زمان مطالعه: 1 دقیقه
مجلس خبرگان رهبری

مجلس خبرگان رهبری

مجلس خبرگان از نهادهاى ابتکارى در نظام سیاسى کشور است که براى اولین بار، با تدوین قانون اساسى جمهورى اسلامى...

مجلس خبرگان از نهادهای ابتکاری در نظام سیاسی کشور است که برای اولین بار، با تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در حقوق اساسی مطرح شده است. آسمونی برای آشنایی شما عزیزان با مجلس خبرگان رهبری ، به معرفی این سازمان می پردازد.



مجلس خبرگان رهبری

با تأسیس نظام جمهوری اسلامی ایران در سال 1357، گرایش و توجه محققان و اندیشوران حوزه مطالعات سیاسی - اجتماعی به ابعاد این حوزه‏‌های مطالعاتی و نقش آن در عرصه‏های حکومت و اداره جامعه بیشتر شد.

اما شرایطی که در سال‏های آغازین انقلاب و سپس شروع جنگ تحمیلی بر کشور تحمیل شد، مجال تحقیقات نظری و کاربردی عمیق و بلند مدت را از محققین گرفت.

تا این که در تیرماه 1362 مجلس خبرگان رهبری، آغاز به کار کرد که بی‏شک یکی از ارکان مهم و حساس نظام در مقابله با هجوم بی شائبه دشمنان نظام اسلامی است.

مجلس خبرگان رهبری
مجلس خبرگان رهبری

حساسیت مسئولیت مجلس خبرگان و تأثیر عمیق و گسترده آن در سرنوشت نظام اسلامی و آینده آن، به صورتی است که بنیان‏گذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی‏(ره) این مسئولیت را در رأس همه مسئولیت‏ها قلمداد نموده و هشدار دادند که کوچک‏ترین سهل‏انگاری و مسامحه و کوچک‏ترین اعمال نظرهای شخصی و خدای نخواسته تبعیت از هواهای نفسانی که ممکن است این عمل شریف الهی را به انحراف کشاند، بزرگ‏ترین فاجعه تاریخ را به وجود خواهد آورد.

از این رو، انجام این وظیفه سترگ در قبال نهاد رهبری و حراست از صیانت آن، از کسانی ساخته است که خود در سطح بالایی از بینش اجتماعی، خودسازی اخلاقی و دانش فقهی باشند.

assembly-of-experts
assembly-of-experts

در واقع مجلس خبرگان از نهادهای ابتکاری در نظام سیاسی کشور است که برای اولین بار، با تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در حقوق اساسی مطرح شده است. حضور فعال این مجلس، پشتوانه اطمینان‏بخشی در جهت صیانت نظام به ویژه در لحظه‏های مخاطره‏آمیز است.

مجلس خبرگان رهبری با توجه به نیازهای فکری و علمی کشور و تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری، در اجلاسیه11/28/1371 مسئولیت پژوهش در موضوع حکومت اسلامی را بر عهده دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری گذارد.

بر اساس این مصوبه، مرکز تحقیقات در سال 1372 به منظور تبیین، تعمیق و توسعه اندیشه سیاسی اسلام در موضوع حکومت اسلامی تأسیس شد که گستره فعالیت‏های آن در دو سطح داخل و خارج با اولویت داخل کشور است.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «مجلس خبرگان رهبری» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره مجلس خبرگان رهبری فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.