زمان مطالعه: 1 دقیقه
معرفی پژوهشکده هواشناسی و علوم جو

معرفی پژوهشکده هواشناسی و علوم جو

پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو مرکز پژوهشی وابسته به سازمان هواشناسی کشور و از زیرمجموعه‌های فرعی وزارت راه و شهرسازی می‌باشد.

پژوهشکده هواشناسی و علوم جو مرکز پژوهشی وابسته به سازمان هواشناسی کشور و از زیرمجموعه‌های فرعی وزارت راه و شهرسازی می‌باشد. با آسمونی همراه باشید.

آشنایی با پژوهشکده هواشناسی

پژوهشکده هواشناسی در سال 1368 شمسی با موافقت اصولی آلودگی هوا، هواشناسی دریائی و اقیانوس‌شناسی فیزیکی، کاوش‌های جوی، هواشناسی هوانوردی شروع به کار کرد. در سال ۱۳۷۴ با دریافت مجوز قطعی ، اولین پژوهشکده به نام "پژوهشکده هواشناسی" رسماً در تهران شروع به کار کرد. این پژوهشکده با داشتن هشت گروه پژوهشی در زمینه های مختلف هواشناسی به انجام مطالعات و پژوهش های مرتبط با دانش محض هواشناسی و شناخت، گسترش و ارائه کاربردهای آنها می پردازد. همچنین بخش مهمی از فعالیت های این پژوهشکده همکاری آموزشی با مراکز آموزش عالی در زمینه های مرتبط با علوم هواشناسی است.

کار پژوهشکده هواشناسی

  • پژوهش‌در زمینه شناخت جو، رفتار و برهم کنش آن با محیط پیرامون مانند اقیانوس و خشکی
  • پژوهش در زمینه‌ کاربردهای هواشناسی در حوزه های مختلف، مانند آب، کشاورزی، ترابری، دفاعی، بهداشت، سلامت و آسایش، صنایع، عمران، شهرسازی، دریایی، شیلات و ...
  • پژوهش در زمینه مدل سازی و بومی سازی نرم افزارها و سامانه های پیش‌بینی‌ عددی وضع هوا
  • پژوهش در زمینه مخاطرات جوی-اقلیمی مانند گردو خاک،خشکسالی،طوفان و ...  وتهیه پیش‌آگاهی‌های دقیق و به موقع و ارائه هشدارها و راهکارهای مناسب
  • پژوهش در زمینه کاوش‌های جوی و فناوری‌های نوین از قبیل رادار، لیدار،سودار و ماهواره‌های هواشناسی
  • پژوهش در زمینه روش‌های تعدیل وضع هوا مانند بارورسازی ابرها
  • پژوهش در زمینه های نظری و شناسایی پتانسیل انرژهای پاک و تجدیدپذیر کشور و بکارگیری آنها

پروژه‌های موفق پژوهشکده هواشناسی

از پروژه‌های موفق این پژوهشکده می‌توان به ایجاد سامانه خودکار برای صدور پیش بینی‌های دقیق بارش، دما و تراز آب سدها برای برخی حوزه‌های آبریز کشور (مانند کارون بزرگ) اشاره کرد. این پژوهشکده تحت پوشش سازمان هواشناسی کشور، وزارت راه و شهرسازی است و نشانی آن تهران - کیلومتر 18 اتوبان کرج ـ شهرک پژوهش ـ انتهای بلوار پژوهش واقع شده ‌است.

آدرس و شماره تماس پژوهشکده هواشناسی

آدرس تهران، انتهای بزرگراه همت غرب، بزرگراه شهيد خرازی، بلوار پژوهش
کدپستی 1516259852
شماره تماس 02144196955
سایت http://www.rimas.ac.ir
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «معرفی پژوهشکده هواشناسی و علوم جو» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی پژوهشکده هواشناسی و علوم جو فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.