زمان مطالعه: 2 دقیقه
نگاهی به فیلم تلویزیونی جایی برای بودن

نگاهی به فیلم تلویزیونی جایی برای بودن

این فیلم روایت زندگی دو خانواده است که با تدوین موازی پیش می رود.از یک سو، خانواده شخصیت اصلی داستان، فریبا (با بازی مرضیه خوش تراش)قرار دارد و از سوی دیگر خان

اختصاصی آسمونی نقد از کاملیا دانا

فیلم جایی برای بودن ، یک فیلم تلویزیونی به کارگردانی بهروز شعیبی است که از تلویزیون پخش شده و در حال حاضر نیز می توان از طریق اینترنت و برخی سایت ها آن را مشاهده کرد.این فیلم روایت زندگی دو خانواده است که با تدوین موازی پیش می رود.از یک سو، خانواده شخصیت اصلی داستان، فریبا (با بازی مرضیه خوش تراش)قرار دارد و از سوی دیگر خانواده ماهرخ با بازی ژاله صامتی. این دو خانواده در نقطه ای با هم برخورد می کنند و بر هم تاثیر می گذارند.فریبا دختر جوانی است که اخیرا نامزد کرده است و به دنبال فراهم کردن جهیزیه ازدواجش است. او که پدر ندارد با کار در یک شرکت خدماتی به مادرش در تامین  مخارج خانواده و فراهم کردن جهازش کمک می کند.فیلم با روایت موازی زندگی این دو خانواده به مشکلات نسل ها می پردازد و چاره حل مشکلات را فهم  و کمک متقابل می داند. کارگردان و فیلمنامه نویس توانسته اند منظور خود را به مخاطب تفهیم کنند. انتخاب بازیگران ، درست و در راستای فیلم است. 

نگاهی به فیلم تلویزیونی جایی برای بودن
نگاهی به فیلم تلویزیونی جایی برای بودن
"مرضیه خوش تراش "به خوبی توانسته نقش خود را خوب ایفا کند؛ دختری که در استانه ازدواج است و از سوی دیگر در تامین جهاز و کمک هزینه تحصیل برادرش به مادر کمک می کند.ژاله  صامتی نیز در نقش زنی که زندگیش از هم پاشیده و اکنون قادر به بخشیدن همسر و مادر همسرش نیست نیز توانسته اشفتگی و حس خشم را به خوبی القا کند.حرف فیلم یک حرف ساده است؛ درک و تفاهم متقابل ، موضوعی که برخی به ان توجه نمی کنند.متاسفانه تصورات اشتباه و خودخواهی ها همیشه مشکل افرین می شوند . این حرف دیروز و امروز نیست ، مفاهیم انسانی و اخلاقی همیشه باید رعایت شود، در غیر این صورت دودش به چشم افرادی می رود که این اصول را رعایت نمی کنند ، فیلمساز با کنار هم قرار دادن زندگی فریبا و نامزد ش( با بازی رامین راستاد) در تقابل با رفیعی و ماهرخ ، می خواهد بگوید جور دیگری هم به زندگی می توان نگاه کرد، انجا که در دیالوگی "ماهرخ "به "فریبا "می گوید همسرم می گفت زندگیش را به  پای من می ریزد و فریبا می گوید اما ما هیچکدام قرار نیست زندگیمون را به پای دیگری بریزیم. ما  می خواهیم زندگیمون را با هم بسازیم.از طرف دیگر نامزد فریبا در تقابل با همسر ماهرخ قرار دارد، مردی که شرایط همسرش را درک می کند و می داند که وی باید به خانواده اش کمک کند و زمانی هم که فریبا در تامین جهاز دچار مشکل می شود، پولی را که برای خریدن سرویس طلای عروسی کنار گذاشته بود به وی می دهد .

فیلم " جایی برای بودن "به یک نکته ظریف دیگر هم اشاره می کند.افراد جامعه با هم تعامل دارند و در این تعامل باید شرایط همدیگر را درک کنند و به هم کمک کنند ولی این کمک به معنی استفاده یا سواستفاده از همدیگر نباشد، چیزی که متاسفانه در برخی افراد دیده می شود.ماهرخ و فریبا تاثیر مثبت به روی هم دارند ، همدیگر را درک می کنند و به دنبال سواستفاده از یکدیگر نیستند، فریبا همانقدر به کمک ماهرخ نیاز دارد که ماهرخ . در ظاهر فریبا کارهای منزل ماهرخ را انجام می دهد اما در حقیقت می بینم که باعث می شود ماهرخ گذشته را ببخشد و ماهرخ نیز انچه در توان دارد برای فریبا انجام می دهد.فیلمبرداری فیلم خوب  و در راستای کارگردانی  است . کلا فیلم جایی برای بودن فیلم خوش ساختی است تنها ایرادی که به ان می توان گرفت این است که تغییر دیدگاه ماهرخ خیلی انی از کار در امده و جا داشت که بر روی ان بیشتر کار شود.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نگاهی به فیلم تلویزیونی جایی برای بودن» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نگاهی به فیلم تلویزیونی جایی برای بودن فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.