زمان مطالعه: 1 دقیقه
هوش مصنوعی در ایران

هوش مصنوعی در ایران

هوش مصنوعی تکنولوژی جدیدی است که امروزه در اکثر کشورهای جهان در همه زمینه ها از آن استفاده می شود. از جمله...

استفاده از هوش مصنوعی در ایران

از آنجایی که علم متعقد است که جایگاه هوش مغز است انسان همواره در جستجوی کدگشایی عملکرد این عضو اسرارآمیز بدن بوده است امروزه علم تقریبا به این میزان از بلوغ رسیده است که بتواند ماشین ها و ابزاری بسازد که هوشمندانه عمل کنند به عبارت دیگر بشر توانسته است هوش مصنوعی تولید کند. مانند دیگر کشورها ایران نیز قصه خودش را دارد. پروفسور کارو لوکس پدر هوش مصنوعی ایران و یکی ازچهره های ماندگار علمی در کشور با ایجاد مرکز”کنترل و پردازش هوشمند” در دانشگاه تهران این علم را رسما پایه گذاری کرد پروفسور لوکس، بیش از 150 مقاله در مجلات معتبر و 300 مقاله در کنفرانس‌های علمی ارایه کرده است. عمده فعالیت او در خصوص منطق فازی ،مدل های عاطفی و پیش بینی سری های زمانی بود.

رتبه هوش مصنوعی ایران در جهان

یکی از اهداف متخصصان، تولید ماشین‌هایی است که دارای احساسات بوده و دست‌کم نسبت به وجود خود و احساسات خود آگاه باشند. این ماشین باید توانایی تعمیم تجربیات قدیمی خود در شرایط مشابه جدید را داشته باشد و به این ترتیب اقدام به گسترش دامنه دانش و تجربیاتش کند. در سال‌های اخیر در ایران هم علوم و مهندسی رایانه و هوش مصنوعی به‌ویژه در دانشگاه‌ها توسعه چشمگیری پیدا کرده است. تعداد مدارک منتشر شده پژوهشگران ایرانی ثبت شده در «آی‌اس‌آی» در حوزه این رشته بیش از 700 است. میزان نشر آثار علمی در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، رتبه ایران را در بین کشورهای جهان به طور قابل ملاحظه‌ای ارتقا داده است.

آمریکا، چین، بریتانیا، هند، آلمان، ژاپن، ایتالیا، اسپانیا و کانادا از نظر تولید مدارک علمی 10 کشور برتر دنیا در حوزه هوش مصنوعی هستند و در این رده بندی ایران در رتبه 14 قرار دارد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «هوش مصنوعی در ایران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره هوش مصنوعی در ایران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.