زمان مطالعه: 2 دقیقه
زندگی نامه آرتور فریدنریش

زندگی نامه آرتور فریدنریش

ستاره های کوپا آمه ریکا ؛ آرتور فریدنریش / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعیآرتور فریدنریش ؛ مهاجمی با 1329 گل...

ستاره های کوپا آمه ریکا ؛ آرتور فریدنریش / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی

آرتور فریدنریش ؛ مهاجمی با 1329 گل زده!

آرتور فریدنریش ( Arthor Friedenreich ) اولین بازیکن رنگین‌پوستی که در میادین فوتبال درخشید او در 18 جولای 1892 درسائوپائولو برزیل متولد شد. پدرش " اسکار فریدنریش – یک تاجر آلمانی بود که به برزیل مهاجرت کرده بود و مادرش " ماتیلده " یک رختشوی سیاهپوست بود که برده‌ای آزاد شده به شمار می‌آمد.

آسمونی ، فرید نریچ در دورانی به فوتبال پرداخت که هنوز تبعیض نژادی در برزیل وجود داشت و بازیکنان فوتبال همگی سفید بودند. همین تبعیض مشکلات فراوانی را برای آرتور به وجود آورد. او نمی‌توانست به جاهایی برود که دیگر سفیدها به آسانی درآنجا رفت و آمد می‌کردند.

مکانهایی از قبیل زمین تنیس، استخرهای شنا و ... آرتور تحت تأثیر پدرش به فوتبال روی آورد و در سال 1909 عضو باشگاه اس.سی. ژرمانیا شد تیمی که آلمانی‌های مهاجر در آن بازی می‌کردند. او سال 1910 را در " پیرانگا " که تیم دوم سائوپالو بود سپری کرد و پس از یک سال به ژرمانیا بازگشت. مهاجم 178 سانتیمتری دورگه فصل 1912 را در " دانشگاه مکنزی " توپ زد و از1913 تا 1915 به پیرانگا بازگشت درسایه گلزنی‌های فراوان در این تیم بود که اولین بازی ملی خود را در سال 1914 برای برزیل انجام داد.

arthur-friedenreich
arthur-friedenreich
آرتور 22 بازی ملی برای برزیل انجام داد وبزرگ‌ترین افتخارات ملی خود را در سالهای 1919 و 1922 به دست آورد جایی که با برزیل قهرمان کوپاآمه‌ریکا شد. نقش فریدنریش در این قهرمانی‌ها انکارناپذیر بود و او طی دو دوره 10 گل برای تیمش به ثمر رساند. او که در رقابت‌های باشگاهی برزیل ملقب به " ببر " شده بود. در سال 1925 با تیم‌ملی برزیل به اروپا سفر کرد و در مسابقاتی که به میدان رفت، چنان درخشید که لقب "پادشاه فوتبال" به وی داده شد. در تمام این سالها فریدنریش درباشگاههای مختلف می‌درخشید.

مسابقات لیگ برزیل به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شد و آرتور در "لیگ پائولیستا" بارها و بارها آقای گل شد. آسمونی ، سال 1912 با دانشگاه مکنزی (12 گل)، سال 1914 با " اتلتیکو پائولیستانو " (12 گل)، سال 1917 با " اتلتیکو وای پیرانگا " (15 گل)، سال بعد با اتلتیکو پائولیستانو (25 گل) زد، سال 1919 با " اتلتیکو وای پیرانگا " (26 گل) و چهار بار دیگر با پائولیستانو در 1921 (23 گل)، 1927 (13 گل) 1928 (29 گل) و 1929 (16 گل). طی آن سالها نزاع و مناقشه بین مناطق مختلف فوتبال برزیل سبب شده بود که هرلیگ، بهترین بازیکن فصل را به صورت جداگانه انتخاب کند. چنین بود که آرتور در سالهای 1914، 1927، 1928 و 1929 یکی از بهترین بازیکنان فصل شد.

ستاره های کوپا آمه ریکا ؛ آرتور فریدنریش ، مهاجمی با 1329 گل زده!
ستاره های کوپا آمه ریکا ؛ آرتور فریدنریش ، مهاجمی با 1329 گل زده!
به هنگام اعزام تیم‌ملی برزیل به اولین دوره جام‌جهانی، اختلافات شدیدی که بین لیگ فوتبال ایالات ریودوژانیرو و سائوپائولو به وجود آمده بود، سبب گردید که تنها بازیکنان ریو راهی جام شوند و ستارگان ایالت سائوپائولو همچون فریدنریش 38 ساله، فیلو و فتیکو شانس حضور در جام‌جهانی را از دست دادند. پس از جام‌جهانی مهاجم بزرگ برزیل تا 1933 در تیم سائوپائولو بازی کرد.

آن گاه به اتلتیکو مینیرو رفت و پس از دو سال بازی مجدد در سائوپائولو، فوتبال خود را در تیم فلامنگو خاتمه داد. او 26 سال فوتبال بازی کرد و چنانچه درباره‌اش گفته‌اند حتی یک پنالتی هم در این دوران از دست نداد! وی در زندگی خود 1239 بار در میادین شرکت کرد و 1329 گل به ثمر رساند. آماری که حتی " پله " فوق ستاره برزیل هم بدان دست نیافت! پایان عمر ستاره دورگه برزیل در 6 سپتامبر 1969 و در زادگاهش سائوپائولو رقم خورد؛ پس از سالها مبارزه با بیماری پارکینسون و از دست دادن بیشتر دارایی هایی که در زندگی و فوتبال کسب کرده بود.

نظر خود را درباره «زندگی نامه آرتور فریدنریش» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره زندگی نامه آرتور فریدنریش فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.