به گفته محققان مطالعات و بررسی بیشتری لازم است اما برخلاف تحقیقات قبلی و اولیه، آسم و بیماری های تنگی نفس و ریه نقش چندانی در ابتلا به  کووید-19 ندارند و عجیب است اما افراد مبتلا به آسم درصورت ابتلا به ویروس کرونا ممکن است وضعیتشان چندان وخیم تر از افرادی که آسم ندارند نشود!

مسائل دیگر مانند بیماری های قلبی، فشار خون، دیابت و چاقی میتوانند در ابتلا و وخامت بیماری کرونا دخیل باشند، اما آسم نه! میتوان گفت حتی کسانی که مشکلات ریوی دیگر دارند و درحال درمان با روشهای درمان آسم هستند نیز شرایط بدتری نسبت به دیگر افراد ندارند. همچنین فاصله گذاری اجتماعی این دوره، میتواند در کمتر شدن حملات آسم نیز مفید و موثر باشد. علاوه بر اینها نشان داده شده که استفاده از اسپری آسم میتواند شانس رشد عفونی ویروس کرونا در مجاری تنفسی را کاهش دهد!

سن بیمار آسمی چه نقشی در واکنش بدنش درمقابل ویروس کرونا دارد؟

خطر ابتلا به کرونا به موازات افزایش سن بالا میرود، اما آسم در سنین پایین شایع تر است. کوکان و جوانان مبتلا به آسم معمولا دچار التهاب ریوی به خاطر حساسیت به فاکتوری خارجی یا درونی حملات آسمی دارند. علاوه بر اینها نوعی آنزیم در بافت شش ها، آرتری ها، قلب، کلیه و دستگاه گوارش وجود دارد که با ورود ویروس کرونا و سارس به بدن، مقادیر این آنزیم افزوده میشود؛ همچنین گمان میرود که این آنزیم برای از بین بردن دیگر ویروس ها در سیستم تنفسی موثر باشد، اگرچه هنوز معلوم نیست چطور.

این نظریه هنوز جای بررسی دارد و لازم است افراد مبتلا به آسم در هر سنی همچنان تمهیدات بهداشتی کرونا را درنظر بگیرند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «آسم هیچ ارتباطی با کرونا و تشدید آن ندارد!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره آسم هیچ ارتباطی با کرونا و تشدید آن ندارد! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.