آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ استون ویلا / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی

استون ویلا؛ شیر طلایی و رنگهای ارغوانی و آبی

باشگاه استون ویلا از جمله تیمهایی است که مدتی برای رسیدن به رنگ ایده آل خود تلاش کرد و رنگهای مختلف را برتن کرد. اما زمانی که این تیم به رنگ ایده آل خود رسید ، کمترین تغییرات ممکن را در رنگ پیراهن و نماد خود ایجاد کرد. آسمونی ، ویلا 144 سال قبل در روز 21 نوامبر 1874 آغاز به کار کرد و در ابتدای کار ، پیراهن ثابتی نداشت. این تیم در سالهای آغازین بیشتر از پیراهن های یکدست سفید ، خاکستری یا ابی تیره استفاده می کرد. طی سالهای 1877 تا 1879 تنوع در رنگهای باشگاه بیشتر شد و این تیم ، پیراهن های آبی و مشکی ، یکدست سبز ، قرمز و آبی را به تن کرد تا این رنگها هم به مجموعه پیراهن های این تیم اضافه شود. در سال 1880 به پیشنهاد ویلیام مک گرگور اولین نماد روی پیراهن استون ویلا قرار گرفت. این لوگو یک شیر قرمز و ایستاده بود. شیر ایستاده ( Rampant ) نمادی قدیمی و اشرافی بود که بعدها تیمهایی مثل چلسی و اسپورتینگ لیسبون نیز آن را روی لباس خود قرار دادند.

aston-villa-logo-during-time
aston-villa-logo-during-time

در روز دوشنبه 8 نوامبر 1886 باشگاه به صورت رسمی در اسناد خودش نوشت که رنگ لباس ویلا از آن پس ترکیب دو رنگ آبی و کاکائویی خواهد بود. همچنین قرار شد ویلیام مک گرگور 24 دست از این پیراهن ها را با حداقل هزینه ممکن برای بازیکنان تیم تهیه کند. بعدها لباس ویلا اندکی تغییر کرد و رنگ ارغوانی جایگزین رنگ کاکائویی شد. ارغوانی رنگ خانواده سلطنتی بریتانیاست و ترکیب رنگهای ارغوانی و آبی، به جز استون ویلا در لباس تیمهایی مثل وستهام و برنلی هم به کار رفته است. اما استون ویلا هرچقدر برای رسیدن به رنگ ایده آل لباس خود نیاز به تغییر داشت ، برخلاف آن تغییری در نماد خود ایجاد نکرد و تنها شیر را درون یک سپر قرار داد. آسمونی ، سپری که همواره رنگهای لباس باشگاه در آن قرار گرفته است. مثلا طی سالهای 2000 تا 2007 بک گراند شیر طلایی ، راه راه ارغوانی و آبی بود و در بالای سپر ، نام « استون ویلا » به چشم می خورد. در زیر پاهای شیر هم شعار قدیمی باشگاه که عبارت « prepared »( آماده شده ) بود قرار داشت.

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ استون ویلا ، شیر طلایی و رنگهای ارغوانی و آبی
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ استون ویلا ، شیر طلایی و رنگهای ارغوانی و آبی

در سال 2007 لوگو اندکی با تغییر روبه رو شد ؛ یک ستاره که یادآور قهرمانی ویلا در سال 1982 مسابقات جام قهرمانان اروپا بود در برابر شیر قرار گرفت و به جای نام امل باشگاه، حروف AVFC که مخفف عبارت « باشگاه فوتبال استون ویلا » بود ، وارد نماد شد. این حروف و عبارت « آماده شده » به رنگ ارغوانی بود و بک گراند شیر ، ابی آسمانی شد. یک دهه بعد « رندی لِرنِر » پیشنهاد کرد که لوگویی جدید با همفکری هواداران طرح شود. در 6 آوریل همان سال ( 2016 ) از نماد جدید رونمایی شد که همچنان روی لباس تیم وجود دارد. البته تغییرات بسیار جزئی بودند. شعار باشگاه حذف شد و سایز شیر بزرگ تر. چنگالهای شیر هم نمایان تر شد و اجزای بدن شیر که جدا از هم بودند ، به هم متصل شدند تا استون ویلا صاحب رکوردی منحصر بفرد شود. این تیم فقط به لطف عدم تغییر در لوگوی خود ، حالا نمادی دارد که عمر آن تا چند ماه دیگر به 140 سال خواهد رسید.  

نظر خود را درباره «آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ استون ویلا ، شیر طلایی و رنگهای ارغوانی و آبی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ استون ویلا ، شیر طلایی و رنگهای ارغوانی و آبی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.