زمان مطالعه: 1 دقیقه
پاسخ آیت الله بهجت در مورد زمان ظهور امام مهدی (عج)

پاسخ آیت الله بهجت در مورد زمان ظهور امام مهدی (عج)

جام دینی:در عصر غیبت مسلمانان با گرفتاری و بلاهای زیادی دست و پنجه نرم می کنند شما فکر می کنید که باید چه کار...

Ayatollah Bahjat answered in the time of Imam Mahdi (aj)(2)
Ayatollah Bahjat answered in the time of Imam Mahdi (aj)(2)

جام دینی:
در عصر غیبت مسلمانان با گرفتاری و بلاهای زیادی دست و پنجه نرم می کنند شما فکر می کنید که باید چه کار کنند و چه چاره ای بیاندیشند؟
خدا می داند که چه بلاهایی بدتر از این در زمان غیبت آن حضرت بر سر مسلمانان آمد و می آید! آلمان در مدت کوتاه، چهارده کشور اروپایی را شکست داد که بزرگترین آنها یونان بود و سقوط آن در 25 روز طول کشید.
بنابراین، ممالک اسلامیه در نزد آنها، هر کدام یک لقمه است! ولی پیشرفت به سرعت، لازمه اش غفلت از دشمن پشت سر است که خداوند هر کدام از قدرت های شرق و غرب را معذّب و رقیب دشمن مقابل خود قرار داده است، و ظاهر این است که تا قیام حضرت حجت(ع) اسم اسلام باقی است.
«لایبقی من الاسلام إلا إسمه»(کافی ج 8 ص 308) از اسلام به جز نام آن باقی نمی ماند.
اگر دو گروه در برابر هم قرار گرفته و با یکدیگر در حال جنگ باشند، و یک فرد از این دو گروه را پیدا می کرد و رئیس گروه دیگر را می ربود، گروه بی رئیس یکی از دو راه را دارند: « یا باید تسلیم شوند و یا بدون رهبر با دشمن مخالف بجنگند.»
حال ما مسلمانان با کفار تقریبا همین طور است...
آیا نباید مواظبت و محافظت کنیم؟...
از جمله راه های محافظت و مواظبت این است که اولا کفار را نخوریم، ثانیا: آن چه را که به ما هدیه می دهند ـ تا مجذوب آن ها شویم و از این راه بر ما مسلمانان و منافع ما مسلط شوند و بر ما ظلم و ستم کنند ـ قبول نکنیم...

Ayatollah Bahjat answered in the time of Imam Mahdi (aj)(1)
Ayatollah Bahjat answered in the time of Imam Mahdi (aj)(1)

غیبت آن حضرت تا کی ادامه دارد و چرا اینقدر طولانی شده است؟
چه باید گفت؟ معلوم نیست تا کی؟ در تمام امت های گذشته غیبت مقدّر شده است، ولی در هیچ امتی چنین غیبتی با وقت نامعلوم و غیر مقدّر اتفاق نیفتاده است.
ما مسلمانان امتحان خود را با پیغمبر صل الله علیه و آله و سلم و یازده امام سلام الله علیهم اجمعین در زمان حضورشان پس داده ایم! اگر این یکی هم ظاهر می شد، لابد به قربانش می رفتیم!!
کسانیکه در زمان ائمه علیهم السلام به بنی امیه و بنی عباس گرایش داشتند، مگر دیوانه بودند؟! آنها از میان دو راه، دین و دنیا، دنیا و ضد آخرت را انتخاب می کردند! و هنوز مناصب آنها بر ما عرضه نشده تا امتحان خو را پس بدهیم!

Ayatollah Bahjat answered in the time of Imam Mahdi (aj)
Ayatollah Bahjat answered in the time of Imam Mahdi (aj)

نظر خود را درباره «پاسخ آیت الله بهجت در مورد زمان ظهور امام مهدی (عج)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره پاسخ آیت الله بهجت در مورد زمان ظهور امام مهدی (عج) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.