاده از روغن، گوشت را کبابی می کند. در این مدل باید اجازه دهید یک سمت گوشت کاملا کبابی شود، سپس برگردانید تا سمت دیگر نیز پخته شود. برای تهیه سبزیجات کبابی نیز می توانید از این سینی برقی استفاده کنید.

 

 
نظر خود را درباره «کباب پز چی بخریم؟ گازی ، ذغالی یا برقی؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره کباب پز چی بخریم؟ گازی ، ذغالی یا برقی؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.