نگاهی به مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا /   اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی

مس سونگون طلسم تیم های ایرانی را می شکند؟

  به گزارش آسمونی ، دهمین دوره رقابت های فوتسال قهرمانی آسیا در کشور اندونزی در حال برگزاری است. این رقابت ها با حضور 16 تیم در 4 گروه برگزار می شود و مس سونگون قهرمان لیگ برتر کشورمان هم به نمایندگی ایران در این مسابقات شرکت کرده است. اما نمایندگان ایران در ادوار گذشته مسابقات چه آماری برجای نهاده اند؟

asian-cup-futsal-championship
asian-cup-futsal-championship

گیتی پسند در مسیر فینال آسیا

در رقابت های 2017 تیم گیتی پسند اصفهان در گروه سوم با تیم های شیرکر اوزاکا ژاپن و شنژن نانلینگ چین همگروه بود و با برتری (3-2) و (7-0) مقابل این دو رقیب به عنوان صدرنشین راهی دور دوم شد. گیتی پسند در یک چهارم نهایی (7-0) بانک بیروت( نماینده لبنان) را شکست داد و پس از آن با برتری(4-2) در برابر الریان قطر فینالیست این رقابت ها شد.  

سومین حضور چونبوری در فینال

اما در سوی دیگر نماینده ژاپن را حذف کرد و آن گاه در نیمه نهایی (6-0) تای سون نام ویتنام را شکست داد تا برای سومین بار به فینال رقابت های قهرمانی آسیا راه یابد.

نگاهی به مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا ; مس سونگون طلسم تیمهای ایرانی را می شکند؟
نگاهی به مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا ; مس سونگون طلسم تیمهای ایرانی را می شکند؟

هت تریک سوفاووت در برابر گیتی پسند

پیش از دیدار فینال، دو نماینده قطر و ویتنام در دیدار رده بندی و در حضور 2500 تماشاگر به میدان رفتند. این دیدار از ساعت 16 روز 30 جولای و در فاصله 3 ساعت قبل از فینال آغاز شد. مسابقه ای که با برتری(6-1) نماینده ویتنام خاتمه یافت و وقتی جشن سومی این تیم تمام شد، 1000 نفر از تماشاگران سالن را ترک کردند تا فینال تنها در حضور 1500 نفر برگزار شود! در دیدار فینال ستاره مسابقه سوفاووت توئه آنکلانگ بود که هت تریک کرد. به این ترتیب دو گل احمد اسماعیل پور و اصغر حسن زاده سودی برای نماینده ایران نداشت و چونبوری با برتری(3-2) دومین عنوان قهرمانی خود را جشن گرفت. حالا این تیم تنها تیمی است که دو بار فاتح مسابقات باشگاههای آسیا شده است.  

تنها جایزه ای که به گیتی پسند رسید

در پایان این رقابت ها عنوان بهترین بازیکن تورنمنت به علی اصغر حسن زاده رسید. این تنها عنوانی بود که بازیکنان ایرانی در این مسابقات کسب کردند. زیرا جایزه بازی جوانمردانه به تای سون نام ویتنام رسید و آقای گل رقابت ها هم جیراوات سورن ویچیان بازیکن چونبوری شد که 9 گل به ثمر رساند یعنی سه گل بیشتر از حسین طیبی بهترین گلزن گیتی پسند. در این تورنمنت مجموعا 155 گل در 26 بازی به ثمر رسید تا میانگین گل 5.96 برای هر مسابقه برجای گذاشته شود. میانگین حضور تماشاگران در مسابقات هم 1037 تماشاگر برای هر مسابقه بود یعنی در مجموع 26950 نفر از بازی ها دیدن به عمل آوردند.

