زمان مطالعه: 1 دقیقه
بک پکر ( یک کوله و یک دنیا گردش )

بک پکر ( یک کوله و یک دنیا گردش )

بک پکر ها (backpackers) توریست هایی هستند که با یک کوله پشتی حاوی حداقل ملزومات ٬ یک سفر توریستی کم هزینه را آغاز میکنند (معادل فارسی این کلمه را فکر کنم سفر چ
بک پکر کیست ؟
بک پکر کیست ؟

بک پکر کیست ؟

تاریخچه بک‌پکینگ

مسافران قرن‌هاست که در سفرهای‌شان کمپ می‌زنند و از بسته‌هایی برای حمل وسایل‌شان استفاده می‌کنند. در سال 1914 کلمه‌ backpack برای اشاره به بسته‌ مسافرتی در آمریکا به کار رفت. سفر و اردو زدن شبانه در طول جنگ جهانی اول یک سرگرمی محبوب شد، زیرا ارزان و رضایت‌بخش بود. بعد از جنگ نیز یک راه معروف برای سفر و کمپینگ در دل طبیعت باقی ماند.

بک‌پکرها گردشگرانی هستند که با یک کوله‌پشتی حاوی ملزومات، سفری را آغاز می‌کنند. مدت این سفر به خود گردشگران، برنامه و توان آن‌ها مربوط می‌شود و گاهی تا چندین ماه ادامه پیدا می‌کند.

بک پکر کیست ؟
بک پکر کیست ؟

بک پکر کیست ؟

خصوصیات بک‌پکینگ

کوله‌پشتی گردی معمولاً در گروه‌های دو یا چندنفره انجام می‌شود، ولی بعضی از کوله‌پشتی گردان سفر تنها را ترجیح می‌دهند. بعضی افراد همه وسایل موردنیاز کمپینگ که برای گذراندن روز و شب لازم است را به همراه خود می‌آورند، در صورتی‌که عده‌ای دیگر برای اقامت و خوردوخوراک از خدمات بین‌راهی استفاده می‌کنند.

بک‌پکرها معمولاً افرادی ماجراجو، تحصیل‌کرده و جوان (مابین 18-35 سال) هستند. یکی از اصول بک‌پکری اقتصادی بودن و کم‌هزینه بودن آن است که گردشگر می‌تواند بدون صرف هزینه‌های گزاف برای هتل و یا حمل‌ونقل، با پیاده‌روی، موتور و یا ماشین شخصی، هیچ‌هایک و... به سفر برود تا به یک مکان کمپینگ برسد. معمولاً گردشگران بک‌پک خوراکی و آذوقه سفر خود را در کوله‌پشتی دارند و در صورت طولانی‌تر شدن سفر آن را تجدید می‌کنند. معمولا این افراد با هزینه ای نصف توریست های دیگر ٬ سفر میکنند و سعی میکنند با مبلغ کمتر ٬ سفر خود را طولانی تر کنند. حسابگر که  میگم، حسابگرها …. مو رو از ماست میکشن.

بک پکر کیست ؟
بک پکر کیست ؟

بک پکر کیست ؟

نکاتی برای بک‌پکر بودن

  • باید محل‌های اقامت ارزان‌قیمت نظیر مسافرخانه‌ها و هاستل‌ها را ترجیح دهید.
  • باید دارای روابط اجتماعی بالا و علاقه‌مند به آداب و معاشرت باشید.
  • ماجراجو، کنجکاو و انعطاف‌پذیر باشید.
  • مقتصد بودن؛ معمولاً شما با این روش می‌توانید با نصف هزینه‌های گردشگران دیگر، به همان نقاط دیدنی سفر کنید و به فرعیات سفر (خوراک و جای خواب) کمتر اهمیت دهید. در بکپکینگ مهم دیدار از مقاصد گردشگری و آشنایی با اقوام مختلف و لذت بردن از مقصد است.
  • برای تأمین بخشی از سفر خود حاضر باشید کار کنید. قبلاً هم گفتیم که اقتصادی بودن از ویژگی‌های سفرهای کوله‌پشتی گردی است. (در بعضی کشورها ویزایی به نام کار و تعطیلات به همین منظور به توریست‌ها داده می‌شود.)
نظر خود را درباره «بک پکر ( یک کوله و یک دنیا گردش )» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بک پکر ( یک کوله و یک دنیا گردش ) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.