زمان مطالعه: 3 دقیقه
واقعیت افزوده AR چیست؟

واقعیت افزوده AR چیست؟

واقعیت افزوده به معنای اضافه کردن چیزی است. که در آن گرافیک، صدا و بازخورد لمسی به جهان طبیعی ما اضافه می شود....

 افزوده AR یا نزدیک کردن دنیای مجازی به دنیای واقعی

واژه AR مخفف اصطلاح Augmented Reality می باشد که در زبان فارسی به معنای واقعیت افزوده ar است. در واقع به روش هایی که ویژگی ها و امکانات بیشتری به واقعیت می افزاید ، AR یا واقعیت افزوده گفته می شود. به عبارت دیگر واقعیت افزوده ar یک پل ارتباطی میان دنیای مجازی و دنیای واقعی ایجاد می کند. در دنیای امروز ، تکنولوژی AR قادر است تا هر غیر ممکنی را ممکن نماید. لازم به ذکر است که روز به روز کاربرد های تکنولوژی AR در حال افزایش می باشد.

طرح ساخت افزوده AR

برای اولین بار در سال 1990 میلادی به وسیله توماس کادل ، اولین ایده واقعیت افزوده AR مطرح شد. توماس کادل در آن زمان یکی از کارمندان شرکت هواپیما سازی بوئینگ بود. وی وقتی که در این کمپانی برای متصل کردن کابل ها در هواپیما به کارمندان این شرکت کمک می کرد ، مفهوم واقعیت افزوده AR را به وجود آورد. اما در حال حاضر تکنولوژی AR را می توان به دو دسته عینک های پوشیدنی و تلفن های هوشمند طبقه بندی کرد.گفتنی است که در این روش نرم افزار AR بر روی تلفن های هوشمند نصب می شود و ویژگی های این تکنولوژی را به تلفن های هوشمند می افزاید. همچنین با عکاسی وسیله دوربین تلفن هوشمنده ، تصاویر به نرم افزار AR فرستاده خواهد شد و سپس عملیات پردازش عکس انجام می شود و به این طریق داده های دیجیتالی نظیر صدا ، عکس و غیره قابل استفاده خواهد بود.

افزوده AR از نوع ویدیو

واقعیت افزوده AR چیست؟
واقعیت افزوده AR چیست؟

تصور نمایید که یک اطلاعیه که توسط سردبیر یک ماهنامه خوانده شده ، در آن ماهنامه چاپ شده است و کاربران علاقه مند هستند تا اطلاعیه مذکور را به صورت ویدیویی از زبان سردبیر ماهنامه مشاهده نمایند. این کار به وسیله تکنولوژی واقعیت افزوده AR امکان پذیر می باشد. در واقع کاربران می توانند اپلیکیشن مورد نظر را روی تلفن هوشمند خود نصب و اجرا نمایند ، سپس با نگه داشتن دریچه دوربین بر روی عکس سردبیر ماهنامه ، ویدیو مربوط به اطلاعیه را از سرور دریافت و سپس آن را مشاهده نمایند.

افزوده AR از نوع سه بعدی
در این مرحله نیز می بایست عملیات قبل توسط کاربر اجرا شود و به محض اینکه تصویر محصول چاپ شده اسکن شد ، کاربر می تواند محصول مورد نظر را به صورت کاملاً سه بعدی مشاهده نماید. همچنین لازم به ذکر است که در این روش کاربران قادر هستند تا محصولات مختلف را از زاویه های گوناگون مشاهده نمایند و یا حتی می توانند درب محصول را نیز باز کنند.همچنین کاربران می توانند مسابقه ای که توسط ماهنامه مذکور برگزار شده است را از طریق واقعیت افزوده AR مشاهده نماید و قادر خواهد بود فرم مربوط به مسابقه را تکمیل و ذخیره کند. همانطور که مشخص است با استفاده از این روش دیگر احتیاجی به ارسال ایمیل و یا پیامک نخواهد بود و تمام مسابقه ها با نظم و انضباط بهتری برگزار خواهد شد.

افزوده AR از نوع کاتالوگ
1- تصور نمایید که در حال مطالعه کردن یه ماهنامه و یا یک هفته نامه محبوب هستید و درون یکی از صفحه های ماهنامه یا هفته نامه مذکور ، یک عکس کوچک و متن مربوط به سخنرانی یکی از سیاست مداران در یک همایش به چاپ رسیده است که می توانید با نصب کردن اپلیکیشن واقعیت افزوده و نگه داشتن دوربین تلفن خود بر روی عکس مربوط به خبر ، کلیپ کامل مربوط به این خبر را مشاهده کنید.
2- همانگونه که در بالا نیز به این موضوع پرداختیم ، تصور کنید یک اطلاعیه که به وسیله سردبیر یک هفته نامه خوانده شده ، در آن هفته نامه به چاپ رسیده است و خوانندگان آن هفته نامه می خواهند تا اطلاعیه مورد نظر را به صورت کلیپ به صورت مستقیم از زبان سردبیر هفته نامه مشاهده کنند.
3- همانگونه که در بخش تکنولوژی AR از نوع سه بعدی گفته شد ، خوانندگان قادر خواهند بود مسابقه ای که توسط هفته نامه مورد نظر برگزار شده است را به وسیله نرم افزار های تکنولوژی واقعیت افزوده AR مشاهده کنند و همچنین می توانند فرم مربوط به مسابقه را تکمیل و ثبت کنند. همانگونه که واضح می باشد با به کار گیری این روش ، دیگر احتیاجی به ارسال ایمیل و یا پیامک نیست و تمام مسابقه ها با نظم و انضباط بهتری برگزار می شود.
4- فرض کنید در یک روزنامه ، خبر های مربوط به نتیجه انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران به چاپ رسیده است. در زمان انتخابات دو مشکل مهم برای روزنامه ها به وجود می آید که باعث می شود کاربران شبکه های تلویزیونی را برای پیگیری اخبار انتخاب کنند.
5- برای نمونه شما در حال مشاهده کردن یکی از صفحات یک هفته نامه یا پورتال خبری می باشید و بر روی یکی از این صفحات ، تبلیغ یک مقاله برنامه نویسی ، طراحی لوگو و یا فعالیت فریلنسر ها چاپ شده است. کاربران می توانند با استفاده از نرم افزار های تولید شده برای این منظور و نگه داشتن دریچه دوربین تلفن هوشمند خود روی آگهی ، متن و یا کلیپ مربوط به آن را مشاهده کنند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «واقعیت افزوده AR چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره واقعیت افزوده AR چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.