asian-cup-futsal-championship
asian-cup-futsal-championship

فولاد ماهان برنده اولین عناوین جام باشگاههای آسیا

اما رقابت های باشگاهی آسیا همیشه تا این اندازه بدون افتخار برای تیمهای ایرانی نبوده است. به گزارش آسمونی ، در اولین دوره رقابت ها که در سال 2010 در اصفهان برگزار شد همه جوایز به ایران رسید. تیم فولاد ماهان اصفهان نماینده ایران یکی از 9 تیم شرکت کننده در مسابقات بود که در گروه 4 تیمی رقابت ها موفق شد در برابر آب آلتین تاش قرقیزستان(8-1)، استرویتل زرافشان ازبکستان(12-1) و ناگویا اوشنز ژاپن(6-2) برنده شود. فولاد ماهان در نیمه نهایی مقابل تای پورت تایلند(5-3) و در فینال مقابل السد قطر(5-2) پیروز شد و اولین قهرمان رقابت ها لقب گرفت. در این مسابقات جایزه بازی جوانمردانه هم به فولاد ماهان رسید. وجید شمسایی بازیکن این تیم هم بهترین بازیکن تورنمنت شد و هم با 17 گل زده آقای گل تورنمنت لقب گرفت.  

شکست شهید منصوری در فینال

در دومین دوره رقابت ها تیم شهید منصوری قرچک نماینده ایران بود. این تیم در گروه اول مسابقات موفق شد در برابر آردوس ازبکستان(4-2)، الصدقه لبنان(5-3) و راتانا بوندیت تایلند(5-4) به برتری دست یافته و راهی نیمه نهایی شود. نماینده ایران در این مرحله در وقت اضافی(6-5) نماینده میزبان الریان قطر را شکست داد و فینالیست شد. شهید منصوری در فینالی که تنها در حضور 250 تماشاگر برگزار شد، ابتدا با دو گل از ناگویا اوشنز ژاپن پیش افتاد اما در ادامه برتری خود را از دست داد و در وقت اضافی(3-2) شکست خورد تا قهرمانی به ژاپن برود. یک بار دیگر جایزه بازی جوانمردانه به نماینده میزبان رسید و بهترین بازیکن تورنمنت هم محمد کشاورز شد. هم تیمی او علی اصغر حسن زاده هم با 10 گل زده آقای گل تورنمنت شد.

نگاهی به مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا ; مس سونگون طلسم تیمهای ایرانی را می شکند؟
نگاهی به مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا ; مس سونگون طلسم تیمهای ایرانی را می شکند؟

اولین قهرمانی گیتی پسند در آسیا

مسابقات 2012 از اول تا ششم جولای در کویت و با حضور 8 تیم برگزار شد. در این مسابقات گیتی پسند اصفهان با سه برد مقابل تای سون نام ویتنام(8-0)، الریان قطر(7-0) و الیرموک کویت(6-1) صدرنشین شد و آن گاه با برتری مقابل ناگویا اوشنز ژاپن(6-3) و اردوس ازبکستان(2-1) عنوان قهرمانی مسابقات را از آن خود کرد. نماینده ژاپن جایزه بازی جوانمردانه را از آن خود ساخت و باز هم جوایز انفرادی از آن ایران شد، احمد اسماعیل پور با 9 گل برترین گلزن و محمد کشاورز هم تیمی او به عنوان بهترین بازیکن تورنمنت انتخاب شد.  

اولین فینال گیتی پسند و چونبوری

به گزارش آسمونی ، شهر ناگویا ژاپن از 27 آگوست تا اول سپتامبر 2013 میزبان سومین دوره رقابت ها بود. این مسابقات هم با حضور 8 تیم برگزار شد و گیتی پسند مدافع عنوان قهرمانی پس از برد(3-2) مقابل السد قطر، برتری(3-1) مقابل چونبوری تایلند را با شکست ناباورانه(4-3) عوض کرد. گیتی پسند آن گاه آردوس ازبکستان  را(2-1) برد و با برتری(3-2) مقابل ناگویا اوشنز ژاپن در نیمه نهایی، به فینال رسید. اما این تیم یک بار دیگر در برابر چونبوری ناکام شد و پس از تساوی(1-1) در ضربات پنالتی تن به شکست(4-1) داد و به نایب قهرمانی بسنده کرد. در این دوره هیچ یک از جوایز به ایران نرسید. سوفاووت از چونبوری بهترین بازیکن شد، کائورو موریوکا ژاپنی با 8 گل بهترین گلزن و تیم شنژن نانلینگ چین هم برنده جایزه اخلاق رقابت ها.

