زمان مطالعه: 2 دقیقه
سازمان هواپیمایی آسمان

سازمان هواپیمایی آسمان

شرکت هواپیمایی آسمان در سال 1359 از ادغام چهار شرکت هوایی ایر تاکسی، پارس ایر، ایر سرویس و هور آسمان تشکیل یافت.

هواپیمایی آسمان هم اکنون با 33 فروند هواپیما به 40 شهر داخلی و 13 کشور خارجی پرواز منظم برنامه ای دارد. سیاست این شرکت استفاده از هواپیماهای کوچک بوده و بیشتر ناوگان این شرکت را هواپیماهای فوکر 100 که دارای ظرفیت 105 نفر هستند تشکیل داده‌است. دفتر مرکزی این شرکت در تهران قرار دارد و دارای دو پایگاه فعال در شیراز و مشهد است. آسمونی در این بخش به معرفی شرکت هواپیمایی آسمان و تاریخچه شرکت هواپیمایی آسمان می پردازد. از شما همراهان عزیز دعوت می کنیم تا پایان این مقاله همراهمان باشید و ما را از نظرات ارشمندتان آگاه سازید.

تاریخچه شرکت هواپیمایی آسمان

شرکت خدمات هوایی آسمان یکی از شرکتهای ژاپن برای خرید 40 فروند هواپیمای MRJ است.

ارکان سازمان هواپیمایی آسمان

  1. مجمع عمومی
  2. هیأت مدیره
  3. مدیرعامل
  4. بازرس (‌حساب‌رس)

فعالیت های سازمان هواپیمایی آسمان

‌تصدی حمل و نقل مسافر و بار و محمولات پستی با هواپیماهای سبک وزن در داخل کشور  در خطوط منظم و یا غیر منظم با موافقت و هماهنگی قبلی شرکت‌ هواپیمایی ملی ایران به صورت مکمل فعالیتهای شرکت مذکور و همچنین برقراری خطوط حمل و نقل دورافتاده و محروم کشور که امکان ارائه این خدمات به‌لحاظ محدودیت‌های فنی و اقتصادی برای شرکت هواپیمایی ملی ایران مقدور نیست و ارائه خدمات هوایی کشوری به دولت و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی‌از طریق پروازهای اجاره‌ای دربست (‌جارتر) در داخل و خارج از کشور با هواپیماهای سبک وزن متعلق به شرکت به صورت مکمل فعالیت‌های شرکت‌هواپیمایی ملی ایران شرکت می‌تواند برای انجام موضوع مذکور در بالا به عملیات زیر مبادرت نماید.

  1. خرید و فروش، اجاره و استیجار هواپیما و موتور و متفرقات و همچنین آلات و وسایل و لوازم یدکی و هرگونه تجهیزات زمینی یا هوایی دیگر مربوط به‌امور هواپیمایی که مورد نیاز و استفاده باشد.
  2. ایجاد تأسیسات لازم برای تعمیر و نگهداری و بازدید اساسی مربوط به هواپیما و موتورآلات و ادوات، دستگاه‌ها و متفرقات و قطعات آنها و سایر وسایل و‌ تجهیزاتی که در امر هواپیمایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  3. تهیه و نصب وسایل مخابراتی و ارتباطی و استفاده از آنها با رعایت مقررات مربوطه.
  4. آموزش کارکنان هواپیمایی اعم از پروازی، فنی و اداری.‌ه‍ـ اعطای نمایندگی کل و همچنین نمایندگی فروش بلیط به اشخاص حقیقی و حقوقی در داخل کشور با رعایت مقررات مربوطه.
  5. انجام خدمات مربوط به هواپیما و مسافر و بار (‌هندلینگ) به طور مستقیم و یا واگذاری خدمات مذکور به نمایندگان در نقاط مختلف.
  6. سرمایه‌گذاری یا مشارکت در سایر شرکت‌ها و مؤسسات داخلی و خارجی در اموری که به طور مستقیم و یا غیر مستقیم مربوط به فعالیت و بهره‌ برداری‌ هواپیمایی بازرگانی است و اخذ و اعطای کمک‌های عملیاتی و فنی و اداری در امور مربوط به هواپیمایی.
  7. اخذ وام از دولت، بانک‌ها و مؤسسات داخلی و خارجی و اعطای وام با رعایت قوانین و مقررات مربوطه.

آدرس و شماره تلفن سازمان هواپیمایی آسمان

آدرس تهران- کیلومتر 2 جاده مخصوص کرج - هواپیمایی آسمان
تلفن 61101
ایمیل info@iaa.ir
وب سایت http://www.iaa.ir/fa
ساعت کاری شنبه تا چهارشنبه از ساعت 08:00 الی 17:00
نظر خود را درباره «سازمان هواپیمایی آسمان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره سازمان هواپیمایی آسمان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.