زمان مطالعه: 2 دقیقه
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ اتلتیکو مادرید ، یک خرس و هفت ستاره

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ اتلتیکو مادرید ، یک خرس و هفت ستاره

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی اتلتیکو مادرید ، یک خرس و هفت ستارهاگر...

File:Flag of Madrid (city) Spain.svg - Wikipediaاگر به لوگوی تیمهای فوتبال توجه کنیم ، در بسیاری از آن ها می توانیم تصاویری از حیوانات مشاهده کنیم . اما حتی قرار گرفتن جانوران در لوگوی تیمها نمی تواند بی دلیل باشد و در پس هر علامتی می توان تاریخ و هویت را مشاهده کرد . از جمله این تیمها اتلتیکو مادرید است .

 

الگو برداری از بیلبائو

در 26 آوریل 1903 بود که گروهی از دانش آموزان ایالت باسک که در مادرید تحصیل می کردند، تیمی فوتبال تاسیس نمودند. آنها تیم خود را شعبه ای از باشگاه اتلتیکو بیلبائو نامیدند و در تمام فعالیت های خود از بیلبائو الگو برداری کردند. حتی مثل بیلبائو در ابتدا پیراهن های خود را آبی و سفید کردند اما وقتی در سال 1911 بیلبائو از لباس راه راه قرمز و سفید استفاده کرد، اتلتیکو مادرید هم پیراهن قرمز و سفید را به عنوان پیراهن نخست خود برگزید.

 

روخی بلانکو

اگر به پیراهن این باشگاه توجه کنیم ، روی سینه بازیکنان این تیم علامتی را می بینیم که نه تنها هویت و تاریخ باشگاه ، بلکه نشانه های تاریخی شهر مادرید را در دل خود ، جای داده است . قسمت پایین این علامت، راه راه قرمز و سفید است ؛ درست مثل پیراهن قرمز و سپید اتلتیکو مادرید و لقب این باشگاه یعنی روخی بلانکو ( قرمز و سفیدها ) . در قسمت بالای این لوگو هم می توان خرسی را دید که برخاسته و در حال چیدن میوه از یک درخت است .

atletico-madrid-logo-during-time
atletico-madrid-logo-during-time

هفت ستاره دب اکبر

اما یک خرس و یک درخت، چگونه می‌توانند به فوتبال مرتبط باشند؟ شاید در ظاهر، ارتباطی بین این دو مساله دیده نشود اما نباید فراموش کرد که این باشگاه 115 ساله، نماینده شهر مادرید هست، شهری که مدتهاست پایتخت اسپانیاست و از سال 1212 میلادی از یک خرس به عنوان نماد و پرچم خود استفاده می‌کند. روی بدن خرس، هفت ستاره درخشان دیده می‌شد که علامت ستاره‌های دب اکبر در آسمان بودند.

LaLiga fixtures 2023/24 announced: Atlético begin season vs. Granada - Into  the Calderon

خرس در حالی چیدن توت از درخت

بعدها این علامت با تغییراتی روبه رو شد و یک درخت هم به پرچم اضافه شد. به این ترتیب خرس هم در این تصویر روی پاهای خود ایستاد و در حال چیدن میوه از درخت شد. علامت چیدن میوه توت( یا توت فرنگی) تا امروز هم در پرچم مادرید دیده شده و هرچند در قرون گذشته، تغییرات زیادی در این لوگو ایجاد شد و علامتهای زیادی حذف و اضافه شدند اما خرس و ستاره های دب اکبر هرگز از این علامت حذف نشدند و حتی به لوگوی باشگاه اتلتیکو مادرید هم راه پیدا کردند.

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ اتلتیکو مادرید ، یک خرس و هفت ستاره
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ اتلتیکو مادرید ، یک خرس و هفت ستاره

در حال حاضر چهار سال است که لوگوی باشگاه تغییرات کوچکی کرده است . مثلا خرس سیاه ، آبی‌رنگ شده و برگ‌های سبز درخت هم  آبی شدند . ولی بازهم اصالت این لوگو پابرجا مانده است ؛ با سه رنگ قرمز، سفید و آبی که رنگ پیراهن، جوراب و شورت باشگاه در سالهای اخیر بوده است .    

نظر خود را درباره «آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ اتلتیکو مادرید ، یک خرس و هفت ستاره» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ اتلتیکو مادرید ، یک خرس و هفت ستاره فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.