زمان مطالعه: 2 دقیقه
فواید میوه‌های پاییزی

فواید میوه‌های پاییزی

میوه‌های پاییزی فواید زیادی دارند و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن در فصل سرما می‌شوند. در ایران تنوع این میوه‌ها بسیار زیاد است.

میوه‌های پاییزی سرشار از ویتامین‌های گوناگونی هستند که برای پیشگیری از سرماخوردگی و همینطور مناسب تقویت سیستم ایمنی بدن در این فصل می‌باشند. در ادامه با نکات تغذیه آسمونی همراه باشید تا به این موضوع بپردازیم.

فواید میوه های خوش رنگ پاییزی
میوه های پاییزی

سیب میوه پاییزی

سیب یکی از میوه‌های پرطرفدار پاییزی است. پوست آنها را نیز بخورید زیرا حاوی فلاونوئیدهایی است که برای سلامت قلب مفید هستند. سیب سرشار از آنتی اکسیدان است. سیب 4 گرم فیبر غذایی در هر وعده دارد.

پرتقال میوه پاییزی

پرتقال یکی از میوه‌های مهم فصل پاییز است. پرتقال در تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارد. پرتقال دارای ویتامین C زیادی است و کمک به جذب آهن بیشتر و مبارزه با کم‌خونی یکی از فواید ویتامین سی است.

گلابی میوه پاییزی

یکی از بهترین خوراکی های پاییزی بی تردید گلابی است. طعم شیرین و آبدار این میوه باعث شده که طرفداران زیادی داشته باشد. پخت و پز واقعا می‌تواند عطر و طعم شگفت‌آور آنها را آشکار کند؛ بنابراین سعی کنید آنها را به صورت پخته یا آب‌پز امتحان کنید. گلابی منبع خوبی از ویتامین ث و مس است. گلابی 4 گرم فیبر در هر وعده دارد.

کدو تنبل میوه پاییزی

بر خلاف کدوی تابستانی، کدو تنبل دارای بافت ریز و عطر و طعم کمی شیرین است. از آن‌جایی که پوست آن ضخیم است، می‌توان آن را به مدت چند ماه ذخیره کرد. کدو تنبل با افزودنی‌های پاییزی، مانند دارچین و زنجبیل، طعمی عالی پیدا می‌کند. خواصی که این خوراکی خوشمزه برای سلامتی دارد: دارای اسیدهای چرب امگا 3 است. منبع بسیار خوبی از ویتامین آ است.

نارنگی میوه پاییزی

در میان خوراکی های پاییزی این میوه‌ی کوچک و شیرین از خانواده‌ی مرکبات طراوت ‌بخش رسپی‌های پاییز است. ترکیب محبوب‌مان بادام، خرما و عسل را شامل می‌شود. همچنین می‌توانید آب آنها را بگیرید، با روغن، سرکه، و زنجبیل ترکیب کنید و سس بی‌نظیری آماده کنید. خواصی که نارنگی برای سلامتی دارد: منبع خوبی از ویتامین ث است. منبع خوبی از بتا کاروتن است.

انار میوه پاییزی

در بین خوراکی های پاییزی این میوه‌ی کمی ترش به عنوان بمب آنتی‌اکسیدان حسابی مورد تعریف و تمجید قرار می‌گیرد. آب آن طعم تند و خوشایندی برای چاشنی‌هایی که گوشت را در آن می‌خوابانند، ایجاد می‌کنند و دانه‌هایش را می‌توان به سالاد اضافه کرد تا عطر و طعم‌اش بیش‌تر شود. انار سطح آنتی‌اکسیدان آب انار بسیار بالاست. انار منبع خوبی از ویتامین ث و فولات است.

کیوی میوه پاییزی

از این میوه‌ی شیرین برای اضافه کردن یک عطر و طعم گرمسیری به دستورهای غذایی‌تان استفاده کنید. کیوی در ترکیب با توت فرنگی، طالبی، یا پرتقال فوق‌العاده می‌شود و برای داشتن یک مزه‌ی ترش و خوشایند می‌توان آن را با آناناس ترکیب کرد. کیوی بیش‌تر از پرتقال ویتامین ث دارد. کیوی منبع خوبی از پتاسیم و مس است.

گریپ فروت میوه پاییزی

طعم ترشی که مخصوص گریپ فروت است، این میوه را از دیگر میوه‌های خانواده‌ی مرکبات متمایز می‌کند. آن را به مخلوط سبزیجات اضافه کنید، با آووکادو و میگو ترکیب کنید، یا از یک لیوان آب تازه‌ی آن که غنی از آنتی‌اکسیدان است لذت ببرید. خواصی که این میوه برای سلامتی دارد: بیش از 75٪ از میزان توصیه‌ شده‌ی روزانه‌تان از ویتامین ث را تامین می‌کند. منبع خوبی از لیکوپن است. دارای پکتین است که ثابت شده کلسترول را کاهش می‌دهد.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «فواید میوه‌های پاییزی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره فواید میوه‌های پاییزی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.