زمان مطالعه: 3 دقیقه
معرفی تیم اتریش در یورو 2016

معرفی تیم اتریش در یورو 2016

بعد از جام‌جهانی 1998 فرانسه، اتریش یک بار در مرحله نهایی تورنمنت‌های بزرگ حضور داشتند که آن هم به یورو 2008 برمی‌گشت.

تیم ملی اتریس در یورو 2016

اتریش به همراه سوئیس میزبان مشترک رقابت‌ها بود؛ هر چند در آن مسابقات نیز نتوانست از مرحله گروهی عبور کند. در سطح باشگاهی هم غیبت تیم‌های اتریشی در چمپیونزلیگ کاملا محسوس بود. این در شرایطی است که کمپانی ردبول مالکیت باشگاه قدیمی سالزبورگ اتریش را برعهده گرفت و باعث شد تا هواداران دیگر با این تیم جدید احساس نزدیکی نکنند و این شرایط لیگ اتریش را تغییر داد. به نظر می‌رسید تنها امیدواری اتریش  برای رسیدن به رقابت‌های یورو افزایش تعداد تیم‌های این رقابت‌ها باشد. بنابراین وقتی یوفا اعلام کرد که به جای 16 تیم در یورو 2016 بیست‌وچهار تیم حضور خواهند داشت، هواداران اتریشی امیدوار شدند. هر چند بعدا مشخص شد این تیم اتریش حتی اگر تنها 16 تیم به رقابت‌ها راه پیدا می‌کردند هم می‌توانست جواز حضور در مسابقات را به دست بیاورد.

نتایج اتریش قبل از یورو 2016

اتریش با هدایت مارسل کولر در مرحله مقدماتی نمایش‌های درخشانی داشت. آنها در هر دو دیدار رفت‌وبرگشت، روسیه را یک ـ صفر شکست دادند و با پیروزی 4 ـ یک مقابل سوئد حضورشان در یورو را قطعی کردند. البته پیشرفت فوتبال اتریش یک شبه اتفاق نیفتاد. فدراسیون فوتبال اتریش پایه این پیشرفت را در سال 2009 با برنامه‌ای موسوم به "پروژه 12" کلید زد؛ پروژه‌ای که تمریناتی ویژه برای بااستعدادترین پدیدهای اتریش که بین 15 تا 21 سال داشتند، فراهم می‌کرد. 9 نفر از تیم فعلی اتریش محصول این برنامه هستند از جمله داوید آلابا و الکساندر دراگوویچ. اتریشی‌ها همچنین مانند سوئیسی‌ها شروع به استفاده از پتانسیلی کردند که نسل دوم مهاجران به این کشور می‌توانست برای فوتبال‌شان فراهم کند.

دیدی کونستانتینی که پیش از کولر هدایت اتریش را برعهده داشت در این پیشرفت نقش زیادی بازی کرد؛ هرچند اختلاف او با چند بازیکن اصلی تیم انتقادهایی از او به همراه داشت اما او با میدان دادن به بازیکنان جوان در این پروژه تاثیرگذار بود؛ هرچند با نشستن کولر روی نیمکت اتریش بعد از حذف تیم از مقدماتی یورو 2012 بود که این روند سرعت گرفت. این مربی سوئیسی در ابتدا انتخاب چندان محبوبی نبودو او که از آخرین شغلش به عنوان مربی تیم آلمانی بوخوم اخراج شده بود، برای دو سال هدایت هیچ تیمی را برعهده نداشت اما کولر سرانجام ثابت کرد که گزینه مناسبی برای هدایت اتریش است و این تیم را در طول 5 سال از رتبه هفتادم رنکینگ فیفا به جمع 10 تیم برتر دنیا رساند.

