زمان مطالعه: 1 دقیقه
مساحت کشور ایران

مساحت کشور ایران

شاید برای شما هم جای سوال باشد که مساحت کشور ایران چقدر است. ما در این بخش آسمونی در مورد مساحت کشور ایران...

شاید برای شما هم جای سوال باشد که مساحت کشور ایران چقدر است. ما در این بخش آسمونی در مورد مساحت کشور ایران صحبت می کنیم.

مساحت کشور ایران

مساحت کل ایران برابر است با 1873959 (یک میلیون و هشتصد و هفتاد و سه هزار و نهصد و پنجاه و نه هزار)کیلومتر مربع. در ادامه توضیحات بیشتری درباره مساحت کشور ایران بخوانید. هم چنین به کمک عکس روبرو می توانید مقیاسی از بزرگی ایران نسبت به برخی کشورهای اروپایی بدست بیاورید.

در گذشته مساحت ایران به اشتباه یک میلیون و 648 هزار و 195 کیلومتر مربع گفته می شد، اما مساحت واقعی ایران، یک میلیون و 873 هزار و 959 کیلومتر مربع می باشد.

ایران در طول مرزهای خشکی و آبی خود با 15 کشور همسایه است که از این لحاظ بعد از روسیه و چین در رتبه سوم جهان قرار دارد.

مساحت کشور ایران
مساحت کشور ایران

در گذشته، تعیین و تحدید حدود میله ها و تأسیسات مرزی به علت دقیق نبودن تجهیزات صحیح نیست و بنا به دلایل طبیعی و انسانی از قبیل سیلاب ها، رانش زمین، زلزله، جنگ و غیره میله مرزی دچار جابجایی و یا تخریب می شد. این مسئله، اختلافات مرزی را با دیگر کشورهای همسایه به وجود می آورد.

امروزه کارشناسان سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح مجموعه نرم افزاری را تهیه کرده اند که به کمک آن می توان با استفاده از تصاویر هوایی مناطق مرزی، اقدام به طراحی اَندکس پرواز کرد و سپس با شیوه جدید طراحی نقاط کنترلی و عملیات زمینی ژئودزی به روش استاتیک و پردازش نقاط کنترل اصلی و مثلث بندی هوایی، مختصات علایم مرزی را به صورت سه بعدی روی رایانه مشخص کرد.

با این روش، عوامل میدانی می توانند به راحتی به نقاط و علائم مرزی مورد نظر با دقت سانتیمتر، دسترسی پیدا کنند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «مساحت کشور ایران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره مساحت کشور ایران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.