زمان مطالعه: 1 دقیقه
بیوگرافی عطاءالله بهمنش، گزارشگر و مفسر ورزشی

بیوگرافی عطاءالله بهمنش، گزارشگر و مفسر ورزشی

عطاالله بهمنش متولد 24 فروردین 1302 در کرمانشاه است که 11 تیر 96 در تهران درگذشت. عطاالله بهمنش ورزشکار، مدیر...

عطاالله بهمنش متولد 24 فروردین 1302 در کرمانشاه است که 11 تیر 96 در تهران درگذشت. عطاالله بهمنش ورزشکار، مدیر ورزشی، گزارشگر، خبرنگار و روزنامه‌نگار ورزشی ایرانی بود. آسمونی در این بخش بیوگرافی عطاالله بهمنش را برای شما عزیزان منتشر می کند.

بهمنش از قدیمی‌ترین و سرشناس‌ترین گزارشگران ورزشی ایران بود. وی نخستین گزارشگری زنده ورزشی در ایران از رادیو را در سال 1337 برای رقابت دو و میدانی میان تیم ملی ایران و عراق از صدای ایران انجام داد.

وی در ساعات پایانی روز یکشنبه 11 تیر 1396 مقارن با دوم ژوئیه - روز جهانی ورزشی نویسان- در 94 سالگی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بانک ملی تهران درگذشت.

علی دایی و مهدی تاج اولین کسانی بودند که به درگذشت وی واکنش نشان دادند.

بیوگرافی عطاءالله بهمنش، گزارشگر و مفسر ورزشی
بیوگرافی عطاءالله بهمنش، گزارشگر و مفسر ورزشی

روزنامه‌نگاری عطاالله بهمنش

بهمنش نویسندگی را از دی ماه 1330 در مجله ورزشی «نیرو و راستی» که توسط منیر مهران و منوچهر مهران منتشر می‌شد، شروع کرد و همکاری خود با آن نشریه را تا هنگام تعطیلی آن در سال 1337 ادامه داد. بهمنش در سال‌های 1333 تا 1337 در نشریه امید ایران نیز می‌نوشت و پس از آن نیز از نویسندگان اصلی هفته‌نامه کیهان ورزشی به شمار می‌آمد و با نشریاتی همچون روزنامه اطلاعات، گلبانگ، روزنامه ری، ایران ورزشی نیز همکاری داشت

کتاب‌های عطاالله بهمنش

  • «جام جهانی فوتبال از آغاز تا 2002» کتابی از عطاالله بهمنش و محمود اکرامی است که به تاریخ جام جهانی فوتبال می‌پردازد.

  • «بازیهای المپیک از آغاز تا امروز» که به تاریخ بازی‌های المپیک می‌پردازد.

  • «گام به گام، با جام: تفسیر و آلبوم فوتبال جام جهانی اسپانیا 1982»

ata-behmanesh
ata-behmanesh
ورزشی

بهمنش چندین دوره قهرمان دو و میدانی تهران در رشته‌های نیمه استقامت، دفاع راست تیم فوتبال بانک ملی بوده و در رشته‌های تنیس و کوهنوردی نیز فعالیت کرده است. البته مهمترین علاقه و بیشترین فعالیت بهمنش در زمینه ورزش کشتی بوده است و او پنج سال دبیر و نایب رئیس فدراسیون کشتی ایران بود.

حاشیه عطاالله بهمنش

بهمنش در مصاحبه‌ای زیباترین خاطره ورزشی خود را درخشش تیم ملی کره شمالی در جام جهانی فوتبال 1966 و بازی این تیم در مقابل تیم ملی پرتغال عنوان کرده است

پس از انقلاب 1357

بهمنش بعد از انقلاب 1357 از رادیو و تلویزیون ایران کنار گذاشته شد و پس از آن وی با درخواست بازگشت به کار در رادیو و تلویزیون موافقت نکرد.

سکته مغزی و مرگ عطاالله بهمنش

وی صبح روز دوشنبه 15 خرداد 1396 در سن 94 سالگی پس از سال‌ها خانه نشینی و بیماری بر اثر سکته مغزی، در بخش مراقبت‌های ویژه هتل بیمارستان گاندی بستری شد.

وی پس از حدود یک ماه بستری بودن در بیمارستان، ساعت 22:30 یازدهم تیرماه 1396 در 94 سالگی درگذشت.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی عطاءالله بهمنش، گزارشگر و مفسر ورزشی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی عطاءالله بهمنش، گزارشگر و مفسر ورزشی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.