زمان مطالعه: 2 دقیقه
معرفی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان شرقی

معرفی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان شرقی

معرفی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان یکی از دانشگاه های دولتی ایران دانشگاه شهید مدنی آذربایجان یکی از...

معرفی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان شرقی
معرفی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان شرقی



معرفی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان یکی از دانشگاه های دولتی ایران

دانشگاه شهید مدنی آذربایجان یکی از دانشگاه های دولتی ایران است. دانشگاه شهید مدنی آذربایجان مانند دیگر دانشگاه های دولتی دارای تاریخچه است. تاریخچه دانشگاه شهید مدنی آذربایجان شامل زمان تشکیل و وظایف و فعالیت ها و اهداف دانشگاه شهید مدنی آذربایجان می باشد. اگر می خواهید در مورد دانشگاه شهید مدنی آذربایجان بیشتر بدانید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که به معرفی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و تاریخچه دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و آدرس سایت دانشگاه شهید مدنی آذربایجان می پردازیم.

تاریخچه دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

دانشگاه شهید مدنی آذربایجان یکی از دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که در رشته‌های گوناگون فنی، علوم پایه و علوم انسانی در مقاطع مخلف از کاردانی تا دکترا، دانشجو می‌پذیرد.

موقعیت مکانی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

این دانشگاه در منطقه‌ای به وسعت حدود یک هزار هکتار در 35 کیلومتری جاده تبریز-مراغه قرار گرفته است عرصه آن از شرق منتهی به جاده تبریز-مراغه و وروبروی بخش ممقان واقع است و اولین و تنها دانشگاه دارای قطار اختصاصی در ایران است.

دانشکده‌های دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

دانشکده علوم پایه

دانشکده فنی و مهندسی(در رشته های مهندسی شیمی, مکانیک, برق, مواد, عمران)

دانشکده کشاورزی

دانشکده فناوری اطلاعات

دانشکده ادبیات و علوم انسانی

دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی

دانشکده الهیات

تغییر نام دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

نام این دانشگاه تا سال 1380 تربیت معلم تبریز بود و پس از آن به دانشگاه تربیت معلم آذربایجان تغییر کرد. تلاش‌ها برای تغییر نام دانشگاه همگام با تغییر نام دانشگاه تربیت معلم تهران و تربیت معلم سبزوار ادامه یافت تا سرانجام در 11 بهمن 1390 طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی نام دانشگاه، به دانشگاه شهید مدنی تغییر کرد. این تغییر نام بلافاصله با نامه اعتراضی هیئت رئیسه دانشگاه در مورد حذف پسوند آذربایجان همراه شد. اندکی بعد دانشجویان این دانشگاه در نامه‌ای سرگشاده به اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی خواستار تجدید نظر در نام انتخابی دانشگاه و افزودن پسوند آذربایجان به آن شدند. این خواسته دانشجویان نیز مورد توجه برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تبریز همچون دکتر پزشکیان و دکتر فرهنگی واقع شد. چند روز بعد و در بهار 91، 9 نماینده مجلس در نامه‌ای به احمدی‌نژاد، رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، خواهان تجدید نظر در عنوان انتخابی برای دانشگاه شدند. نهایتاً در مورخه 5 اردیبهشت 1391، دکتر مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد نام دانشگاه "شهید مدنی" به دانشگاه "شهید مدنی آذربایجان" تغییر یافت.

سران دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

محمدحسین سرورالدین (از 1375 تا 1377)

محمد آقازاده (از 1377 تا 1385)

محمدعلی متفکر آزاد (از 1385 تا 1386)

محمد امین‌فرد (از شهریور 1386 تا 1389)

میرجلیل اکرمی (از مهر ماه 1389 تا 1393)

حسن ولی زاده (از خرداد ماه 1393 تا کنون)

رویدادهای دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

طرح توسعه دانشگاه تربیت معلم تبریز. (آذر 1367)

تشییع و تدفین شهید گمنام در دانشگاه (28 اردیبهشت 1389)

افتتاح خط راه آهن «دانشگاه آذربایجان» - «تبریز». (شهریور 1385)

افتتاح باجه بانک تجارت دانشگاه شهیدمدنی آذربایجان-شعبه نیروی هوایی کد5090تبریز

انتشار سه نشریهٔ زنجیره‌ای «گوزه‌نک»، «فرهنگ» و «اولدوز» که به شکلی بی‌پروا، نگاه اسلام به مقولهٔ زن، جمهوری اسلامی و اصل ولایت فقیه را مورد توجه قرار دادند. این نشریات از سوی کانون شعر و ادب دانشگاه منتشر شدند، مسئولین دانشگاه بعد از اطلاع، از انتشار آن جلوگیری کردند. گفته می‌شود انتشار نشریاتی از این دست، یکی از محورهای استیضاح فرجی‌دانا وزیر علوم در مردادماه 1393 بوده‌است. علیرضا زاکانی با ابراز تأسف شدید از انتشار چنین نشریاتی، نشریه گوزه‌نک را در جلسهٔ استیضاح در صحن علنی مجلس در دست گرفت و به عنوان سندی به وزیر نشان دادکه تعدادی از دانشجویان دانشگاه از این اقدام زاکانی طی نامه‌ای تشکر کردند.

افتتاح باجه بانک ملی ایران دانشگاه شهیدمدنی آذربایجان-شعبه گوگان

اختصاص قطار اتوبوسی برقی در محور «دانشگاه آذربایجان» - «تبریز». (آذر 1393)

افتتاح دفترمرکزنیکوکار ی دانشگاه شهیدمدنی آذربایجان با حمایت کمیته امدادامام خمینی

سایت دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

www.azaruniv.ac.ir

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «معرفی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان شرقی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان شرقی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.