کولر نشان داد که توانایی زیادی در ساختن تیم و گرفتن بهترین بازی از بازیکنانش به ویژه مارکو آرناتوویچ دارد؛ بازیکنی که دوران حرفه‌ایش به خاطر حواشی و اتفاقات خارج زمین با خطر نابودی روبه‌رو شده بود. آرناتوویچ در این مورد گفته:«کسی در تیم نیست که از او بد بگوید او همیشه به من اعتماد داشته و امیدوارم که اعتماد او را جواب بدهم.» کولر ثبات زیادی به تیمش داده و در 6 بازی از مرحله مقدماتی یورو با ترکیبی ثابت باز کرده و حتی در دیدار دوستانه‌ نیز ترجیح داده از بازیکنان اصلی‌اش استفاده کند. بیشتر بازیکنان اصلی اتریش در بوندس‌لیگای آلمان یا لیگ‌برتر انگلیس بازی می‌کنند و به همین دلیل از تجربه بالایی در سطح اول فوتبال برخورد دارند و می‌توانند این تیم را به مرحله یک هشتم نهایی برسانند.

هرچند نگرانی‌هایی در مورد کمبود بازی با تیم‌های درجه یک دنیا وجود دارد. اتریش بعد از دو رویارویی با آلمان در مقدماتی جام‌جهانی 2014 تنها دو بازی بزرگ داشته است، تساوی یک ـ یک مقابل اروگوئه و یک بازی درخشان مقابل برزیل البته با شکست 2 ـ یک به پایان رسید. اتریش آخرین بار در جام‌جهانی 1982 توانست از مرحله گروهی یک تورنمنت بزرگ صعود کند و به نظر می‌رسد اکنون زمان آن است تا آنها این طلسم را بشکنند.

معرفی مربی تیم اتریش مارسل کولر

او بعد از دو سال دوری از فوتبال که به مطالعه فوتبال آلمان گذشت، در سال 2011 هدایت اتریش را برعهده گرفت و همان سبک بازی با ضرباهنگ بالا که مربیانی مانند یورگن کلوپ دوست دارند، به فوتبال این کشور آورد. او در زمان بازی هافبک بود و 55 بازی برای تیم‌ملی سوئیس انجام داد از جمله در یورو 96 زیر نظر روی هاجسون. او پیش از رفتن به آلمان و هدایت کلن و بوخوم، در سوئیس نیز مربیگری کرد. فدراسیون فوتبال اتریش در ماه مارس گذشته قرارداد او را تا سال 2017 تمدید کرد. کولر از زبان خودش: 1- به بازیکنان گفتم که می‌توانند تاریخ‌ساز شوند.

یک روز آنها می‌توانند نوه‌هایشان را روی پایشان بنشانند و داستان این تیم را برایشان تعریف کنند. 2- ما می‌خواهیم این پیشرفت ادامه داشته باشد. حریفان حالا ما را بیشتر جدی می‌گیرند، شاید این مساله کمی کار را برای ما دشوارتر کند اما ما نمی‌خواهیم زیاد تغییر کنیم. 3-  تیم اتریش پتانسیل بهتر شدن هم دارد. در 4 سال و نیم گذشته ما یک تیم هماهنگ ساختیم که هنوز به اوج موفقیتش نرسیده است. 4- من همیشه گفته‌ام که یک چیز وقتی خوب است که باعث قوی شدن بازیکن شود. کار من این است که بازیکنان را به توانایی‌هایشان آگاه کنم و مطمئن شوم که آنها در زمین هم با تمام توان بازی می‌کنند.

فهرست نهایی اتریش برای یورو 2016

دروازه بان ها: روبرت آلمر، هاینز لیندر، رمضان اوزجان مدافعان: الکساندر دراگوویچ، کریستین فوکس، گرگوری گاریکس، مارتین هینترگر، فلورین کلاین، ‏سباستین پرودل، مارکوس سوتنر، کوین ویمر هافبک ها: داوید آلابا، جولیان بومگارتلینگر، مارتین هارنیک، استفان ایلسانکر، یاکوب یانتشر، زلاتکو ‏یونوزویچ، مارسل سابیتزر، الساندرو شوف مهاجمان: لوکاس هینترسیر، روبین اوکوتیه، مارک یانکو، مارکو آرناتوویچ    

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «معرفی تیم اتریش در یورو 2016» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی تیم اتریش در یورو 2016 فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.