زمان مطالعه: 1 دقیقه
سوالات جنسی کودکان معمولا ازچه سنی آغاز میشود؟

سوالات جنسی کودکان معمولا ازچه سنی آغاز میشود؟

سن 3 تا 5 سالگی، در کودکان سن کنجکاوی‌های زیاددر ارتباط با بدن خوداست ویا سوالات زیادی دراین زمینه میپرسند وهمین باعث می‌شود که بچه ها به دکتر بازی،و بازیهایی


به نام یگانه عالم


سن 3 تا 5 سالگی، در کودکان سن کنجکاوی‌های زیاددر ارتباط با بدن خوداست ویا سوالات زیادی دراین زمینه میپرسند وهمین باعث می‌شود که بچه ها به دکتر بازی،و بازیهایی این چنینی علاقه نشان دهند و دربرابر تفاوت‌هایشان کنجکاوی نشان دهند.اگر والدین فضایی امن و دوستانه برای فرزندشان ایجاد کرده باشند، فرزندان این مسائل و کنجکاوی‌های ذهنی شان را از والدین می‌پرسند.واگر ناایمن باشد کودک جواب کنجکاویهایش را از دوستان وهمسالان خود میپرسد. 
ارتباط میان والدین وفرزنداز همان روز اول تولد باید ایمن باشد، تا  کودکان دارای حس امنیت روانی با والدین خود داشته باشند ودرسنین بالاتر نیز این ارتباط محکم ترمیشود.
لزوم اموزشهای لازم به کودکان حدودا 3تا5 سالگی وآگاه سازی آنها در برابر سواستفاده ها احساس میشود.
صحبت کردن با کودکان در مورد مسائل جنسی و اندام های خصوصی از وظایف والدین است که باید در سن مناسب کودک به آموزش این مسائل بپردازند تا از سوء استفاده های جنسی جلوگیری کنند.
اگر کودک از ما اطلاعات در حد فهمش بطورکامل دریافت نکند اطلاعات خودرا از گروه دوستان وهمسالان دریافت میکند واین امر باعث میشود تا اطلاعات او بصورت ناقص یا فراتر از سنش باشد واین مسئله خطرناک است.
بهترین زمان برای اگاه کردن کودکان از سو استفاده های جنسی زمان استحمام است زیرا دراین هنگام میتوانید به اندامهای کودک اشاره کنید وبه او بگویید این اندام خصوصی هستند وهیچ کس نباید به آنها دست بزند مثل اینکه هرکس برای خود مسواک وحوله مخصوص به خود دارد وکس دیگری از ان استفاده نمیکند وباید بدانید این آموزشها برای هردوجنس چه دختر وچه پسر لازم است حتی میتوانید از کلیپهایی که جهت اگاهی بچه ها در این گروه سنی ساخته شده اند استفاده کنید.

(سارافلاحی کارشناس ارشد روانشناسی)

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «سوالات جنسی کودکان معمولا ازچه سنی آغاز میشود؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره سوالات جنسی کودکان معمولا ازچه سنی آغاز میشود؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.