asian-cup-futsal-championship
asian-cup-futsal-championship

اولین فینال بدون نماینده ایران

شهر چنگ دو چین از 25 تا 30 آگوست میزبان پنجمین دوره رقابت های فوتسال باشگاههای آسیا بود. در این مسابقات دبیری تبریز نماینده ایران بود و پس از دو برد مقابل بانک بیروت( 5-1) و القادسیه کویت(7-2)، از چونبوری با نتیجه(3-1) شکست خورد. دبیری به عنوان تیم دوم گروه به نیمه نهایی رسید و با شکست(6-2) در برابر ناگویا اوشنز ژاپن راهی دیدار رده بندی شد و پس از تساوی(5-5) مقابل شنژن چین در ضربات پنالتی(7-6) پیروز و سوم شد. در فینال هم ناگویا ژاپن در وقت اضافی(5-4) چونبوری را برد و اول شد. کارو موریوکا بازیکن تیم قهرمان هم بهترین بازیکن و بهترین گلزن جام شد و جایزه بازی جوانمردانه نیز به نماینده ژاپن رسید.  

تاسیسات دریایی، آخرین قهرمان ایرانی

شهر اصفهان از 31 جولای تا 7 آگوست 2015 میزبان رقابت هایی بود که برای اولین بار با 12 تیم و در 4 گروه برگزار شد. تاسیسات دریایی نماینده ایران پس از دو برد مقابل الخلیج امارات(8-1) و القادسیه کویت(9-2)، در یک چهارم نهایی ناگویا اوشنز ژپان را(4-3) برد و پس از برتری(7-3) در برابر نفت الوسط عراق راهی فینال شد. نماینده ایران در فینال(5-4) القادسیه کویت را برد و برای اولین بار قهرمان مسابقات شد. در این مسابقات هم وحید شمسایی هم بهترین بازیکن جام شد و هم با 10 گل بهترین گلزن رقابت ها.

نگاهی به مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا ; مس سونگون طلسم تیمهای ایرانی را می شکند؟
نگاهی به مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا ; مس سونگون طلسم تیمهای ایرانی را می شکند؟

سومین قهرمانی ناگویا ژاپن و حذف زودهنگام تاسیسات

در سال 2016 هم تیم تاسیسات دریایی با دو برد مقابل آلمالیک ازبکستان(4-3) و المیادین لبنان(6-2) در گروه خود صدرنشین شد و مقابل ناگویا اوشنز ژاپن قرار گرفت که در دو بازی یک امتیاز کسب کرده و تنها با تفاضل گل به دور یک چهارم نهایی صعود کرده بود. اما دو تیم (2-2) مساوی شدند و اوشنز در ضربات پنالتی(3-2) برنده و نماینده ایران را حذف کرد! این تیم در ادامه (3-1) دیبا الحصن الریاضی امارات را شکست داد و سرانجام پس از تساوی(4-4) مقابل نفت الوسط عراق در ضربات پنالتی این تیم را شکست داد و برای سومین بار قهرمان شد. در این مسابقات جیراوات سورن ویچیان تایلندی با 7 گل بهترین گلزن شد و نماینده امارات جایزه بازی جوانمردانه را کسب کرد. بهترین بازیکن تورنمنت هم فرهاد توکلی شد که برای نفت الوسط عراق توپ می زد.

نظر خود را درباره «نگاهی به مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا; مس سونگون طلسم تیمهای ایرانی را می شکند؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نگاهی به مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا; مس سونگون طلسم تیمهای ایرانی را می شکند؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.